2014-01-04, 16:02
Medlem
MrsAndys avatar
Jag hoppade på en utbildning som jag nu läst i nästan en termin och har kommit fram att det här inte var något alls för mig. Jag har bara känt att jag fått ångest över att läsa systemvetenskap och tänker inte fortsätta med det. Problemet är nu att jag inte vet vad jag ska göra, för antagnings anmälningarna är stängda, så ska försöka söka jobb och så. Men vad ska jag läsa sen? Någon som har några tips på utifrån att jag är väldigt social och utåtriktad som person, jag gillar människor och är väldigt pratglad. Har ett väldigt stort intresse för kläder och mode. Jag vill inte göra inget alls, för då kommer jag bli så sjukt uttråkad, men jag kände att det var bättre att besluta mig för att göra något annat eftersom det här bara dragit ned mig.
Några förslag?
Citera
2014-01-04, 16:08
Medlem
Avsmugens avatar
Om du är trevlig, pratglad och utåtriktad samt gillar kläder och mode kan du söka jobb hos nån klädbutik.
Citera
2014-01-04, 18:01
Medlem
EndBigGovernments avatar
Jag provade 5 olika utbildningar efter gymnasiet. Avslutade ingen. Vilken utbildning du går spelar inte så stor roll. Det är hur du mår inombords som avgör vad du kommer göra i livet eller hur bra du klarar utbildningen du går. Många går en utbildning men jobbar sedan med något helt annat. Om du gillar mode så köp en symaskin. Att bara stå och sälja kläder kan också bli tråkigt.

Du kanske gillar teknik men valde fel. Gillar du makanik eller elektronik mer? Om du går en byggingenjörsutbildning så blir det mer sociala kontaker i jobbet, tror jag.
Senast redigerad av EndBigGovernment 2014-01-04 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in