Citat:
Ursprungligen postat av
willevonkaa
Som rubriken lyder så undrar jag vad som egentligen hände med Regular Ordinary Swedish Meal Time?
Jag har hört lite rykten om att en av killarna i gänget dog och även en ett annat om att "kameramannen"
flyttade.
Hej Niclas här (kocken). Jag spontan-googlar SwedishMealTime ibland, och såg denna tråd och fick mig ett gott skratt!
1) Ingen av oss är död.
2) "Alla flyttade", inte bara kameramannen.
3) Nu bor jag (Niclas), Niklas (producent/filmare) och Isak (co-founder) i eller nära Stockholm.
Vi slutade inte "officiellt" för att vi inte var säkra på hur framtiden såg ut. Vi flyttade från Umeå, där allt började, till olika delar av landet, några för att fortsätta med masterutbildning, och några för att jobba. Det kändes enormt svårt att hitta motivation att göra något "halv-dant" som inte skulle vara samma stil eller kvalité som vi försökt hålla tidigare. Vi gjorde några försök, men gnistan fanns inte mitt i alla studier och andra omständigheter som rådde.
Nu dock (och väldigt nyligt), så har jag flyttat till Uppsala, vi har tydligare rutiner i våra enskilda vardagsliv, och fler av oss bor i samma geografiska område. Vet du vad det betyder?
Två ord: Håll andan!