Citat:
Ursprungligen postat av
bryntebrynte
Har tyvärr inte möjlighet att lägga undan så mycket mer innan jag måste ha ny bil, kanske några tusenlappar till, max. Ska ha japansk bil i åtanke när jag kollar runt.
Visst kommer det att, så som du påpekar - komma problem även med bilar i 20k-klassen, men betydligt mindre än bilar för halva summan.
Skillnaden på typ en Corolla som har går att få tag på för ~10k mot för 17-18 kan skilja 5-8k mil, slitagedelar utbytta för kanske det tredubbla i värde i mellanskillnad och kanske en årsmodell senare, och man behöver inte hålla andan varenda gång man vrider startnyckeln på morgonen (nåja, händer även bilar för det mångdubbla), med risken att den inte startar överhuvudtaget. Mellanskillnad som du med stor sannolikhet kommer att behöva kosta på väldigt snart, för att fortsätta ha den körduglig.
Snubblade över en
Honda Civic -97. Har inte gått allt för långt, svensksåld och säljs dessutom från en bilhandlare, så lite "garanti" att den åtminstone rullar ut från avfarten deras följer med. Något sådant föreslår jag att du spanar in, om du inte är beredd att gå några tusenlappar högre.