2014-01-06, 02:11
Medlem
Jag sitter förvisso inte inne på några siffror, men jag upplever att en överhängande majoritet av de 'ensamkommande flyktingbarnen' är pojkar?! Om detta stämmer, vad kan det då bero på? Är det så att familjerna väljer vem som ska skickas och väljer sonen? Är flyktingkvknnor inte lika mycket värda att rädda som männen? Är det ett djupt rotat kvinnoförakt i ursprungsländerna som ligger bakom detta? Kanske har jag fel, kasta då tråden, men 100% av de ensamkommande från tex. Afghanistan som jag stött på är pojkar!

Någon som sitter inne på siffror, teorier eller är av en annan uppfattning?
2014-01-06, 02:17
Medlem
Stessads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriff
Jag sitter förvisso inte inne på några siffror, men jag upplever att en överhängande majoritet av de 'ensamkommande flyktingbarnen' är pojkar?! Om detta stämmer, vad kan det då bero på? Är det så att familjerna väljer vem som ska skickas och väljer sonen? Är flyktingkvknnor inte lika mycket värda att rädda som männen? Är det ett djupt rotat kvinnoförakt i ursprungsländerna som ligger bakom detta? Kanske har jag fel, kasta då tråden, men 100% av de ensamkommande från tex. Afghanistan som jag stött på är pojkar!

Fråga pappan i Afghanistan som var på tv igår där han öppet erkände att han sålt sin tioåriga dotter till en gammal pedofil gubbe för 50 får. Ja, du läste rätt..50 får för sitt eget kött och blod.

Det kanske svarar lite på din fråga.
2014-01-06, 02:21
Medlem
Citat:

Migrationsverket sitter på statistik:

Den vanligaste gruppen är 16-17-åriga pojkar (uppgiven ålder). 91% av alla asylsökande ensamkommande barn uppgav sig vara tonåringar och 78,4% uppgav en ålder mellan 15-17 år.

Av samtliga asylsökande ensamkommande barn 2012 var 84% pojkar och 16% flickor.

Den absoluta majoriteten uppgav sig komma från Afghanistan (54%), följt av slaskkategorin Övriga (16,9%) och därefter Somalia (12,6%) och Marocko (4%).

http://freedomofspeech2014.blogspot.se/2013/05/faktabanken-ensamkommande.html

<>

Nej, givetvis är kvinnorna inte lika mycket värda som männen i dessa kulturer, det är väl knappast någon hemlighet för den som inte levt under en sten de senaste 20 åren. Själva skulle de inte kalla det förakt, de skulle säga att de dyrkar och respekterar kvinnan så högt att de värnar om hennes säkerhet. Farligt att vara ute och resa, eller synas utanför hemmet utan manligt sällskap, eller synas alls.
Senast redigerad av FreedomOfSpeech201 2014-01-06 kl. 02:24.
2014-01-06, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Fråga pappan i Afghanistan som var på tv igår där han öppet erkände att han sålt sin tioåriga dotter till en gammal pedofil gubbe för 50 får. Ja, du läste rätt..50 får för sitt eget kött och blod.

Det kanske svarar lite på din fråga.

Hehe ja såg den också och sånt skit massimporterar vi.

Majoriteten är flyktingpojkar med skägg som kommer. Slöjorna kan inte skickas iväg obevakade. Verkar som att de få ensamkommande flickorna kommer från olika Afrikanska länder,
2014-01-06, 02:34
Medlem
De ensamkommande flickorna hamnar helt enkelt på bordellerna och är självförsörjande från första dagen.

En annan aspekt på detta fenomen med ensamkommande barn är den höga nivån på barn som försvinner spårlöst. Läste någonstans det handlade om flera hundra ensamkommande barn som idag är spårlöst försvunna.
2014-01-06, 02:43
Medlem
hahah skojar du med oss TS? alla i hela världen vet väl att avskum från mellanöstern inte bryr sig ett skit om sina döttrar
2014-01-06, 02:50
Medlem
Borde inte Sverige - som ett föregångsland - kvotera in kvinnor då?
2014-01-06, 03:05
Medlem
Citat:

Absolut. Det är ju flickorna som behöver mest hjälp i de där muslimska skitländerna.
Dock har flickorna hunnit bli bortgifta tidigt samt säkert redan pressat ut ett par ungar som då skulle behöva följa med på ensamkommanderesan till Sverige. Familjen ser det som lämpligare att skicka en man i 25-30 års åldern som barn istället.
2014-01-06, 03:10
Medlem
Citat:

Fungerar inte så, alla har rätt att söka asyl och alla med asylskäl har rätt att få uppehållstillstånd. Går inte att kvotera där. Men visst, vi skulle kunna införa att vi endast ger uppehållstillstånd till flyktingar enligt FN:s flyktingkonvention och sedan utöver det skapa en egen kvot för kvinnor, det skulle stå oss fritt.
2014-01-06, 04:09
Medlem
NSOs avatar
Vi har flera trådar som behandlar olika aspekter på fenomenet ensamkommande asylsökande. Det finns till och med en särskild frågor & svar-tråd om det. Innan ni startar nya trådar ska ni göra det till en vana att använda sökverktyget. Tråden stängs p.g.a. regel 0.02 och vi hänvisar till befintliga trådar i ämnet.
Tråden stängd.
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in