Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
"Enorm respons på Twitter om okända våldtäkter" säger rubriken, och fortsätter: "Martina Sundman startade hashtaggen #moerkertalet för att uppmärksamma våldtäkter som aldrig anmäls. Responsen blev chockartad. Inom några timmar hade hundratals män och kvinnor vittnat om övergrepp de inte hade pratat om.
– Det här var ett sätt att göra mörkertalet synligt och ge det ett ansikte. Vi finns, säger Martina Sundman till DN."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/enorm-respons-pa-twitter-om-okanda-valdtakter/
'hundratals'? 'enorm respons' ?
Är det mycket på Twitter? Om jag gör en hashtag som heter #blatte-rape, hur många följare får jag då? Och hamnar jag för DNs förstasida?
Suck

Det körs på SVT och Expressen också...
Egenterapi i all ära, men seriös nyhetsrpportering är det inte. Snarast undrar man om redaktionerna sitter och söker lite spicy erotik och annat gott i tweetsen..
Vore det seriöst skulle man ju undersöka och lyfta fram varför många inte anmäler. Är det partners man inte vill sätta dit, är det misstro mot rättssystemet eller är det nåt annat? Internationell jämförelse kanske för att se hur bra eller dåliga vi är i Sverige och slutligen om något kan förändras.
Varsågod, bjuder på de uppslagen - eller är det juiciga viktigare..?