2013-12-30, 22:56
Medlem
mikaelss avatar
"Enorm respons på Twitter om okända våldtäkter" säger rubriken, och fortsätter: "Martina Sundman startade hashtaggen #moerkertalet för att uppmärksamma våldtäkter som aldrig anmäls. Responsen blev chockartad. Inom några timmar hade hundratals män och kvinnor vittnat om övergrepp de inte hade pratat om.

– Det här var ett sätt att göra mörkertalet synligt och ge det ett ansikte. Vi finns, säger Martina Sundman till DN."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/enorm-respons-pa-twitter-om-okanda-valdtakter/

'hundratals'? 'enorm respons' ?
Är det mycket på Twitter? Om jag gör en hashtag som heter #blatte-rape, hur många följare får jag då? Och hamnar jag för DNs förstasida?

Suck
Citera
2013-12-30, 23:13
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
"Enorm respons på Twitter om okända våldtäkter" säger rubriken, och fortsätter: "Martina Sundman startade hashtaggen #moerkertalet för att uppmärksamma våldtäkter som aldrig anmäls. Responsen blev chockartad. Inom några timmar hade hundratals män och kvinnor vittnat om övergrepp de inte hade pratat om.

– Det här var ett sätt att göra mörkertalet synligt och ge det ett ansikte. Vi finns, säger Martina Sundman till DN."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/enorm-respons-pa-twitter-om-okanda-valdtakter/

Är det mycket på Twitter? Om jag gör en hashtag som heter #blatte-rape, hur många följare får jag då? Och hamnar jag för DNs förstasida?

Suck

Det körs på SVT och Expressen också...

Egenterapi i all ära, men seriös nyhetsrpportering är det inte. Snarast undrar man om redaktionerna sitter och söker lite spicy erotik och annat gott i tweetsen..

Vore det seriöst skulle man ju undersöka och lyfta fram varför många inte anmäler. Är det partners man inte vill sätta dit, är det misstro mot rättssystemet eller är det nåt annat? Internationell jämförelse kanske för att se hur bra eller dåliga vi är i Sverige och slutligen om något kan förändras.

Varsågod, bjuder på de uppslagen - eller är det juiciga viktigare..?
Citera
2013-12-30, 23:14
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Inget att bry sig om, det är samla gamla gäng som sitter och stormar.
Citera
2013-12-30, 23:16
Medlem
GoEks avatar
Citat:
[b]"Enorm respons på Twitter...

Nej, där har du klart bevis för etablissemangsmedias hyckel, de borde naturligtvis göra en grundlig journalistisk undersökning av varför vi ligger tvåa i världen när det gäller sexualbrott och varför det exploderat de senaste 10-15 åren men det lär nog inte hända.
Citera
2013-12-30, 23:22
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Nej, där har du klart bevis för etablissemangsmedias hyckel, de borde naturligtvis göra en grundlig journalistisk undersökning av varför vi ligger tvåa i världen när det gäller sexualbrott och varför det exploderat de senaste 10-15 åren men det lär nog inte hända.
Tvåa i världen, seriöst? Länka gärna.
Citera
2013-12-31, 00:24
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Tvåa i världen, seriöst? Länka gärna.

Det finns en graf någonstans men kommer inte ihåg var, återkommer...

Edit:
Wow, hittade det på AB!

Sverige tvåa i våldtäktsstatistiken

Med sedvanlig MSM-bullshit som "förklaring".
Senast redigerad av GoEk 2013-12-31 kl. 00:28.
Citera
2013-12-31, 00:51
Medlem
Narkomats avatar
Ordet "mörkertal" ger mycket obehagliga associationer här. Tycker man skulle använt ett annat ord som inte kan ha med hudfärg att göra. Typ "doldtalet".
Citera
2013-12-31, 01:13
Medlem
När vita män låser in kvinnor och våldtar dem så kallas de med rätta för dårar, ex Fritzl och Carlos och spärras in på dårhus. När araberna i våra förorter låser in deras kvinnor så låter man det bero. I Malmö och Möllan så ser man ingen muslimsk kvinna utomhus efter kl 18.00. Däremot kryllar det av män, män män och åter män överallt. Bara i Malmö så finns det hundratals "fritzel" lägenheter och enligt den kulturmarxistiska filosofin så skall detta bero. Ingen twittrar om detta på söders höjder.
Citera
2013-12-31, 06:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Både SVT och TV4 körde reportage om det. En ny fejkad "gräsrotsrörelse" efter "prataomdet". Antagligen samma kompisgäng som har samordnat det hela.
Citera
2013-12-31, 06:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Kan du förklara hashtagen och denna ask lite mer detaljerat? Har scrollat lite och har väl skaffat mig en uppfattning någorlunda, helt pantad är man väl inte. Cred till dig min vän för att du låter människor tala ut om satans viktiga saker som vi måste göra något åt

#mörkertalet skapades på Twitter av ‎@martinasundman som ett initiativ för att lyfta och belysa alla vi som blivit utsatta för våldtäkt men inte orkat eller vågat anmäla. Genom detta är vi fortfarande drabbade men inte en del av statistiken som rör våldtäkt. Vi är mörkertalet. Några skrev till mig att de ville stödja Mörkertalet men att de ville vara anonyma. Jag länkade till min ask.fm (alltså hit) och gensvaret har varit ENORMT. Helt underbart.
http://ask.fm/smulepul

Helt underbart, tycker Martina Sundman (eller twittersignaturen Godzilla Hårddiskson) att det är. Klart hon skall njuta av sina 15 minuter.
Citera
2013-12-31, 07:01
Medlem
gato12s avatar
Det är väl ingen större hemlighet att den svenska twittervärlden utgörs av några hundra innerstadsjournalister som bekräftar varandra och får känna sig rättrådiga via denna pseudovärld de skapat åt sig själva.

Är det någon gång man kan tala om ankdamm så är det här. Det otäcka är dock att de själva anser det vara en viktig informationskälla att hitta och torgföra nyheter ur. Således får Ove, 53 år, gruvarbetare i Kiruna till morgonkaffet höra om nyheter som Kakan twittrat om kvällen före, förslagsvis något om försämrade villkor för dyslektiska lesbiska med ADHD.
Citera
2013-12-31, 10:07
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Hennes byline på Twitter:
Citat:
Vänsterpartist! Feminist! MUMS! #Psykologi #ADHDswe #Borderline #Våldtäkt
Redan där börjar mina källkritik-lampor att blinka rött. Läser man sedan flödet så visst finns det hundratals inlägg, men minst hälften är skrivna av henne själv. Som terapi, berättar hon...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in