2014-01-02, 22:50
Medlem
Hej hej.
Det senaste halvåret så har jag drömt väldigt mycket om nätterna. Det är oftast inga mardrömmar utan mer vardagliga saker som händer i drömmarna, vissa händelser mer underliga än andra. Och i vissa perioder så har jag väldigt svårt att släppa drömmarna när jag vaknar. Saker jag tänker på när jag är vaken relaterar oftast till drömmarna och detta kan vara drömmar som jag drömde under natten som var eller något som jag drömde för en vecka sedan.
Jag tycker nu att detta börjar bli väldigt jobbigt då det känns som jag inte kan släppa drömmarna utan alltid ska ha kvar dom i huvudet. Det kan handla om 5 helt olika drömmar på bara en natt.
Då jag har svårast att släppa drömmarna är när jag är med mig själv och inte gör någonting. Då kommer dom gärna upp i huvudet eller när jag tänker på något som kan påminna om någon dröm.

Vad kan detta bero på och vad kan jag göra för att minska på detta? Börjar bli ganska jobbigt..
Citera
2014-01-03, 22:58
Medlem
Jag begriper inte vad som är så jobbigt med denna belägenhet, menar du att det är något som distraherar dig i vardagen?

Vad som gäller är väl att försöka upphöra att reflektera över ditt drömliv. Dvs. inte ligga kvar i sängen och låta drömmarna sjunka in, utan istället pressa undan dem så snart som möjligt. Om det är svårt kan det kanske hjälpa att plocka upp en bok från nattduksbordet.
Citera
2014-01-04, 00:33
Medlem
fritzfreelings avatar
Har haft samma upplevelser själv, kommer fortfarande ibland och det kan vara jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in