2014-01-05, 22:24
Medlem
sjuktanonyms avatar
Tips: Träna efter klockan 14:00. På mitt NW-gym får man inte ha barn på gymmet då...
Då slipper du / ni i alla fall EN del av problemet.
Citera
2014-01-05, 23:04
Medlem
kuzikans avatar
Sportlife som det hette innan bestod av två ägare, efter flera år tillsammans så gick de skilda vägar, den ena ägaren fick behålla namnet Sportlife och alla anläggningar från Kungälv och uppåt och den andre tog det sen långt tillbaka registrerade bolagsnamnet Nordic Wellness. Skillnaden mellan dessa två ägare är att den ene vill satsa på kvalité, kundbemötande och kompetent personal med möjlighet till utveckling, den andre vill bli störst i Sverige. Gissa bajset!
Citera
2014-01-05, 23:07
Medlem
Verkar vara många som har tagit upp de här med gymmet.
Hade de varit jag och om jag haft funderingar på att gå till tidningar hade jag inte sagt till gymmet innan. Har man själv och flera andra sagt till och påpekat de här flera gånger hade jag gett dom skit på engång.
Citera
2014-01-06, 10:57
Medlem
Qarabags avatar
Det verkar väldigt märkligt det här med tanke på att NW Backaplan får anses vara "flaggskeppet" bland enheterna. Det var där det hela startade, och det är också högst troligt den största enheten idag. Jag har aldrig tränat där men på Lindholmen och i Örgryte är det alltid välskött och maskiner brukar fixas ganska snabbt. Jag vet att man har en servicebil som rullar runt och löser sånt.

Gällande ägaren Magnus så är det en trevlig herre som jag springer på ibland. Han brukar också själv vara väldigt involverad i själva driften på "golvet", och han har även varit med och byggt & målat på vissa enheter. Därför ter det sig ännu märkligare egentligen det som många påpekar i tråden, att underhållet på själva huvudenheten är så eftersatt.
Citera
2014-01-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
Det verkar väldigt märkligt det här med tanke på att NW Backaplan får anses vara "flaggskeppet" bland enheterna. Det var där det hela startade, och det är också högst troligt den största enheten idag. Jag har aldrig tränat där men på Lindholmen och i Örgryte är det alltid välskött och maskiner brukar fixas ganska snabbt. Jag vet att man har en servicebil som rullar runt och löser sånt.

Gällande ägaren Magnus så är det en trevlig herre som jag springer på ibland. Han brukar också själv vara väldigt involverad i själva driften på "golvet", och han har även varit med och byggt & målat på vissa enheter. Därför ter det sig ännu märkligare egentligen det som många påpekar i tråden, att underhållet på själva huvudenheten är så eftersatt.

Det har antagligen med just det du säger, att Lindholmen och Örgryte är mycket mindre anläggningar.
Samt att köper du ett årskort så är du redan bunden för ett år, kör du å andra sidan gruppträningar så är det nya pengar som kommer in hela tiden så då gäller det kanske att fokusera mera på dem.
Även fast maskiner är trasig eller rent av farliga så kommer vi "gymrävar" ändå dit för att köra och det vet de om.
Sen så är det kampanjer HELA TIDEN med groupon och liknande så det kommer även in väldigt mycket nytt folk på gymmet och har man inte tränat så mycket innan så ser man antagligen inte problemen som vi andra som kört där i flera år gör.
Jag personligen har gymmat i snart 20 år, så jag känner mig relativt erfaren och just sådana grejer som vi diskuterat här i tråden förstör väldigt mycket för både mig och för andra seriösa tränare.

Det känns nästan lite som att Nordic Wellness försöker bli som det amerikanska Planet Fitness. Nordic Wellness bjuder på kakor och godis på helgerna, de hyr ut filmer osv. Planet Fitness har Pizza Friday, förbjuder marklyft och kalk.
De försöker alltså få in nytt folk och bort med tyngdlyftarna och body builders.
Nu är NW inte riktigt så, men vem vet hur det utvecklar sig..

Man kanske ska göra en insats idag och välta smithmaskinen över någon för att se om någon i personalen reagerar
Citera
2014-01-06, 12:08
Medlem
Citat:
Jag vet att man har en servicebil som rullar runt och löser sånt.
Där kanske vi har svaret på varför reparationer tar så lång tid.
Citat:
Väldigt involverad kan säkert stämma, förvånar mig inte om det var han som valde att betala ut lön svart till en bekant till mig som städade anläggningen under några veckor för några år sen. Inget förvånar mig längre med den mannen sedan jag fick närmare insyn på anläggningarna, mycket fuskbygge.
Citera
2014-01-06, 12:17
Medlem
Låter som att personalen är helt apatiska. Min erfarenhet av såna personer är att de fixar problem först när det är ett problem för dem själva.

Min lösning:
Ladda allt som inte sitter fast i golvet med maxvikt och låt skiten välta så att personalen måste plocka av alla vikter samt resa ställningen igen. Gör detta som avslutning på varje träningspass så bör det ta max ett par veckor innan personalen tröttnar.
Citera
2014-01-06, 14:05
Medlem
Dongles avatar
Det kanske ligger viss sanning i att utrustningen ska flyttas.
Sportfiskeaffären i samma hus flyttar bort till HCJ-huset när som helst och NW kanske har siktat in sig på lokalerna för att expandera. Flytten kanske har dragit ut på tiden.
Rena gissningar från min sida.
Citera
2014-01-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Et annat fenomen på Nordic Wellnes Backaplan är att det finns en del som tar med sig sina spädbarn in på gymmet
En tjej hade lagt sin nyfödda i en bilbarnstol på golvet mitt framför hantelstället, alltså hur fan tänker man då egentligen!?
Tänk om någon tappar en 30kg hantel på ungen, den skulle ju krossa vartende ben i kroppen, om den hade tur
Jag frågade personalen även om det, för som jag ser det så är det en fara för ALLA att det ligger spädbarn och står barnvagnar inne på gymmet. Jag frågade vems ansvaret var utifall tex jag snubblade och tappade en hantel på en unge och hon svarade att det var föräldrarnas ansvar eftersom vi skriver på ett kontrakt och där står det att vi tränar på egen risk!

Hejsan! Låter förjävligt det du skriver! Synd de ska förstöra sitt rykte med såna saker som faktiskt går att ordna? Kan du inte försöka maila till någon "högre" upp?

Till det här med folk som tar in spädbarn!
Jag är själv medlem i Nordic wellness nere i Skåne! Och de har såkallade barnvagnsträning!
Dvs att folk med små barn får lov att ha med sig dessa in i gymmet fram till kl 14.00. Därefter är de barnpassning under vissa bestäma tider!

Jag tycker själv det är bra att man som förälder har möjlighet att ta med sina små barn in på gymmet.. Men tyvärr förstår vissa föräldrar Inte vilken fara det kan innebära.. Bästa är om du själv säger till dessa personer vänligt att det inte är särskilt säkert att barnet står framför hantlarna när folk är där och tränar!
De kan ju ställa dem i en säkrare zon på gymmet såfall..

Hoppas allt löser sig!
Citera
2014-01-06, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuzikan
Sportlife som det hette innan bestod av två ägare, efter flera år tillsammans så gick de skilda vägar, den ena ägaren fick behålla namnet Sportlife och alla anläggningar från Kungälv och uppåt och den andre tog det sen långt tillbaka registrerade bolagsnamnet Nordic Wellness. Skillnaden mellan dessa två ägare är att den ene vill satsa på kvalité, kundbemötande och kompetent personal med möjlighet till utveckling, den andre vill bli störst i Sverige. Gissa bajset!

Tyvärr verkar det vara så ja. Får bli något annat gym nästa gång. NW backaplan har så ruggigt mycket folk nuförtiden med.. Och musiken, fyfan.

Citat:

Synd man inte kan träna på Lindholmen för de endast har ett rack, och inget powerrack heller. Istället för att bygga ut det trånga gymmet har de två svinstora salar där de har klasser 1 gång om dagen för de som vill köra fjollträning...
Citera
2014-01-06, 17:01
Medlem
kanske lite off topic här, men inte så mycket...

sportlife har infört familjekort, så att nu är 11 åringar välkomna in och gymma med sina föräldrar.

barnvagnar överallt och nu också 11 åringar.
jag har sj 20+ års erfarenhet och säkert lite hemmablind, men detta tycker jag e åt H-vete.

Nordic wellness panikköper gym i västa götaland utan dess like....betalar pissdålig lön, ingen övertid eller likn för den delen heller. ingen facklig anslutning givetvis.
Citera
2014-01-06, 17:16
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuzikan

det är väl inte samma tjomme som hade det när det hette spartacus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in