2005-07-23, 19:32
Bannlyst
Med anledning av flytten av denna tråd till papperskorgen så blev jag lite fundersam över vad som räknas som en "riktig" eller "tillåten" konspiration?

Att ett företag som tillverkar godis använder en barnstjärna för att göra smygreklam för sina produkter är tydligen trams.

Att NASA fejkat månlandningarna är däremot en tillåten konspiration, likaså att USA:s regering skulle ligga bakom 9/11, att förintelsen är ett judiskt påhitt (de har visserligen flyttats till revisionistforumet, men de låstes inte), och så vidare.

I mina ögon är det i alla fall bra mycket mer otroligt att NASA skulle fejka månlandningen och få de hundratusentals personer som jobbade med projektet att hålla tyst om det än att ett godisföretag försöker göra smygreklam.

Det här skall inte ses som kritik mot trådflytten, utan bara en möjlighet att diskutera vad som räknas som en legitim konspiration.

EDIT: Amy Diamond-tråden höll dessutom på att utvecklas till en pedofilkonspirationstråd, vilket jag tycker skulle ha varit väldigt intressant.
Citera
2005-07-23, 19:38
Medlem
Oddballs avatar
Den tråden var väl ändå trams?! Inte särskilt genomarbetad iaf.
Citera
2005-07-23, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Den tråden var väl ändå trams?! Inte särskilt genomarbetad iaf.
Själva grejen med konspirationer är väl att de flesta tycker att det är trams, annars skulle det ju inte vara en konspirationsteori, utan erkända fakta.

Jag tycker till exempel att det är totalt trams och nonsens att NASA skulle ha fejkat månlandningarna, att ZOG skulle styra världen genom Bilderberggruppen, att Bush (eller andra inom den amerikanska regeringen) låg bakom 9/11, och att det var radiostyrda militärplan som flög in i tvillingtornen, att Bush och alla andra höga politiker skulle vara mångdimensionella djävulsdyrkande reptilvarelser från yttre rymden etc.
Citera
2005-07-24, 01:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Jag tycker till exempel att det är totalt trams och nonsens att NASA skulle ha fejkat månlandningarna, att ZOG skulle styra världen genom Bilderberggruppen, att Bush (eller andra inom den amerikanska regeringen) låg bakom 9/11, och att det var radiostyrda militärplan som flög in i tvillingtornen, att Bush och alla andra höga politiker skulle vara mångdimensionella djävulsdyrkande reptilvarelser från yttre rymden etc.

Men inte att Amy Diamond skulle ha dolda reklambudskap för Kinderägg i sina texter?!

Ang Nasas "fejkade" månlandningar m.m så finns det iaf lite tydligare exempel/"bevis" på varför det skulle kunna ligga till på det viset. Sen handlar det kanske om att Bush/Zog/djävulsdyrkande reptilvarelser/Nasa har större genomslagskraft än barngodis?

Kinderäggkonspirationen är ju inte ens spännande, vilket är en konspirations viktigaste egenskap, iaf för att spridas och bli allmänt känd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in