2005-07-23, 05:38
Medlem
DunderUnos avatar
Blir ni inte ganska avtrubbade när ni röker "för" ofta?
Man kan till slut rent av bli kall av sig har jag hört..

Stämmer det tycker ni? Jag tycker iaf det kan bli lite så när man håller sig från rökat. Alltså självklart försvinner det när man slutat med cannabis helt en period och man fått den där klarhetskänslan man får när man stiger ur dimman.

Alltså med avtrubbad menar jag att man till exempel har svårt att hamna i stämning till situationer.. Eller om man t.ex ser på en film så kan man inte känna "atmosfären" på samma sätt som man kunde förut..

Med kall menar jag allmänt känslokall och att man inte känner lika starka hämningar för att t.ex prata om precis vad som helst, även om det man säger kan uppfattas förolämpande.

Men det tar i så fall en mycket lång period innan man blir avtrubbad, då man röker varje dag, menar jag.

:::Edit:::
Saker kan kännas ganska likgiltligt. Om det skulle komma en stor skogsvaktare hem till en för att spontant vilja ta över ens.. Badrum och bosätta sig där, så skulle man inte bli lack alls, man skulle först och främst försöka klaga lite på honom, försöka färhandla om saken, och sedan slutligen skulle man bara acceptera att karln bor där nu. "Jaha.. så var det med den saken då. "
Skulle han en dag flytta därifrån och lämna kvar allting helt ombyggt och fint så skulle man reagera lika starkt som när han flyttade in fast på ett possitivt sätt..
Överdrivet som fan, men kul hehe..

Menar att ribban för hur man upplever känslor och hur man reagerar blir lägre med både negativa och possitiva sådanna alltså..

Citera
2005-07-23, 05:52
Medlem
mo0kies avatar
ja de har hänt
Citera
2005-07-23, 08:39
Medlem
Jo, har känt av nåt liknande iaf..
När man rökt en lång period och t.ex kommer hem från jobbet och suger i sig kvällens första pipa så blir man lite.. likgiltig..
Typ att "jaha, nu är jag stenad igen, låt mig va!" och så sätter man sig framför TV:n och glor en stund bara för att man inte orkar annat.
När jag hamnar i det tillståndet får jag knappt någa munchies heller utan blir mest trött.
Tar det dock som ett tecken på att jag röker för ofta och brukar pausa ett tag när jag känner så. Det ska ju vara kul att röka.
Är förresten mitt uppe i ett uppehåll nu, av den anledningen.. ska röka min första spliff när jag anländer i amsterdam om cirka en vecka, blir nog skapligt snurrig
Citera
2005-07-23, 12:44
Medlem
stolens avatar
Mmm skiter i det mesta...bryr mig bara om rökat...då röker man bara för att bli stenad...inte för att göra nått vettigt oxå...typ sitter bara o " Fan vad beng jag är..."det händer ganska ofta...fast de perioderna kommer o går...
Citera
2005-07-23, 15:47
Medlem
Holkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderUno
Blir ni inte ganska avtrubbade när ni röker "för" ofta?
Man kan till slut rent av bli kall av sig har jag hört..

Stämmer det tycker ni? Jag tycker iaf det kan bli lite så när man håller sig från rökat. Alltså självklart försvinner det när man slutat med cannabis helt en period och man fått den där klarhetskänslan man får när man stiger ur dimman.

Alltså med avtrubbad menar jag att man till exempel har svårt att hamna i stämning till situationer.. Eller om man t.ex ser på en film så kan man inte känna "atmosfären" på samma sätt som man kunde förut..

Med kall menar jag allmänt känslokall och att man inte känner lika starka hämningar för att t.ex prata om precis vad som helst, även om det man säger kan uppfattas förolämpande.

Men det tar i så fall en mycket lång period innan man blir avtrubbad, då man röker varje dag, menar jag.

Saker kan kännas ganska likgiltligt. Om det skulle komma en stor skogsvaktare hem till en för att spontant vilja ta över ens.. Badrum och bosätta sig där, så skulle man inte bli lack alls, man skulle först och främst försöka klaga lite på honom, försöka färhandla om saken, och sedan slutligen skulle man bara acceptera att karln bor där nu. "Jaha.. så var det med den saken då. "
Skulle han en dag flytta därifrån och lämna kvar allting helt ombyggt och fint så skulle man reagera lika starkt som när han flyttade in fast på ett possitivt sätt..

Menar att ribban för hur man upplever känslor och hur man reagerar blir lägre med både negativa och possitiva sådanna alltså..

Jag är en utav de som blivit drabbade isf. Jag känner inte samma "spänning" inför saker och ting längre, bara om jag är pårökt.
Det är faktiskt sant det där, och det är en utav anledningarna till att jag ska ta och ornda upp mina rökvanor en snutta...
Citera
2005-07-23, 16:03
Medlem
Tjacktorskens avatar
Samma här. Ingenting känns längre superduper roligt.
Citera
2006-04-21, 18:29
Medlem
den_gula_hattens avatar
Jag känner mig också likgiltig inför så himla mkt och ändå så röker jag rätt sällan. Det kan väl inte ha något med rökat o göra om jag bara röker några gånger i månaden va? lr? Grejjen är att jag har börjat känna det allt mer sen sommaren tog slut.(började röka för lite mer än ett år sen) så därför blir jag lite bekymrad..
Citera
2006-04-21, 18:59
Medlem
Coltraners avatar
Jag har ofta känt mig så. Helt avtrubbad likgiltig till stuket, dte känns som man röker för att ha något att göra. Det suger! Men det är också bra för att det kan få en att inte röka så ofta. Och det måste ju alla hålla med om att det är mycket bättre och roligare att bara röka ibland än hela tiden!

"It´s suppose to be fun gettin´high" som Tupac sa
Citera
2006-04-22, 15:48
Medlem
Onerrs avatar
Stör mig på den avtrubbningen och den "osociala bubblan" grovt. Ska lägga ner det nästan helt men ändå röker ja emellanåt så ja kommer inte riktigt ur det..
Citera
2006-04-22, 17:05
Medlem
banxss avatar
känner också igen mej där, det går upp ochner faktiskt.. så ibland skadar det inte med ett uppehåll på en månad iaf, iofs brukar kag inte klara en månad
Citera
2006-04-22, 17:24
Medlem
Citat:

Det har nog börjat på mig, men jag ser det mer som att jag får prata om vad jag vill, det är ju ett fritt land o sen så är jag ju ung o vågad hehe
Men iskall njae det vette fan, kanske lite
Citera
2006-04-23, 01:18
Medlem
timehunters avatar
Citat:

skönt exempel var du hög när du kom på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in