2014-01-05, 20:53
Medlem
Jag har problem att rensa min Macbook. Det är den nyaste modellen som kom av de vanliga vita mcbooksen (ca -09)

Jag måste rensa hårddisken á 250gb men jag har tagit bort allt som jag antagit tagit plats så som spel film och serier men ändå är 249.8 gb upptaget. Finns det något sätt att smidigt se vad det är som tar en så jäkla massa plats och rensa bort skiten?
Citera
2014-01-05, 21:01
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukar
Jag har problem att rensa min Macbook. Det är den nyaste modellen som kom av de vanliga vita mcbooksen (ca -09)

Jag måste rensa hårddisken á 250gb men jag har tagit bort allt som jag antagit tagit plats så som spel film och serier men ändå är 249.8 gb upptaget. Finns det något sätt att smidigt se vad det är som tar en så jäkla massa plats och rensa bort skiten?

Formatera istället?
Citera
2014-01-05, 21:51
Medlem
Har du tömt papperskorgen?
Citera
2014-01-05, 22:37
Medlem
sommarlovs avatar
Kör Ccleaner, det gör vi Windows-folk regelbundet.
Ta bort en massa skräp, klicka med förstånd, kanske du vill ha kvar lösenordet till Flashback...

https://www.piriform.com/mac/ccleaner
Citera
2014-01-05, 22:59
Medlem
formatering, inte i första hand. jag är själv en pc-användare och då har det alltid varit väldigt enkelt att hantera hårddiskutrymmet, men mac har inte samma hanterare. papperskorgen är tömd. har provat massa program för att rensa men eftersom jag vill rensa dator för att uppdatera till mavericks (vilket kräver mer utrymme) och alla program kräver den uppdateringen är jag lite låst...
Citera
2014-01-05, 23:05
Medlem
alternativt kanske papperskorgen har låst sig eller liknande så att den inte raderar innehållet utan stashar det någon annanstans på datorn, för hur mycket jag än rensar bort får jag inte ut nytt utrymme. även att jag samtidigt tömmer papperskorgen.
Citera
2014-01-06, 12:23
Medlem
sommarlovs avatar
Vi vill veta hur det gick, så vi kan lära oss mer, berätta!
Citera
2014-10-20, 20:40
Medlem
Apples support visste inte hut man kunde lösa problemet men reboota hela datorn och nja den funkar ju iallafall..
Citera
2014-10-21, 13:10
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukar
Apples support visste inte hut man kunde lösa problemet men reboota hela datorn och nja den funkar ju iallafall..

Det låter förjäkla märkligt, rensat film & musik men ändå bara har 200 MB kvar? Det är nästan som att det skulle vara problem med din display. Inte just att den är trasig men att det har blivit något så den inte visar korrekt, kanske att kablarna har kommit i kläm?

Jag hade formaterat. Först lagt allt som är viktigt på extern HDD sen formatera om den för att se. Kanske köpt en liten SSD disk och petat i den.

Edit:

Ser nu att original posten är från Januari så ämnet kanske inte är högaktuellt, men ändock inte mindre märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in