2005-04-04, 23:50
Medlem
NoDices avatar
Har inte sett så många trådar om DMT och var lite nyfiken.

Vad för örter/frön kan man röka för att få ett DMT rus?
Vad har ni för egna erfarenheter av DMT?
Hur upplevdes ruset?
Citera
2005-04-05, 17:11
Medlem
Det finns faktiskt en hel del trådar om DMT här men dåligt med fallbeskrivningar eftersom DMT är rätt ovanligt i Sverige.
Citera
2005-04-05, 23:54
Bannlyst
Det finns inget du kan röka som moder natur skapat det, du måste förädla/extrahera, då rekommenderas Mimosa Hostilis som har hög dmt-koncentration.
Citera
2005-04-06, 00:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Det finns inget du kan röka som moder natur skapat det, du måste förädla/extrahera, då rekommenderas Mimosa Hostilis som har hög dmt-koncentration.
På Erowid finns det iaf en del tripprapporter om folk som rökt "yopo"-frön...
Citera
2005-04-06, 09:38
Bannlyst
DMT, är det life-drogen?
Den man "får ett nytt liv av" i cirka 15 minuter?

OM det är den, så har jag hört att jävligt många åkt in på psyket efter denna, eftersom dom fått ett nytt liv i 15 minuter vilket är en EVIGHET för dem, då dom får en ny familj, nya vänner, nytt place och allting, sen när dom vaknar upp från det, så blir dom helt förskräkta och åker in på psyket pga dom flippat i huvet...
Tänk själv att få ett nytt liv, som på riktigt varar i 15 minuter men varar som en evighet eftersom du är hög, man somnar typ eller fan som nu händer...

Sen att vakna upp från detta liv och tillbaka till verkligheten....

Men nu vet jag inte om det är den här drogen ni menar... jag frågade för länge sen på flashback vad det var för drog jag själv pratade om, eftersom jag bara hört talas om denna life-drog, och då sa ganska många att det lät som DMT....

Sant eller falskt? Bra eller anus!
Citera
2005-04-06, 09:43
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
DMT, är det life-drogen?

OM det är den, så har jag hört att jävligt många åkt in på psyket efter denna, eftersom dom fått ett nytt liv i 15 minuter vilket är en EVIGHET för dem, då dom får en ny familj, nya vänner, nytt place och allting, sen när dom vaknar upp från det, så blir dom helt förskräkta och åker in på psyket pga dom flippat i huvet...
Tänk själv att få ett nytt liv, som på riktigt varar i 15 minuter men varar som en evighet eftersom du är hög, man somnar typ eller fan som nu händer...

Men nu vet jag inte om det är den här drogen ni menar... jag frågade för länge sen på flashback vad det var för drog jag själv pratade om, eftersom jag bara hört talas om denna life-drog, och då sa ganska många att det lät som DMT....

Det där låter ju skrämmande intensivt!! Men om det är DMT som ger ett sånt rus vet jag inte. Nån annan som vet?
Citera
2005-04-06, 11:53
Medlem
Danne^s avatar
ja hade 1g 5meo-dmt det va jävligt fett iaf... såna sjuka upplevelser man fick på det... det tog dock en stund innan man lärde sig röka det perfekt och fan va det varande länge...
Citera
2005-04-06, 12:27
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
DMT, är det life-drogen?

Ptja, det där låter väl ungefär lika sannolikt som den gamla ärkemyten att folk har trott att de är en apelsin och skalat av sig huden efter att ha käkat syra.. Aldrig hört någon säga det där om ett nytt liv, det låter ytterst osannolikt även om DMT är en mycket stark drog..

Citat:
Ursprungligen postat av Danne^
ja hade 1g 5meo-dmt det va jävligt fett iaf... såna sjuka upplevelser man fick på det... det tog dock en stund innan man lärde sig röka det perfekt och fan va det varande länge...

Det är inte samma drog som DMT...
DMT är ju inte direkt något man kan hitta hos den lokala langaren..
Citera
2005-04-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Det är inte samma drog som DMT...
DMT är ju inte direkt något man kan hitta hos den lokala langaren..

Man hittar tyvärr inte 5-meo-dmt hos den lokala langaren heller
Citera
2005-04-06, 15:30
Medlem
Lysergic Acids avatar
Någon rolig filur på magiska molekyler kände för att ironisera lite över DMT-diskussionen. Just nu pågår det full reserach ang. "livsdrogen"

Det du försöker beskriva är en ganska vanlig effekt när man högdoserar psykedelia eller når djupa meditativa tillstånd. När man t ex. upplever egodöd är man oftast inte ens medveten om vem man själv är, än mindre sina nära och kära. Kalla det ett nytt liv, jag kallar det frigörelse. När man inte är beredd på något som egodöd men ändå, för egen del, överdoserar en psykedelia är det självklart förståligt varför vissa personer hamnar på psyket efter en till synes kort tripp.

Förövrigt producerar tallkottkörteln DMT vilket troligtvis utsöndras under sömn och vid t ex. nära-döden-upplevelser.

MM-tråden: https://forum.magiskamolekyler.org/viewtopic.php?t=12266&highlight=
Citera
2005-04-06, 15:52
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergic Acid
Någon rolig filur på magiska molekyler kände för att ironisera lite över DMT-diskussionen. Just nu pågår det full reserach ang. "livsdrogen"

Det du försöker beskriva är en ganska vanlig effekt när man högdoserar psykedelia eller når djupa meditativa tillstånd. När man t ex. upplever egodöd är man oftast inte ens medveten om vem man själv är, än mindre sina nära och kära. Kalla det ett nytt liv, jag kallar det frigörelse. När man inte är beredd på något som egodöd men ändå, för egen del, överdoserar en psykedelia är det självklart förståligt varför vissa personer hamnar på psyket efter en till synes kort tripp.

Förövrigt producerar tallkottkörteln DMT vilket troligtvis utsöndras under sömn och vid t ex. nära-döden-upplevelser.

MM-tråden: https://forum.magiskamolekyler.org/viewtopic.php?t=12266&highlight=

Stämmer det sistnämnda då detta upplevs i form av att 'livet passerar revy' innan man dör.
Citera
2005-04-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Stämmer det sistnämnda då detta upplevs i form av att 'livet passerar revy' innan man dör.

Det låter lite som om en flumteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in