2014-01-19, 21:17
Medlem
SVT2 NU!

Moral, paternalism, gamla personliga åsikter och erfarenheter på motståndarsidan, någon som vågar sätta emot?

edit: Vafalls, Beatrice Ask är inte där för cannabisdebatten?
Citera
2014-01-23, 22:25
Medlem
Ask är ju helt jävla retarderad. Att skämma ut sig på det där sättet. Haha att hon ens vågar visa sig utomhus efter det där.
Citera
2014-01-25, 00:03
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Beatrice Ask intervjuas i Agenda ikväll.
SVT2 kl 21:15.

Det blir en helkväll med moral, paternalism, inkörsport-teorier och 40 år gamla personliga åsikter som inte stämmer.

Vad är man om man inte ändrar åsikt trots att det bevisas att man har fel?

Det märktes att hon förberett sig lite den här gången och tänkt ut vad hon skulle svara men det blev inte så mycket bättre ändå.Hon fattar inte det är bara så.

Beatrice Ask fick 3 frågor:
Om att allt fler ungdomar inte tycker att cannabis inte är farligt.
Citat:
Jag är väldigt oroad över droganvändning och vi arbetar ju för att Sverige också i framtiden ska ha en restriktiv narkotikapolitik.

Om Facebookfiaskot
Citat:
Man tolkade det så men jag blir väldigt upprörd av drogromantik.När man gör sig lustig över dom som bryr sig när människor går under på grund av droger då tycker jag man är ute fel och det reagerar jag väldigt mycket mot.Jag ser varje dag 70% av dom som sitter i våra fängelser har allvarliga drogproblem och jag tycker det är en av mina uppgifter att faktiskt hålla fanan högt när det gäller en restriktiv narkotikapolitik och stöd och hjälp till dom som fastnat i missbruk.

Men du trodde inte att dom hade dött av Cannabis dom här....?
Citat:
Jag läste ju naturligtvis artikeln men det är inte roligt.Även satir om möjligt ska vara kul men det är inte kul att skämta om människor och som har allvarliga drogproblem.Det är sorgligt och det är tragiskt och det är bara dumt att göra sig lustig över.

1. Det enda du Justiteminister Beatrice Ask bryr dig om är att Sverige ska ha en restriktiv narkotikapolitik oavsett med allt vad det innebär av brukarjakt, stimatisering och dödsfall.

2.Nej satiren handlar inte alls om drogromatik det handlar om att Cannabis likställs med mycket farligare droger som t.ex Heroin av politiker som du.Man gjorde inte alls sig lustiga över människor som har allvarliga drogproblem pucko.Man gjorde sig lustiga över människor som DU.

Det sorgliga i sammahanget är beslutsfattare som vill ta billiga politiska poänger med hjälp av ett förenklat budskap till TV-publiken.Jaså 70% men var inte er narkotikapolitik 'den bästa i världen' som din kollega Maria Larsson uttryckte det?Och stöd och hjälp hade du övat in att du också skulle få in någonstans.Gulligt.Tyvärr så DÖR dubbelt så många i Sverige som i liberala länder som du troligen inte skulle tycka håller 'fanan högt'.

3.Men snälla Justitieministern! Det var ett skämt mot dom som inte fattar att Cannabis inte är dödsknark.OK du vägrar ta åt dig och det var visst lite kul.Skämt bygger ofta på väldigt allvarliga teman btw.
Citera
2014-01-25, 14:11
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Det märktes att hon förberett sig lite den här gången och tänkt ut vad hon skulle svara men det blev inte så mycket bättre ändå.Hon fattar inte det är bara så.

Beatrice Ask fick 3 frågor:
Om att allt fler ungdomar inte tycker att cannabis inte är farligt.

Om Facebookfiaskot

Men du trodde inte att dom hade dött av Cannabis dom här....?

1. Det enda du Justiteminister Beatrice Ask bryr dig om är att Sverige ska ha en restriktiv narkotikapolitik oavsett med allt vad det innebär av brukarjakt, stimatisering och dödsfall.

2.Nej satiren handlar inte alls om drogromatik det handlar om att Cannabis likställs med mycket farligare droger som t.ex Heroin av politiker som du.Man gjorde inte alls sig lustiga över människor som har allvarliga drogproblem pucko.Man gjorde sig lustiga över människor som DU.

Det sorgliga i sammahanget är beslutsfattare som vill ta billiga politiska poänger med hjälp av ett förenklat budskap till TV-publiken.Jaså 70% men var inte er narkotikapolitik 'den bästa i världen' som din kollega Maria Larsson uttryckte det?Och stöd och hjälp hade du övat in att du också skulle få in någonstans.Gulligt.Tyvärr så DÖR dubbelt så många i Sverige som i liberala länder som du troligen inte skulle tycka håller 'fanan högt'.

3.Men snälla Justitieministern! Det var ett skämt mot dom som inte fattar att Cannabis inte är dödsknark.OK du vägrar ta åt dig och det var visst lite kul.Skämt bygger ofta på väldigt allvarliga teman btw.

Hon verkar inte riktigt kunna skilja på drog och drog. Droger är farliga, Under hela DROG spektrumet finns Alkohol, Tobak, Cannabis, Nikotin, Kaffe, Amfetamin, Heroin. Sen finns det subkategorier: Hallucinogena, Centralstimulerande, Narkotiska/ Deppressiva. Och under Hallucinogena: Psykedeliska, Dissociativa, Delirium... Tycker att politiska figurer får vara lite mer specifika när dem nämner "Droger"
Citera
2014-01-25, 14:26
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Hon verkar inte riktigt kunna skilja på drog och drog. Droger är farliga, Under hela DROG spektrumet finns Alkohol, Tobak, Cannabis, Nikotin, Kaffe, Amfetamin, Heroin. Sen finns det subkategorier: Hallucinogena, Centralstimulerande, Narkotiska/ Deppressiva. Och under Hallucinogena: Psykedeliska, Dissociativa, Delirium... Tycker att politiska figurer får vara lite mer specifika när dem nämner "Droger"
Det är väl nästan att begära för mycket. Det är ju Beatrice Ask vi pratar om här.
Citera
2014-01-25, 16:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Säger du cannabis, så tänker hon heroin.
Det är ur denna allt grundar sig som kommer ur hennes mun.
Tänk på detta i hur en reporter säger cannabis, men svarar hon ofta droger är farliga eller nått liknande.
Citera
2014-01-25, 19:29
Medlem
Jag har bara ett ord att säga: "The swedish model". Det borde ju inte gå att i fortsättningen hänvisa till "the swedish model" (dvs det internationella ordet för nolltolerans) utan att hänvisa till Beatrice Ask, som är The Swedish Models ansikte utåt.
Citera
2014-01-30, 14:26
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Tråden börjar, som flera tidigare noterat, att gå i cirklar. En sammanfattning är kanske på sin plats:

1. Beatrice Ask är dum. Hon har varit hårfrisörska.
2. Hon är liten till växten. Gammal. Okunnig.
3. Cannabis är inte farligt. Sprit är farligt.
4. Beatrice Ask är dum och liten.
5. Cannabis är också farligt. Som sprit ungefär.
6. Hon är inte så dum, Beatrice.

Sådär, nu behöver nytillkomna läsare inte plöja genom 345 inlagor i ämnet.

Jag har vissa invändningar mot punkt 6, i övrigt håller jag med om allt. Det dumma med trådar om Beatrice Ask är att de inte kan se ut på något annat sätt. Hon är bara så jävla dum.
Citera
2014-01-30, 14:30
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Jag har vissa invändningar mot punkt 6, i övrigt håller jag med om allt. Det dumma med trådar om Beatrice Ask är att de inte kan se ut på något annat sätt. Hon är bara så jävla dum.

Hon är dummare än dum. Hon är dummast. Många var dumma, men Beatrice var dummast utav dem alla.
Citera
2014-01-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
I punkt 5 som du citerar så jämställs det med alkohol, det tål att sägas igen: Skadorna alkohol skapar, både för individen som dricker för mycket, och sedan på samhället, är SÅ mycket större än motsvarande för cannabis. (nu räknar jag bort kostnaden för polisens "arbete", hur fan kan ni som är nöjda med att polisen går runt och tar folk för att de ser trötta ut vara glada?

En narkotikapolitik ska väl vara ämnad åt att minska drogbruket i samhället, och vad är det vi läser nu i all press? Jo, bruket går UPP. Lyckat! Landet lagom..
Citera
2014-02-18, 14:24
Medlem
Puffdragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Säger du cannabis, så tänker hon heroin.
Det är ur denna allt grundar sig som kommer ur hennes mun.
Tänk på detta i hur en reporter säger cannabis, men svarar hon ofta droger är farliga eller nått liknande.

-But you have to agree theres a difference between heavy and light drugs?
-A dragg is a dragg theres no difference.
Senast redigerad av Puffdragon 2014-02-18 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in