• 1
  • 2
2014-01-04, 15:31
Medlem
Och likadant har hänt deras andra butik på Ystadgatan, hur kan jag INTE trilla av stolen av förvåning.
Citera
2014-01-04, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casualt
Och likadant har hänt deras andra butik på Ystadgatan, hur kan jag INTE trilla av stolen av förvåning.

Tänk om journalisten kunde grävt lite och ställt obehagliga frågor? Men det går ju inte när det är blattar det gäller!

Inställer mig till kören; insiderbrott.

Vad fan tror folk? Att araber är trogna lydiga skattebetalare som inte aaaalls myglar?
Citera
2014-01-04, 16:29
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Tänk om journalisten kunde grävt lite och ställt obehagliga frågor? Men det går ju inte när det är blattar det gäller!

Inställer mig till kören; insiderbrott.

Vad fan tror folk? Att araber är trogna lydiga skattebetalare som inte aaaalls myglar?

Vill inte dra alla över en kam. Finns många som sköter sig så klart. Men många av dagens journalister är kanske inte överdrivet kritiska mot vissa personer. Dessa snyftreportage får ibland motsatt effekt. Journalister verkar närmast livrädda för att ställa kritiska frågor till folk med invandrarbakgrund. Numera blir man alltid tveksam så fort pk-media är i farten

Är det någon som kollat upp hur bolaget går? Dålig lönsamhet osv?
Det skulle i så fall kunna tala för att det är ett insiderbrott. Säger inte att det är så men då finns det ett incitament i alla fall
Citera
2014-01-04, 17:49
Medlem
Jag var bara skeptisk till en början, men när jag läste att detta hänt samma ägare en gång tidigare och med samma tillvägagångssätt blev jag övertygad.
Dom gett koden till någon som sedan har bräckt sönder skåpet till oigenkännlighet. Vilken tjuv bräcker sönder alla sidor och kanter som finns på ett sånt skåp? Har du nu tillgång till de verktyg som används av räddningstjänsten så massakrerar du inte ett skåp på det sättet, då kör du på ett par ställen tills skåpet öppnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Är det någon som kollat upp hur bolaget går? Dålig lönsamhet osv?
Det skulle i så fall kunna tala för att det är ett insiderbrott. Säger inte att det är så men då finns det ett incitament i alla fall
Citera
2014-01-04, 22:25
Medlem
Mandarks avatar
Ni som är säkra på att de själva har iscensatt det på något sätt, menar ni då att man först iscensatte ett likartat brott för ett år sen mot den första butiken utan att få upp kassaskåpet? Varför ens anmäla den incidenten om det var de själva som arrangerat det och inga larm gick, istället för att bara "göra-om-göra-rätt"?
Citera
2014-01-04, 22:36
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tung kommentar av den drabbade butiksinnehavaren...:

Känns mer som om det är ett insiderbrott när butiksinnehavaren fäller en sån där kommentar.
Citera
2014-01-06, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Ni som är säkra på att de själva har iscensatt det på något sätt, menar ni då att man först iscensatte ett likartat brott för ett år sen mot den första butiken utan att få upp kassaskåpet? Varför ens anmäla den incidenten om det var de själva som arrangerat det och inga larm gick, istället för att bara "göra-om-göra-rätt"?

För att det inte ska bli suspekt när skåpen sen länsas.
Hade dom öppnat skåpet för ett år sedan och dessutom nu så tror jag dom hade blivit anmälda för försäkringsbedrägeri. Nu har dom "bara" ett inbrottsförsök sedan tidigare.
Citera
2014-01-06, 23:19
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualt
För att det inte ska bli suspekt när skåpen sen länsas.
Hade dom öppnat skåpet för ett år sedan och dessutom nu så tror jag dom hade blivit anmälda för försäkringsbedrägeri. Nu har dom "bara" ett inbrottsförsök sedan tidigare.

Då hade det väl varit oändligt mycket lättare att bara ha ett enda korrekt genomfört inbrott vid ett tillfälle istället?
Citera
2014-01-07, 03:18
Medlem
"– Vi ska inte driva detta vidare. Vi kommer att lämna butiken och branschen. Jag känner mig inte säker. Som Sverige blivit är det bättre att sitta hemma, säger Ism*il Kh*lif."

Grattis, som man bäddar får man ligga (svenskt ordspråk).

Ism*il & Co är nog en starkt bidragande orsak till denna utveckling, gott att det även slår mot de egna leden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in