2005-04-07, 23:38
Bannlyst
Jag frågade bara om DMT var Life drogen, för många här på FB sa det för länge sen när jag frågade dom... eller dom sa att det lät som det...

Sen har jag bara hört om life-drogen, så det är ingenting som kommer från mig...

Efter jag läste om ängla trumpet, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om life drogen finns på riktigt....
Citera
2005-04-08, 00:22
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergic Acid
Någon rolig filur på magiska molekyler kände för att ironisera lite över DMT-diskussionen. Just nu pågår det full reserach ang. "livsdrogen"

Det du försöker beskriva är en ganska vanlig effekt när man högdoserar psykedelia eller når djupa meditativa tillstånd. När man t ex. upplever egodöd är man oftast inte ens medveten om vem man själv är, än mindre sina nära och kära. Kalla det ett nytt liv, jag kallar det frigörelse. När man inte är beredd på något som egodöd men ändå, för egen del, överdoserar en psykedelia är det självklart förståligt varför vissa personer hamnar på psyket efter en till synes kort tripp.

Förövrigt producerar tallkottkörteln DMT vilket troligtvis utsöndras under sömn och vid t ex. nära-döden-upplevelser.

MM-tråden: https://forum.magiskamolekyler.org/viewtopic.php?t=12266&highlight=

så egentligen är det då olagligt att sova eftersom man då använder DMT?!
Citera
2005-04-08, 00:36
Medlem
.
Citera
2005-04-08, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REEEETAAARD
så egentligen är det då olagligt att sova eftersom man då använder DMT?!

Touché

En skön fråga!
Citera
2005-04-08, 18:07
Medlem
Smokebombs avatar
Såg på en dokumentär om psykedelisk terapi.

Nere i Brasilien finns det en speciell kyrka, vars medlemmar samlas varannan vecka och hivar i sig Ayahuasca te. Det aktiva ämnet i detta te är DMT. Studier av långtidsanvändare av denna drog hade bättre närminne och koncentrationsförmåga än de som inte använde den. Så tona ner lite på skräckpropagandan

Dokumentären är producerad av BBC och finns att ladda ner här: http://tracker.piratbyran.org/download.php/3214357/Psychedelic_Science_by_Bill_Eagles_BBC1997-SweSubbed.avi.torrent
Citera
2005-04-08, 18:16
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Såg på en dokumentär om psykedelisk terapi.

Nere i Brasilien finns det en speciell kyrka, vars medlemmar samlas varannan vecka och hivar i sig Ayahuasca te. Det aktiva ämnet i detta te är DMT. Studier av långtidsanvändare av denna drog hade bättre närminne och koncentrationsförmåga än de som inte använde den. Så tona ner lite på skräckpropagandan

Dokumentären är producerad av BBC och finns att ladda ner här: http://tracker.piratbyran.org/download.php/3214357/Psychedelic_Science_by_Bill_Eagles_BBC1997-SweSubbed.avi.torrent

Mmm... den dokumentären är bra!
Citera
2005-04-08, 19:21
Medlem
Danne^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Det är inte samma drog som DMT...
DMT är ju inte direkt något man kan hitta hos den lokala langaren..

Den är fortfarande lik DMT.. jag sa aldrig att de va samma drog som DMT heller och du hittar inte 5meo-dmt hos din langare heller kan jag ju tala om för dig... så du behöver inte vara kaxig..

I vilket fall ibörjan när jag fick min gubbe 5meo-dmt så hade jag ingen våg iofs hade jag aldrig våg men ibörjan hade ja ingen aning om hur stora doserna va så ja o min polare började snorta o bomba som galningar jag fick ett schysst rus aldrig sätt så mycket skumma saker som jag gjorde då och vilken känsla.. iaf han gick det åt helvete för vi han knappt komma ur lägenheten innan han började må dåligt.. sen när vi gick mot bilen gick han ner på alla fyra och började spy konstant i 5min kanske.. sen sa han till mig "Danne vill du göra mig en tjänst?" ja bara visst "snälla döda mig" han mådde fruktansvart dåligt.
Sen efter några minuter började han säga att han skulle skita ner sig med så då satt ja där o började bli nerjobbad o fatta knappt något själv, så hör ja min polare sitta o skrika att han tror han ska dö och skita ner sig.. så vi får snällt gå upp i lägenheten igen och jag får killen och duscha kallt sen blir de bättre... ruset satt i riktigt mkt längre än när man röker det. hade kul iaf under dmt rusen när man lärde sig kontrollera doserna
Citera
2005-04-08, 23:16
Bannlyst
5-meo-dmt har noll aktivitet oralt, ganska bortkastat att bomba.
Citera
2005-04-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag frågade bara om DMT var Life drogen, för många här på FB sa det för länge sen när jag frågade dom... eller dom sa att det lät som det...

Sen har jag bara hört om life-drogen, så det är ingenting som kommer från mig...

Efter jag läste om ängla trumpet, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om life drogen finns på riktigt....
jag har inte rökt dmt själv men de säger att när man dör får man en ordentlig skjuts utav DMT i skallen. Varför är svårt att veta, det verkar lite onödigt om man ändå ska dö kan tänkas. DMT är cyper syhkadelik shitk
Citera
2005-04-09, 02:30
Bannlyst
Det finns teorier om att tiden så att säga stannar i samma ögonblick som du får dmt-utlösningen och att efterlivet är ett varande i en dmt-tripp.
Citera
2005-04-09, 03:02
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Det finns teorier om att tiden så att säga stannar i samma ögonblick som du får dmt-utlösningen och att efterlivet är ett varande i en dmt-tripp.
men herreguud!!! tänk va mäktigt att då slänga en microdott me 1200mics LSD på dödsbädden!!!!!!!!

o sen leva i ett DMT + LSD rus hela efterlivet!!... COOLT!!!
Citera
2006-03-20, 18:32
Medlem
FoxNetworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REEEETAAARD
men herreguud!!! tänk va mäktigt att då slänga en microdott me 1200mics LSD på dödsbädden!!!!!!!!

o sen leva i ett DMT + LSD rus hela efterlivet!!... COOLT!!!

Kommer inte ihåg vad han hette, men det var ju iaf en person som injicerade lsd i hjärnan vid tiden runt hans död. Någon som har mer fakta om detta? Kan ju va båg med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in