• 1
  • 2
2014-01-05, 23:58
Medlem
Loises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1987
Finns en del personer som sprider falska rykten om mig baserat på en händelse som inträffade för flera år sedan och som jag helst vill glömma. Fler och fler personer får reda på detta och de köper det rakt av utan att ifrågasätta. Det är ganska jobbigt.

äh, bit ihop och fokusera på viktigare saker i livet. lägg energin på att vara en så bra människa du kan och de människor som faktiskt bildar sig en egen uppfattning om dig kommer sannolikt att uppskatta dig.

emellertid kan du alltid beställa pinsamma tidningsprenumerationer i deras namn, eller varför inte (väldigt stora) utskrifter av pinsamma foton?
Citera
2014-01-06, 00:05
Medlem
dinmamma1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loise
äh, bit ihop och fokusera på viktigare saker i livet. lägg energin på att vara en så bra människa du kan och de människor som faktiskt bildar sig en egen uppfattning om dig kommer sannolikt att uppskatta dig.

emellertid kan du alltid beställa pinsamma tidningsprenumerationer i deras namn, eller varför inte (väldigt stora) utskrifter av pinsamma foton?

Har beställt saker i folks namn innan, men tyvärr så behöver de ju inte betala om de använder sig av ångerrätten inom 14 dagar så därför var jag ute efter något sätt där det inte finns någon ångerrätt.
Citera
2015-08-17, 10:13
Bannlyst
Ingen långivare idag är väl så dum så dom ger ut pengarna till ett annat konto än den som ansöker?

menar., ansöker erik karlsson om lån men pengarna ska in på anton erikssons konto lär ju inte gå
Citera
2015-08-17, 17:26
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Finns en del personer som sprider falska rykten om mig baserat på en händelse som inträffade för flera år sedan och som jag helst vill glömma. Fler och fler personer får reda på detta och de köper det rakt av utan att ifrågasätta. Det är ganska jobbigt.

Och genom att hämnas förväntar du dig att detta skulle minska. Även om de inte är speciellt smarta borde det inte vara så svårt att lista ut vem som ligger bakom och då kanske det blir ännu värre. Själv skulle jag nog inte nöjt mig med att sprida rykten utan det hade nog blivit en och annan smocka istället.
Citera
2015-08-17, 17:49
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Har beställt saker i folks namn innan, men tyvärr så behöver de ju inte betala om de använder sig av ångerrätten inom 14 dagar så därför var jag ute efter något sätt där det inte finns någon ångerrätt.

Eh, det finns inte. Oavsett vad du gör så kan ju den utsatte bestrida fakturan och polisanmäla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in