2014-01-01, 16:11
Medlem
Hej! Undrar lite över Lunds novischvecka för ekonomerna. Har inte anmält mig ännu men funderar på att göra det. Är de flesta som ska börja plugga ekonomie kandidaten med på novischen? I och med att det är tidigare än terminen börjar.
Undrar dessutom hur det är med aktiviterna och så, någon som har erfarenhet som kan berätta om det är bra att vara med på?
Citera
2014-01-02, 10:23
Medlem
Ingen?
Citera
2014-01-02, 13:31
Medlem
Tjena!
Jag själv började i höstas, och kan säga att vara med på nollningen är ett beslut jag verkligen inte ångrar! Man har fantastiskt kul, träffar massor med nya människor, och får en rent allmänt bra start på sin studietid! Av mina, säg tio, närmsta vänner vid LU träffade jag nog i alla fall sju under nollningen, definitivt inget jag hade velat missa.
Ska vara fadder nu till våren och till hösten, så grymt bra drag utlovas, anmäl dig!
Citera
2014-01-02, 15:03
Medlem
Nermans avatar
Försöker anmäla mig men för att göra det måste man bli medlem på studentlund.se. Där fastnar jag då min anmälningskod inte funkar...

Men jag hoppas att det löser sig då jag gärna vill gå!
Citera
2014-01-02, 15:24
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritikernkritikern
Hej! Undrar lite över Lunds novischvecka för ekonomerna. Har inte anmält mig ännu men funderar på att göra det. Är de flesta som ska börja plugga ekonomie kandidaten med på novischen? I och med att det är tidigare än terminen börjar.
Undrar dessutom hur det är med aktiviterna och så, någon som har erfarenhet som kan berätta om det är bra att vara med på?

Det var fyra år sedan jag var på min men antar att det inte har förändrat sig avsevärt mycket. Och håller med föregående talare om att det är väldigt roligt. Gällande aktiviteterna finns en del info här: http://www.lundaekonomerna.se/activities/novice-days-vt14
Citera
2014-01-02, 17:03
Medlem
Okej, det låter ju som att man måste anmäla sig då! Tack för svaren.
Citera
2014-01-06, 12:40
Medlem
Har försökt att bli medlem på studentlund nu men har problem med att det står att jag har fel antagningskod, samma problem som en annan skrev här att den hade. Kan det ha att göra med att urval fortfarande pågår?

Undrar dessutom när man får tillgång till och kan se sitt schema?
Citera
2014-01-06, 13:54
Medlem
Har du fått antagningsbevis? Den koden bör funka.

Om du blivit antagen borde du fått instruktioner i brevlådan till hur du loggar in på Live@Lund, där du sedan kan registrera dig på ditt program. Därefter kommer du åt schema. Registreringen öppnar dock först den 13e.

Edit; Och med tanke på att uppropet är först den 20e för ekonomerna så är det nog ingen brådis med schemat?
Senast redigerad av sunpocket 2014-01-06 kl. 14:00.
Citera
2014-01-06, 14:25
Medlem
Jag har fått en mapp med massa infoblad och ett häfte. Men hittar ingen inloggning till live@lund, borde det finnas med?
Citera
2014-01-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritikernkritikern
Jag har fått en mapp med massa infoblad och ett häfte. Men hittar ingen inloggning till live@lund, borde det finnas med?

Läste nu att du ska få ett såkallat StiL-konto skickat till den mail du uppgav på antagning.se. Det kontot använder du för att logga in på Liveatlund.lu.se

Det du kan göra är att antingen ringa Studentlund eller någon nation och se om de kan hjälpa dig med registrering. De är vana vid frågor i samma stuk, så du kommer få den hjälp du behöver.

http://studentlund.se/kontakt-nationer/
Citera
2014-01-07, 14:13
Medlem
pilepeles avatar
Ingår Nationalekonomi i lundaekonomernas nollning?

Har fått varken brev eller email med någon slags information överhuvudtaget.
Citera
2014-01-07, 17:40
Avslutad
Jag ska vara med på nollningen nästa vecka, men likväl så har jag inte fått några uppgifter som rör någon inloggning/konto varken på mail eller med snigelpost. Bör jag kontakta studentlund?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in