2014-01-02, 16:56
Medlem
Har nu varit förkyld och liknande i stort sett hela hösten, och bestämde mig för att gå till läkaren dagen innan nyårsafton. Han sa då att jag hade halsfluss och jag fick pencilin utskrivet. Nu tre dagar senare har jag fått mer ont i halsen och röda små prickar på halsmandlarna (ser ut som små blodfläckar, fast går inte bort). Har även börjat få lite ont ner mot lugnorna när jag andas ibland, ytterst lite ont dock. Men undrar då vad fan det är jag har? Eller kan man få så här av halsfluss? Känns som att det borde minska sedan jag började käka pencilin...
Citera
2014-01-02, 17:00
Medlem
Kanske borde lagt till att jag även har svullna lymfkörtlar, och haft det med hela hösten. Speciellt en under hakan som är så pass stor att man kan se den sticka ut lite där under hakan. Sen har jag många runt om kring den jäveln.
Citera
2014-01-02, 17:01
Medlem
hashish-boys avatar
Åk in igen, det är inte 100% att en penicillinkur hjälper. Jag har varit med om samma men var väldigt väldigt sjuk så det blev dropp och penicillin rakt in i venen och mindre en ett dygn senare mådde jag bra igen och skrev ut mig själv.
Citera
2014-01-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Åk in igen, det är inte 100% att en penicillinkur hjälper. Jag har varit med om samma men var väldigt väldigt sjuk så det blev dropp och penicillin rakt in i venen och mindre en ett dygn senare mådde jag bra igen och skrev ut mig själv.

Okej, tack för svar. Borde jag vänta tills min kur är över först? Har ju trots allt 6 av 10 dagar kvar på den. Har nämligen ingen större lust att åka in till sjukhuset igen.
Citera
2014-01-02, 17:10
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yi
Okej, tack för svar. Borde jag vänta tills min kur är över först? Har ju trots allt 6 av 10 dagar kvar på den. Har nämligen ingen större lust att åka in till sjukhuset igen.

Du verkar ju trots allt må okej men om jag hade varit i dina skor åkt in igen. penicillin verkar väldigt snabbt så du borde känt dig frisk vid det här laget, ring 1177 och rådgör med dem.
Citera
2014-01-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Du verkar ju trots allt må okej men om jag hade varit i dina skor åkt in igen. penicillin verkar väldigt snabbt så du borde känt dig frisk vid det här laget, ring 1177 och rådgör med dem.

Okej, tack för hjälpen! Väntar nog några dagar och hoppas på att det försvinner, annars blir det att åka in igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in