2013-12-28, 09:51
Medlem
dokoalseleds avatar
de minsta är de största
folk som tar den här världen bokstavligt är de som verkligen har vanföreställningar
upplysning och helvetet är två sidor av samma mynt
de som är mest isolerade och avskärmade från den fysiska världen är de som är närmast Gud
Citera
2013-12-28, 12:05
Medlem
derivats avatar
Apropå vanföreställningar. Du tror alltså du vet vad gud är?
Citera
2013-12-28, 14:50
Medlem
BEings avatar
Så kan man se det, men jag håller inte riktigt med.
Även om vi befinner oss på olika medvetandenivåer är vi ändå bara olika versioner av varandra. Så ser jag det.

Och ja, det går att veta vad Gud är.
Citera
2013-12-28, 15:24
Medlem
morpdeuss avatar
Att det minsta är det största är sant. De ting som är oss mest essentiella är de som vi minst prioriterar och mest tar för givet. Ta till exempel vatten och luft som människan förorenar dagligen, på grund av att de är så triviala och lättillgängliga så glömmer vi hur viktiga de faktiskt är. Vi väljer hellre att springa efter karriär och status än att vårda vår planet. Människans utrotning kan mycket väl bli en självuppfyllande profetia.
Citera
2013-12-28, 15:43
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Och ja, det går att veta vad Gud är.

väntar på svaret...
Citera
2013-12-28, 16:59
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
väntar på svaret...

Först behöver vi anta att din tolkning av ordet "Gud" och min är samma. För mig handlar det om vetskapen att separationen är en illusion. Vilket betyder att det inte finns något utanför "Gud". Eller sanningen, eller livet, eller kärleken. För mig är orden utbytbara. Så för att förstå Gud behöver vi sluta tro att vi är separerade från "Allt som Är". Glasklart eller? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in