Citat:
Ursprungligen postat av
miikos
Avsändaren anses ha tillåtelse att öppna breven.
Skulle bli problem vid retur annars.
Men kan alltid vägra hämta körkortet, om man nu vill. Men risken blir ju att behörigheten återkallas efter ett tag. Och då tillkommer det avgift för nytt körkortstillstånd samt tillverkning av nytt körkort.
Jo, fast avsändaren är ju inte posten eller postombudet som i det här fallet är den som i så fall öppnar det rekommenderade brevet. Men här är självklart lagen utformad på så vis att det är lagligt och sedan så har posten fått direktioner om hur det hela ska gå till.
Så är det väl logiskt att det ligger till i alla fall.
Min fråga är: Ni som säger att postombudet bara öppnar brevet och jämför med ens gamla körkort, samt makulerar det gamla och ger en det nya: Är ni säkra på att det är så det går till även om ens gamla körkort har råkat
gå ut?
Det blir inte så att dom ser att mitt gamla körkort gick ut för någon vecka sedan, och därmed så är inte det körkortet giltigt ID för att dom ska ge mig mitt nya?
Och om det nu är så illa, vad gör man då om man inte har något annat ID att visa upp? För många herrans år sedan så var det t.ex så när man skaffade postens ID, att man fick ha med en person som kunde intyga att man verkligen var den man påstod sig vara.