• 1
  • 2
2013-12-28, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Okej, det var en intressant teori... En annan teori är att du inte är så smart

Tat ist nott corect im väry göod at änglish änd caani translatori åll offf itt!
Fick du så du teg va? Feministjävel!
Citera
2013-12-28, 20:05
Medlem
Babianens avatar
Det beror på ifall kvinnorna vill ligga med artisten eller inte, http://www.youtube.com/watch?v=xuLXTOS3r5s
Citera
2013-12-31, 01:31
Medlem
Tja du, Tyler the Creator har väl fått skit för både att han använder gay och faggot och sjunger om att våldta vita flickor på ett grafiskt vis. Teagan and Sara skrev ett öppet brev till honom och klagade på hans kvinnoförakt och homofobi och som svar fick de "If Teagan And Sara Wants Some Hard Dick, Hit Me Up!".

Det är främst hiphop och rappare som sjunger om kvinnoförnedring om man inte tar extrem death metal oallvarligt. Dessa har en tendens att vara svarta och då får de en extra sköld mot kritik och påhopp.
Citera
2013-12-31, 11:57
Bannlyst
Hiphop är jävla skitmusik, den länken som TS postade. Fy helvete, är det musik ens ? :S låter som en snorunge har suttit framför en Amiga 500 och lekt med ett musikprogram för att få fram skiten....många feminister gillar för övrigt rappare som "Asap Rocky" osv.
Citera
2013-12-31, 12:18
Medlem
Detta har jag också tänkt på ett bra tag. Dagens rappare har i sina ord som bitch, as titts ,mm, och ändå hör man inget ifrån feministrörelsen. Mycket märkligt för mig. Feministrörelsen verkar var helt insnöade på att allt det onda kommer ifrån vita män. Vi förslavade negrerna och allt var det ledde till, så då är allt vårat fel i slutändan. Utan att ha läst historia djupare så kan jag inte tänka mig att deras kvinnosyn var bra/bättre innan europererna kom dit. Kvinnor har väl i princip, historiskt sett, haft lägre värde än män oavsett kultur. Ändå så ser feministerna mellan fingrarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in