Citat:
Ursprungligen postat av
Qarabag
Det verkar väldigt märkligt det här med tanke på att NW Backaplan får anses vara "flaggskeppet" bland enheterna. Det var där det hela startade, och det är också högst troligt den största enheten idag. Jag har aldrig tränat där men på Lindholmen och i Örgryte är det alltid välskött och maskiner brukar fixas ganska snabbt. Jag vet att man har en servicebil som rullar runt och löser sånt.
Gällande ägaren Magnus så är det en trevlig herre som jag springer på ibland. Han brukar också själv vara väldigt involverad i själva driften på "golvet", och han har även varit med och byggt & målat på vissa enheter. Därför ter det sig ännu märkligare egentligen det som många påpekar i tråden, att underhållet på själva huvudenheten är så eftersatt.
Det har antagligen med just det du säger, att Lindholmen och Örgryte är mycket mindre anläggningar.
Samt att köper du ett årskort så är du redan bunden för ett år, kör du å andra sidan gruppträningar så är det nya pengar som kommer in hela tiden så då gäller det kanske att fokusera mera på dem.
Även fast maskiner är trasig eller rent av farliga så kommer vi "gymrävar" ändå dit för att köra och det vet de om.
Sen så är det kampanjer HELA TIDEN med groupon och liknande så det kommer även in väldigt mycket nytt folk på gymmet och har man inte tränat så mycket innan så ser man antagligen inte problemen som vi andra som kört där i flera år gör.
Jag personligen har gymmat i snart 20 år, så jag känner mig relativt erfaren och just sådana grejer som vi diskuterat här i tråden förstör väldigt mycket för både mig och för andra seriösa tränare.
Det känns nästan lite som att Nordic Wellness försöker bli som det amerikanska Planet Fitness. Nordic Wellness bjuder på kakor och godis på helgerna, de hyr ut filmer osv. Planet Fitness har Pizza Friday, förbjuder marklyft och kalk.
De försöker alltså få in nytt folk och bort med tyngdlyftarna och body builders.
Nu är NW inte riktigt så, men vem vet hur det utvecklar sig..
Man kanske ska göra en insats idag och välta smithmaskinen över någon för att se om någon i personalen reagerar