2014-01-03, 11:53
Medlem
Nycticoraxs avatar
Källa: http://www.friatider.se/sverige-faller-ryanair-for-sexig-reklam

Är det inte OK att se kvinnor, och speciellt flygvärdinnor som sexiga ibland? Ibland när jag läser inlägg från feminister på denna eller andra sajter så får man intrycket att pin-up modeller inte är något attack-mål för feminister. Men jag har nog uppfattat fel!?

Man har alltså kommit fram till att kvinnorna på bilderna är i allmänhet kränkande för kvinnor. Det i sig tycker jag själv är mer kränkande för kvinnor än själva bilderna.

Själv är jag en man som älskar pin-up kvinnor, både retro och nya.
Citera
2014-01-03, 11:56
Medlem
FAN VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ JÄMSTÄLLDHETEN MELLAN MAN OCH KVINNA!

Som kille älskar jag kvinnor som har så lite kläder som möjligt, det bästa vore om de inte hade några kläder alls, iaf när det är över 20 grader ute. Kvinnan är skapt för att vara sexig. Hennes stora bröst skapades inte för att döljas.
Citera
2014-01-03, 12:30
Medlem
Man undrar vad bikini har med ett flygbolag att göra men smart marknadsföring dock eftersom det blir så uppmärksammat.

Reklamkampanjer anspelar ju ofta på sex men denna är kanske lite väl grov.
Citera
2014-01-03, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Man undrar vad bikini har med ett flygbolag att göra men smart marknadsföring dock eftersom det blir så uppmärksammat.

Innehållet i reklam har väl sällan med företagets produkter att göra?

Vad är det som är så grovt? Lättklädda vackra kvinnor = grovt?
Senast redigerad av bjursa 2014-01-03 kl. 12:44.
Citera
2014-01-03, 12:42
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi

Varför är den grov? Den är ju ärlig med att den ska vara sexig med lite glimten i ögat. Det är inget gömt budskap vad jag kan se.

Sen tycker jag att RON har fel i deras bedömande. Flygvärdinnor har väl alltid setts som sexsymboler, även samtidigt duktiga och kompetenta yrkeskvinnor, och därför finns det visst ett samband till produkten flygresor.

Håller ni feminister här med mig, eller RON?
Citera
2014-01-03, 12:59
Medlem
Jag vet inte, men som man hade jag blivit lite förolämpad av antydningen att jag har sådan brist på sex och kvinnor i mitt liv att jag vill åka med dem för denna reklam.

Själv skiter jag i om de har pin-upor men skulle inte åka med dem på grund av deras problem av olika slag vid flygningar.
Citera
2014-01-03, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag vet inte, men som man hade jag blivit lite förolämpad av antydningen att jag har sådan brist på sex och kvinnor i mitt liv att jag vill åka med dem för denna reklam.
Oj, det var en knasig tolkning. Du har ofta otur med tänkandet mysmari

Män gillar ALLTID vackra lättklädda kvinnor.
Citera
2014-01-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
JA!

Men feminister är ofta fula, bittra batikhäxor.

Avundsjuka på vackra kvinnor.

Alla flygbolag har vackra flygvärdinnor.

Jag kan förstå varför man flyger med ett billigt bolag om man har lite pengar, men att åka med Ryanair med sina många problem för att de visar avklädda kvinnor förstår jag inte?

Att välja flygbolag efter avklädda kvinnor är direkt konstigt. Skulle man ännu hellre åka med ett bolag som hade nakna reklamkvinnor? Jag fattar inte?

Som kvinna så ser jag ju till flygbekvämlighet, flygstolar, plats för ben och framför allt säkerheten som det som avgör hur jag vill flyga. Så tror jag det är för män också rent generellt. Det verkar efterblivet att åka flyg efter hur avklädda kvinnor är. Ursäkta men det gör det!
Citera
2014-01-03, 13:23
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:

Själv skiter jag i om de har pin-upor men skulle inte åka med dem på grund av deras problem av olika slag vid flygningar.
Det var nog den absolut mest korkade förklaring jag hört. Män lockas inte av lättklädda kvinnor för att de har sexbrist, utan för att de attraheras av kvinnor. Män kan inte rå för vad de tänder på, lika lite som homosexuella kan.
Citera
2014-01-03, 13:25
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Alla flygbolag har vackra flygvärdinnor.

Jag kan förstå varför man flyger med ett billigt bolag om man har lite pengar, men att åka med Ryanair med sina många problem för att de visar avklädda kvinnor förstår jag inte?

Att välja flygbolag efter avklädda kvinnor är direkt konstigt. Skulle man ännu hellre åka med ett bolag som hade nakna reklamkvinnor? Jag fattar inte?

Som kvinna så ser jag ju till flygbekvämlighet, flygstolar, plats för ben och framför allt säkerheten som det som avgör hur jag vill flyga. Så tror jag det är för män också rent generellt. Det verkar efterblivet att åka flyg efter hur avklädda kvinnor är. Ursäkta men det gör det!
Hört talas om psykologi någon gång? Varför kostar varor 99 kr och inte 100? Jo, för att vi luras att tro att de är mycket billigare. Precis som detta trick, vi luras att tro att det är bättre bara för att de visar lättklädda kvinnor. Att du som kvinna inte förstår har jag inga problem med, men att du kritiserar det avslöjar att du totalt saknar förståelse för hur människor fungerar, och det skrämmer mig att du tagit på dig jämställdhet som hjärtefråga.
Citera
2014-01-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax

Man har alltså kommit fram till att kvinnorna på bilderna är i allmänhet kränkande för kvinnor.

De borde stämmas för misvisande reklam ifall de inte lever upp till de bikinibrudar som de indirekt lovar IMO.
Citera
2014-01-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Det var nog den absolut mest korkade förklaring jag hört. Män lockas inte av lättklädda kvinnor för att de har sexbrist, utan för att de attraheras av kvinnor. Män kan inte rå för vad de tänder på, lika lite som homosexuella kan.

Visst förstår jag att män attraheras av kvinnor. Men man måste ju ha lite omkring sig som man blir attraherad av om man väljer ett dåligt flygbolag för att de har lite reklam med attraktiva kvinnor.

En genomtänkt människa kollar väl upp andra saker när man ska flyga. Tycker i alla fall jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in