Hej! Undrar lite över Lunds novischvecka för ekonomerna. Har inte anmält mig ännu men funderar på att göra det. Är de flesta som ska börja plugga ekonomie kandidaten med på novischen? I och med att det är tidigare än terminen börjar.
Undrar dessutom hur det är med aktiviterna och så, någon som har erfarenhet som kan berätta om det är bra att vara med på?
Tjena!
Jag själv började i höstas, och kan säga att vara med på nollningen är ett beslut jag verkligen inte ångrar! Man har fantastiskt kul, träffar massor med nya människor, och får en rent allmänt bra start på sin studietid! Av mina, säg tio, närmsta vänner vid LU träffade jag nog i alla fall sju under nollningen, definitivt inget jag hade velat missa.
Ska vara fadder nu till våren och till hösten, så grymt bra drag utlovas, anmäl dig!
Hej! Undrar lite över Lunds novischvecka för ekonomerna. Har inte anmält mig ännu men funderar på att göra det. Är de flesta som ska börja plugga ekonomie kandidaten med på novischen? I och med att det är tidigare än terminen börjar.
Undrar dessutom hur det är med aktiviterna och så, någon som har erfarenhet som kan berätta om det är bra att vara med på?
Det var fyra år sedan jag var på min men antar att det inte har förändrat sig avsevärt mycket. Och håller med föregående talare om att det är väldigt roligt. Gällande aktiviteterna finns en del info här: http://www.lundaekonomerna.se/activities/novice-days-vt14
Har försökt att bli medlem på studentlund nu men har problem med att det står att jag har fel antagningskod, samma problem som en annan skrev här att den hade. Kan det ha att göra med att urval fortfarande pågår?
Undrar dessutom när man får tillgång till och kan se sitt schema?
Om du blivit antagen borde du fått instruktioner i brevlådan till hur du loggar in på Live@Lund, där du sedan kan registrera dig på ditt program. Därefter kommer du åt schema. Registreringen öppnar dock först den 13e.
Edit; Och med tanke på att uppropet är först den 20e för ekonomerna så är det nog ingen brådis med schemat?
Senast redigerad av sunpocket 2014-01-06 kl. 14:00.
Jag har fått en mapp med massa infoblad och ett häfte. Men hittar ingen inloggning till live@lund, borde det finnas med?
Läste nu att du ska få ett såkallat StiL-konto skickat till den mail du uppgav på antagning.se. Det kontot använder du för att logga in på Liveatlund.lu.se
Det du kan göra är att antingen ringa Studentlund eller någon nation och se om de kan hjälpa dig med registrering. De är vana vid frågor i samma stuk, så du kommer få den hjälp du behöver.
Jag ska vara med på nollningen nästa vecka, men likväl så har jag inte fått några uppgifter som rör någon inloggning/konto varken på mail eller med snigelpost. Bör jag kontakta studentlund?