• 1
  • 2
2014-01-06, 21:03
Medlem
DividendChamps avatar
Tack för dina svar här. Har gett mig lite nya grejer jag måste plugga på om. Men allt som allt så faststår jag att jag kommer köpa Deere
Citera
2016-09-27, 11:14
Medlem
83-84 dollar nu, en av få prisvärda aktier i världen just nu, förutom Deere så är Apple och Wal-mart prisvärda just nu.. Blir nog köp
Citera
2024-04-29, 17:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Finns något intresse här? Jag ser framförallt att man kan börja tillverka utrustning som automatiserar mycket inom jordbruk nu. Ligger Deere i framkant där?
Citera
2025-01-05, 17:12
Medlem
z4733s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Finns något intresse här? Jag ser framförallt att man kan börja tillverka utrustning som automatiserar mycket inom jordbruk nu. Ligger Deere i framkant där?

Givet att denna nu står i 400+ dollar och stod i 90 för tio år sedan när DividendChamp köpte får vi hoppas att han höll.

Deere ligger hyfsat i framkant, de har en automatisk "cotton-picker" (finns mycket skämt här) men tror inte att jordbruk är det första att automatiseras helt och hållet utan behovet av bönder kommer fortsatt att vara stort då det är hjälpmedel och ersättning av manual label som måste övervakas. Behovet av jordbruk fortsatt stort. Finfint bolag.
Citera
2025-01-05, 17:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z4733
Givet att denna nu står i 400+ dollar och stod i 90 för tio år sedan när DividendChamp köpte får vi hoppas att han höll.

Deere ligger hyfsat i framkant, de har en automatisk "cotton-picker" (finns mycket skämt här) men tror inte att jordbruk är det första att automatiseras helt och hållet utan behovet av bönder kommer fortsatt att vara stort då det är hjälpmedel och ersättning av manual label som måste övervakas. Behovet av jordbruk fortsatt stort. Finfint bolag.

Jag gillar inte alls VD:n och wokeismen som drabbat Deere, jag tror inte att det är ett hållbart förhållningssätt och avvaktar med köp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in