2013-12-29, 09:50
Medlem
DividendChamps avatar
Tänkte skapa en samägd ISK med min sambo men det är endast tjänsterna en vanlig depå som erbjuds. Skulle helst vilja ha en ISK så min fråga är om jag och min sambo gör ett eget kontrakt, med bådas påskrift, att vi äger vars 50% av depån, är det hållbart vid eventuell skilsmässa eller klydd?
Citera
2015-06-15, 19:16
Medlem
ViperVens avatar
Jag och några polare är intresserade av detta då vi tänkte starta en Aktieklubb. Avanza tillhandahåller tyvärr inte någon sådan tjänst.

Är det någon som har fixat ett gemensamt ISK på annat håll?
Citera
2015-06-15, 22:03
Medlem
No can do, endast en ägare till ett ISK.

http://www.dn.se/ekonomi/sa-funkar-i...ngssparkontot/
Citera
2015-06-15, 22:18
Medlem
SparkMans avatar
T.ex. Avanza (som jag själv använder) har en tjänst där man kan samla hushållets konton och få bättre villkor den vägen genom det samlade sparandet. Med andra ord har ni var sitt konto men ni ligger under samma hushåll.
Citera
2015-06-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
T.ex. Avanza (som jag själv använder) har en tjänst där man kan samla hushållets konton och få bättre villkor den vägen genom det samlade sparandet. Med andra ord har ni var sitt konto men ni ligger under samma hushåll.
Nackdelen med detta är att alla överföringar mellan två ISK beskattas som insättning på det mottagande kontot. Det fungerar inte heller för aktiesparklubbar eftersom man måste tillhöra samma hushåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in