Citat:
Ursprungligen postat av
cleft
Beatrice Ask intervjuas i Agenda ikväll.
SVT2 kl 21:15.
Det blir en helkväll med moral, paternalism, inkörsport-teorier och 40 år gamla personliga åsikter som inte stämmer.
Vad är man om man inte ändrar åsikt trots att det bevisas att man har fel?
Det märktes att hon förberett sig lite den här gången och tänkt ut vad hon skulle svara men det blev inte så mycket bättre ändå.Hon fattar inte det är bara så.
Beatrice Ask fick 3 frågor:
Om att allt fler ungdomar inte tycker att cannabis inte är farligt.
Citat:
Jag är väldigt oroad över droganvändning och vi arbetar ju för att Sverige också i framtiden ska ha en restriktiv narkotikapolitik.
Om Facebookfiaskot
Citat:
Man tolkade det så men jag blir väldigt upprörd av drogromantik.När man gör sig lustig över dom som bryr sig när människor går under på grund av droger då tycker jag man är ute fel och det reagerar jag väldigt mycket mot.Jag ser varje dag 70% av dom som sitter i våra fängelser har allvarliga drogproblem och jag tycker det är en av mina uppgifter att faktiskt hålla fanan högt när det gäller en restriktiv narkotikapolitik och stöd och hjälp till dom som fastnat i missbruk.
Men du trodde inte att dom hade dött av Cannabis dom här....?
Citat:
Jag läste ju naturligtvis artikeln men det är inte roligt.Även satir om möjligt ska vara kul men det är inte kul att skämta om människor och som har allvarliga drogproblem.Det är sorgligt och det är tragiskt och det är bara dumt att göra sig lustig över.
1. Det enda du Justiteminister Beatrice Ask bryr dig om är att Sverige ska ha en restriktiv narkotikapolitik oavsett med allt vad det innebär av brukarjakt, stimatisering och dödsfall.
2.Nej satiren handlar inte alls om drogromatik det handlar om att Cannabis likställs med mycket farligare droger som t.ex Heroin av politiker som du.Man gjorde inte alls sig lustiga över människor som har allvarliga drogproblem pucko.Man gjorde sig lustiga över människor som DU.
Det sorgliga i sammahanget är beslutsfattare som vill ta billiga politiska poänger med hjälp av ett förenklat budskap till TV-publiken.Jaså 70% men var inte er narkotikapolitik 'den bästa i världen' som din kollega Maria Larsson uttryckte det?Och stöd och hjälp hade du övat in att du också skulle få in någonstans.Gulligt.Tyvärr så DÖR dubbelt så många i Sverige som i liberala länder som du troligen inte skulle tycka håller 'fanan högt'.
3.Men snälla Justitieministern! Det var ett skämt mot dom som inte fattar att Cannabis inte är dödsknark.OK du vägrar ta åt dig och det var
visst lite kul.Skämt bygger ofta på väldigt allvarliga teman btw.