Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-02, 21:38
  #1
Medlem
Snälla hjälp mig, vilken datakunnig människa som helst (dvs inte jag) sitter säkert inne med svaret och kan säga hur jag ska göra!

Har alltså Windows Vista. Jag har högerklickat på aktivitetsfältet-->egenskaper-->meddelandefältet, och kan då kryssa i de systemikoner som ska visas i aktivitetsfältet. MEN "Strömförsörjning" är utgråad och ger inte ens att kryssa i. Batteriikonen var ju i aktivitetsfältet igår! Vore jättetacksam om någon visste. Please.
Citera
2014-01-02, 21:42
  #2
Medlem
DarknessNightmares avatar
Gör en systemåterställning till igår.
Citera
2014-01-02, 21:47
  #3
Medlem
Hestapos avatar
Gör så här så är saken biff..

Gå till start och sedan kör skriv regedit
Gå till mapp
HKEY_CURRENT_USER/Software/Classes/Local Settings/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/TrayNotify
Ta bort icon streams och pasticonstreams
Starta sedan om datorn..

mvh
Citera
2014-01-02, 21:55
  #4
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Gå till start och sedan kör skriv regedit


Windows flagga + R då kommer man direkt till RUN
Citera
2014-01-02, 22:02
  #5
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Windows flagga + R då kommer man direkt till RUN

Kan inte tänka på allt men hoppas Ts reder ut ett rätt så vanligt problem ändå.

Hej förresten och go fortsättning..
mvh
Citera
2014-01-02, 22:26
  #6
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Kan inte tänka på allt men hoppas Ts reder ut ett rätt så vanligt problem ändå.

Hej förresten och go fortsättning..
mvh

Hej och tack desamma, med dessa tips så borde det lösa sig nu för TS nu.
Citera
2014-01-02, 23:41
  #7
Medlem
Stängde av datorn efter att jag startade den här tråden. Gjorde lite annat och satte sedan på den igen och gjorde som ni sa och tog bort de där filerna när jag skrivit regedit, men utan att starta om den. En sekund efter sneglar jag ner i hörnet i meddelandefältet, och vad ser jag om inte batteriikonen som dykt upp igen. Antagligen kom den fram igen i samband med att jag satte på datorn igen, om nu inte borttagningen av filerna ögonblickligen fick batterit att komma fram igen. Hur som helst - nu verkar det funka. Om den sen försvinner igen vet jag hur jag ska gå tillbaks och fixa det. Tack för svaren. Datorer är bra konstiga..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback