• 1
  • 2
2014-01-01, 23:33
Medlem
Detta är inte så intressant som det kan verka. Ni har mord och uppgörelser att diskutera så en tråd om ett fylleslagsmål där den ena personen råkade köra toppen av fingret i munnen på den andra i stridens hetta är inte så allvarligt. Far och son är som hund och katt under the influence.
Citera
2014-01-01, 23:35
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Kanske bara jag som har dålig humor, men försöker man gå in på Stefans fejja när den är borttagen så är det en "like tumme" med bandage på
Citera
2014-01-02, 02:36
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Kanske bara jag som har dålig humor, men försöker man gå in på Stefans fejja när den är borttagen så är det en "like tumme" med bandage på
Hahaha Detta är ju humor om något!

Känns så WT det bara kan detta. Vuxen (övre medelåldern...) karl biter sin fullvuxna son i fingret. "Av" kan ju betyda allt från just helt av till att fingret bröts och bettet var redigt jävla djupt. Oavsett har jag svårt att se hur en civiliserad människa ska kunna orsaka en sådan skada Känns som om Kristinehamn dräller av patrask. Känner en snubbe därifrån och man häpnar när man får höra en del av det han varit med om/sett där...

Edit: Såg länken nu där de säger att en del av fingret åkte av. Måste ju vara fingertoppen då eller också tog farsan en rejäl tugga av "roten", sidan liksom, som ett äpple. Fyfan för folk.
Senast redigerad av Funkydude 2014-01-02 kl. 02:39.
Citera
2014-01-02, 07:12
Medlem
Tror nog inte Kristinehamn är värre eller bättre än någon annan stad i samma storlek. Har själv bott där och rätt o slätt är det en förbannat trevlig stad. Finns mycket bra att säga om staden. Men även solen har fläckar heter det. Att du har sjöfarten, Järnvägen, både inlandsvägen (26) samt E18 mellan Stockholm - Oslo främjar ju transporter av tex narkotika in i staden.

Oftast när man "varit med om" så brukar man vara en del av skiten själv. Hur hamnar man annars i sådana situationer?

Tittar man på länken till Stefans Facebook så är 2 bokstäver i namnet utbytta mot asterisker för att man inte får skriva ut namnet helt. Infoga rätt bokstäver och voila!
Citera
2014-01-03, 01:41
Medlem
utanws avatar
Hur gick hela händelseförloppet till?
"Jag läste någonstans att man kan bita av ett finger lika enkelt som en morot men att kroppen inte vill det."
"Jaha ska jag testa åt dig?"
Citera
2014-01-05, 11:24
Medlem
Detta är grannen i fråga. Kan ju direkt nämna att jag själv inte vet så mycket om själva händelseförloppet då jag satt inne i min lägenhet när det hände. Det hade ju varit lite blandat med oljud under natten (vilket inte förvånade mig med tanke på vilken dag på året det var), så jag varken hörde eller lyssnade på någonting specifikt under natten. Däremot så hörde jag ganska väl hur någon kom ut från lägenheten och lät ovanligt upprörd, typ. Tänkte först att det inte var någonting ovanligt förrän jag hörde honom skrika någonting om ett avbitet finger. Jag visste själv inte att det var en människa som var skyldig för dådet förrän jag läste artikeln, under natten funderade jag på om det kan ha varit en hund, då jag ofta hör någon/några som har hundar. Hade ju fortfarande varit ganska förvånande även om det hade varit frågan om en hund, men ändå. Utöver det var det ingenting jag kan minnas att jag märkte som lät så mycket värre än vad jag skulle förväntat mig under natten.

Pratade med en bekant efteråt som nämnde att han visste vilka det rörde sig om, och nämnde någonting om att det förmodligen var mer än alkohol inblandat isåfall. Mycket mer om den hela incidenten har jag inte.

Som tidigare nämnt så är informationen på ratsit felaktig. Vet inte just för vem utav oss det står fel på, men adressen jag bor på är ett hus som (jag tror) innehåller 7 st lägenheter - 3st 1or, 2st 2or och 2st 3or. 1orna ligger på bottenvåningen och det är i en av dem jag bor i.

Vad gäller diskussionerna om Kristinehamn så kan jag väl till stor del hålla med Dreamspace. I små städer så sprids rykten, nyheter och rent skitsnack oftast mer märkbart än i större städer. I regel så ju mindre samhället man bor i är, desto värre blir det på den fronten. Jag trivs kanonbra i småstäder, vilket också gör mig väl medveten om vilka för och nackdelar det har.
Senast redigerad av Minaro 2014-01-05 kl. 11:26. Anledning: fick omedvetna smilies när jag skrev
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in