Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-23, 01:31
Medlem
L0darens avatar
Med allt som händer och hänt de senaste dagarna, nu senast för några timmar 4 bilbombåd i en Egyptisk turistförort, med minst 20 döda och 100-tals skadade

Kan det tänkas behövas ett forum för terrorism, som är avsett för diskussion om terrorism samt dåd som begåtts, alltså inte hur man bygger den bästa bomben för t-banor osv

Känns som allt behöver samlas på ett ställe, och politik utrikes räcker inte riktigt
Citera
2005-07-23, 09:38
Medlem
Jag har ingen aning om det finns behov av nya underavdelningar men jag vill påpeka att begreppet "terrorism" inte är åsiktsneutralt utan innehåller en värdering.

Den som är terrorist i dina ögon (och mina) är en hjälte i andras.
Citera
2005-07-23, 11:01
Medlem
L0darens avatar
jag har en nyhet för dig grabben, absolut ingenting är åsiktsneutralt.
Citera
2005-07-23, 11:43
Medlem
Thoffss avatar
Jag tycker faktiskt att det skulle kunna vara en trevlig idé. Då skulle terror-trådar hamna där istället för i I&I.
Citera
2005-07-23, 18:01
Medlem
Bishops Armss avatar
Enligt mig så räcker det med delforum, hur många är det, 50, 60 eller kanske till och med ännu fler? Det skulle i så fall vara om det skapades ett underforum i "Politik - Utrikes", för övrigt kan man fråga sig varför forumet "EU" inte är ett sådant...
Citera
2005-07-23, 18:44
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
......ett underforum i "Politik - Utrikes", för övrigt kan man fråga sig varför forumet "EU" inte är ett sådant...

Snabbt svar då, även om det är lite offtopic. EU-frågor behandlar såväl inrikes- som utrikesfrågor, därför vore det olyckligt om man lade det som underforum till någon av dom nämnda.
Citera
2005-07-23, 19:09
Medlem
pafas avatar
jag vill ha ett sånt forum-del.....
Citera
2005-07-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
jag har en nyhet för dig grabben, absolut ingenting är åsiktsneutralt.
Flashback försöker nog vara neutrala.
Det är så det funkar serru
Citera
2005-07-23, 20:14
Medlem
pafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Flashback försöker nog vara neutrala.
Det är så det funkar serru

men bara för att man har en del som avhandlar terrorism så betyder det väl inte att man tagit ställning elelr är jag bara lite bakom idag ???
Citera
2005-07-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pafa
men bara för att man har en del som avhandlar terrorism så betyder det väl inte att man tagit ställning elelr är jag bara lite bakom idag ???
Jag har inget emot ett sådant forum men själva ordet terrorism har en negativ klang (och därmed en värdering).

Utrikes våldsdåd är kanske en mer neutralt benämning.
Citera
2005-07-23, 20:47
Medlem
pafas avatar
Citat:
Jag har inget emot ett sådant forum men själva ordet terrorism har en negativ klang (och därmed en värdering).

Ok...men man kan ju ha ett mer kreativt namn på det...men å andra sidan så låter ju droger med lite illa om man skall vara petig och det finns väl ett forum med det namnet..men jag förstår din ståndpunkt men tycker då personligen att man skall byta namn på många forumdelar...
Citera
2005-07-23, 20:55
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:

Ja, "våldsdåd" har ju inte någon negativ klang. Lite våldsdåd i vardagen är bara härligt, som jag brukar säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in