• 1
  • 2
2013-12-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Okej. Det är väl många, både män och kvinnor som vill komma sig upp i hierarkierna på en arbetsplats för att de gillar att komma sig upp.

Vad världen behöver är väl VD:ar och andra människor som gör något bra. Dock är ju det ett rätt vagt uttryck i sammanhanget då folk sällan är överens om vad som är bra.

Jag är inte för kvotering till VD-poster. Om det inte kommer inifrån företagets egna önskan om det.

Att någon utifrån ska lägga sig i en sån sak är ju enligt mig skadligt.

Med den logiken är ju feminismen skadlig iomed att feminister hela tiden lägger näsan i just det. Feminister är ju och gräver i alla möjliga företag och instanser. Om nu ett företag ska få bestämma - så borde dom ju få bestämma att diskriminering t.ex är okej. Om jag startar ett företag, och jag diskriminerar folk där, så borde med din logik feminister hålla tassarna borta. Säg att du har en dotter som jobbar för mig, och jag sparkar henne pga hennes kön - då ska jag med din logik få komma undan med det.

Feminister låter ju verkligen inte män få komma undan med sånt. Det räcker ju med att man flirtar med en tjej på en arbetsplats för att en feminist ska ha grund nog till att anmäla en för våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej att bli kallad för ditt eller datt är ingen mänsklig rättighet. Att få samma rättigheter och möjligheter till att kunna bli chef, VD eller statsöverhuvud är det dock.

Säg att jag startar ett företag för endast killar. Anledningen till detta är för att kvinnor och män inte kan vara kompisar och därav blir det bara distraherande att ha kvinnor närvarande, iomed att vi inte är intresserade av varken romantik eller sex på arbetet. Jag söker samarbete i min jobb-annons, inte romantik. Kompetensen som krävs är alltså att du har en penis, inte en fitta. Bryter jag då mot dom mänskliga rättigheterna om jag väljer bort dig pga ditt kön?

Eller vänd på steken och kolla in den här länken;

http://sabahionline.com/en_GB/articl.../05/feature-02

En kvinnlig endast radiostation. Män får inte komma, pga deras kön. Är det emot dom mänskliga rättigheterna? Eller gäller mänskliga rättigheterna bara för kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av FyPharao

Vi behöver inte feminism - som den ser ut idag. Men självklart ska alla ha samma möjligheter och få ett jämlikt bemötande.

Varför är detta självklart? Män och kvinnor har olika intressen t.ex, varför ska jag då bemöta en kvinna på samma sätt som jag bemöter en man? Ska jag bemöta en chef på samma sätt som jag bemöter en kund? Ska jag bemöta en katt på samma sätt som jag bemöter en björn? Jag är ju inte intresserad av att klappa en björn, och ajg är inte intresserad av att hålla en katt på säkert avstånd. Så varför skulle jag närma mig och bemöta björnen med en klapp, och varför skulle jag närma mig en katt med ett björnspray? (björnspray är som en ultra-stark pepparspray man använder för att mota bort björnar vid attack, det är väldigt händigt att ha på sig om man vistas där det finns björn.)
Senast redigerad av humphreythebogart 2013-12-27 kl. 20:44.
Citera
2013-12-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humphreythebogart
Med den logiken är ju feminismen skadlig iomed att feminister hela tiden lägger näsan i just det. Feminister är ju och gräver i alla möjliga företag och instanser. Om nu ett företag ska få bestämma - så borde dom ju få bestämma att diskriminering t.ex är okej. Om jag startar ett företag, och jag diskriminerar folk där, så borde med din logik feminister hålla tassarna borta. Säg att du har en dotter som jobbar för mig, och jag sparkar henne pga hennes kön - då ska jag med din logik få komma undan med det.

Det där får du nog utveckla för jag förstod inte hur du fick det till att styrelser ska få tillsätta styrelsemedlemmar själv och VD-poster med att sparka någon från jobbet för att de är dvärgar? Eller för att de var döttrar, vilket det nu var?
Citera
2013-12-27, 21:02
Medlem
dokoalseleds avatar
Om jag brydde mig om samhället och mänskligheten skulle jag svara nej vi ska inte ha jämställdhet och feminister är hjärndöda.

Men nu skiter jag fullständigt i samhället och mänskligheten och har faktiskt en annan teori om feminism. Att den spridits för att göra samhällsmedborgare till miserabla människor. Men inte för att det skulle vara dåligt att vara miserabel, utan tvärtom. Det låter kanske konstigt. Men jag tycker världen verkar vara upp-och-ned. Få fattar det, jävligt få. Jag ser ondskan i världen öka och jag ser människor förslavas och planeten ruttna sönder - och jag tror att det är steg i rätt riktning. Planeten får gärna ruttna sönder fullständigt för min del. Jag tror att ondskan är en andlig upplysningsprocess.
Citera
2013-12-27, 21:04
Medlem
Citat:

Säg att jag startar ett företag för endast killar. Anledningen till detta är för att kvinnor och män inte kan vara kompisar och därav blir det bara distraherande att ha kvinnor närvarande, iomed att vi inte är intresserade av varken romantik eller sex på arbetet. Jag söker samarbete i min jobb-annons, inte romantik. Kompetensen som krävs är alltså att du har en penis, inte en fitta. Bryter jag då mot dom mänskliga rättigheterna om jag väljer bort dig pga ditt kön?

Eller vänd på steken och kolla in den här länken;

http://sabahionline.com/en_GB/articl.../05/feature-02

En kvinnlig endast radiostation. Män får inte komma, pga deras kön. Är det emot dom mänskliga rättigheterna? Eller gäller mänskliga rättigheterna bara för kvinnor?

Skulle säga att det beror på sort av företag. Modellagentur för kalsongreklam ex. Klar fördel om de du anställer har penis. Motsvarande kvinnohus hos oss, eller som ditt exempel radiostation i land där mänskliga rättigheter för kvinnor är nästan 0.

övriga företag: skulle jag säga att den företagsstartaren är rätt korkad med föråldrade åsikter och inte för fem öre hängt med i senaste forskningsrönen i saken. Mixade företag anses nämligen vara mer framgångsrika med ett bättre klimat på arbetsplatsen än rena monokulturer.

Och skulle personen envisas så åker vederbörande snart dit för en DO anmälan om hen bevisligen
kvoterar in enbart män på bekostnad av mer kompetenta kvinnor. Är nämligen precis det som är diskriminering.
Citera
2013-12-27, 21:41
Medlem
Citat:
Skulle säga att det beror på sort av företag. Modellagentur för kalsongreklam ex. Klar fördel om de du anställer har penis. Motsvarande kvinnohus hos oss, eller som ditt exempel radiostation i land där mänskliga rättigheter för kvinnor är nästan 0.

övriga företag: skulle jag säga att den företagsstartaren är rätt korkad med föråldrade åsikter och inte för fem öre hängt med i senaste forskningsrönen i saken. Mixade företag anses nämligen vara mer framgångsrika med ett bättre klimat på arbetsplatsen än rena monokulturer.

Och skulle personen envisas så åker vederbörande snart dit för en DO anmälan om hen bevisligen
kvoterar in enbart män på bekostnad av mer kompetenta kvinnor. Är nämligen precis det som är diskriminering.

Men skämtar du med mig. Det här är flashback. Ska du vara SÅ politisk korrekt?

http://www.youtube.com/watch?v=bs6IekGLF3Q

Där har du en arbetsplats där man är väldigt mån om feminism. Ser du alla äggskal dom går på? Varje ord dom säger måste dom akta sig för. Varje mening dom bygger upp är neurotiskt monitorerad. Ingen får säga fel sak. Dom mumlar och är allmänt awkward. Dom senaste forskningsrönen betyder absolut ingenting om dom inte är förankrade i verkligheten. Om dagens klimat är ett "bättre" klimat så undrar jag vad det är du jämför med. Videon är alltså inspelad på en arbetsplats där man håller ett föredrag om sexism. Man kan nästan höra hur dom laddar sina pistoler och gör sig redo för att göra slut på sig själva. Dagens arbetsklimat är TORTYR så jag vet inte vad din poäng är. Vad jag dock vet är att jämställdhet inte värt det om vi inte kan vara lyckliga. Den där arbetsplatsen är ett exempel på hur deprimerande det kan bli efter feminismen har fått sitt intåg i ett företag.
Senast redigerad av humphreythebogart 2013-12-27 kl. 21:44.
Citera
2013-12-27, 22:05
Medlem
Citat:
Men skämtar du med mig. Det här är flashback. Ska du vara SÅ politisk korrekt?

http://www.youtube.com/watch?v=bs6IekGLF3Q

Där har du en arbetsplats där man är väldigt mån om feminism. Ser du alla äggskal dom går på? Varje ord dom säger måste dom akta sig för. Varje mening dom bygger upp är neurotiskt monitorerad. Ingen får säga fel sak. Dom mumlar och är allmänt awkward. Dom senaste forskningsrönen betyder absolut ingenting om dom inte är förankrade i verkligheten. Om dagens klimat är ett "bättre" klimat så undrar jag vad det är du jämför med. Videon är alltså inspelad på en arbetsplats där man håller ett föredrag om sexism. Man kan nästan höra hur dom laddar sina pistoler och gör sig redo för att göra slut på sig själva. Dagens arbetsklimat är TORTYR så jag vet inte vad din poäng är. Vad jag dock vet är att jämställdhet inte värt det om vi inte kan vara lyckliga. Den där arbetsplatsen är ett exempel på hur deprimerande det kan bli efter feminismen har fått sitt intåg i ett företag.

Tja du, för att göra det hela enkelt så kan du titta dig omkring i världen och dra slutsatser om ojämställda samhällen fungerar bättre än jämställda. Vilka länder tycker du verkar fungera bäst?

Och för din kunskap. Forskning tenderar att grunda sig just på verklighet, annars är det inte mycket bevänt med den forskningen.
Citera
2013-12-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Om jag brydde mig om samhället och mänskligheten skulle jag svara nej vi ska inte ha jämställdhet och feminister är hjärndöda.

Haha fast nu sa du ju det. Ack och ve, hujjamig. Tänk om du sa så på en arbetsplats. "Fuck feminism". Vad hade hänt? Jag hade sagt; "Jaha.". Precis som jag sa nu.

Det är lite det här jag ville lyfta fram med tråden. Måste vi gå på såna jävla äggskal jämt? Vi alla vet att kvinnor hör hemma i köket. Ska det vara så jävla svårt att bara låta sig själv uttrycka det var man än är någonstans? Måste man verkligen skämmas för vad man tycker? Jag tycker den här tråden blev mycket mer kvalitativ nu när du vågade plita ner vad du faktiskt tycker.
Citera
2013-12-27, 22:26
Medlem
Citat:
Tja du, för att göra det hela enkelt så kan du titta dig omkring i världen och dra slutsatser om ojämställda samhällen fungerar bättre än jämställda. Vilka länder tycker du verkar fungera bäst?

Och för din kunskap. Forskning tenderar att grunda sig just på verklighet, annars är det inte mycket bevänt med den forskningen.

Vilka tycker du fungerar bäst? Antar att du är kvinna. Om du fick välja mellan att bo i afghanistan och att bo i sverige, vad väljer du?

I afghanistan så blir du stenad till döds om du menstruerar, å andra sidan är männen dominanta ledare.

I sverige så får du alla alternativ i hela världen, männen är jättesnälla mao. Du får hela godishyllan och välja på precis vad du vill. Du får ha på dig vad du vill, du får t.om gå barbröstad om du vill. Du får ligga runt. Om du är otrogen mot din man så är det han som ber om ursäkt till dig, och det är just det som är problemet här. För att å andra sidan är männen här så pass patetiska ryggradslösa maneter som inte kan säga nej ens om du väljer att äta dig så pass fet att du får stroke.

I aghanistan slår man ihjäl dig. I sverige matar man ihjäl dig.

Inget av dom är ju idealiskt, bra, hälsosamt, lyckligt. Att jämföra dom är som att jämföra äpplen och apelsiner. Om jag måste välja så säger jag att ojäställda länder har det bättre för där har dom åtminstånde en riktning. I diktaturer har man iaf en mall att gå efter. Nu skulle jag inte välja att bo i varken sverige eller afghanistan. Men om du nu tvingar mig att svara så måste jag väl välja afghanistan. Ska jag dö så dör jag hellre snabbt av en missil i huvudet, än en lång långsam död av ett alldeles för högt kolesterolvärde.

Iofs så stenar dom ju kvinnor. Du frågar mig om jag vill bli stenad till döds, eller om jag vill äta mig död på godis. Det är fan riktigt svårt att välja. Men iomed att sten går snabbare så väljer jag nog afghanistan. Jag blir hellre stenad och dör på 5 minuter än drar ut på processen och äter mig till döds över 20-30 år.

Sen så är Usama bin laden snyggare än Gunde svan.

Edit: Din forskning jämför apelsiner och äpplen, hur smart är denna vetenskapsman eller kvinna som du referarar till? Vilka är dessa rön? Personen är ju helt efterbliven om HEN tycker att man kan jämföra ojämställda länder med jämställda. Så, för DIN information så bryr jag mig helt enkelt inte iomed att det du refererar till är ungefär lika klipskt som en påse smör.
Senast redigerad av humphreythebogart 2013-12-27 kl. 22:33.
Citera
2013-12-27, 22:35
Medlem
Citat:
Vilka tycker du fungerar bäst? Antar att du är kvinna. Om du fick välja mellan att bo i afghanistan och att bo i sverige, vad väljer du?

I afghanistan så blir du stenad till döds om du menstruerar, å andra sidan är männen dominanta ledare.

I sverige så får du alla alternativ i hela världen, männen är jättesnälla mao. Du får hela godishyllan och välja på precis vad du vill. Du får ha på dig vad du vill, du får t.om gå barbröstad om du vill. Du får ligga runt. Om du är otrogen mot din man så är det han som ber om ursäkt till dig, och det är just det som är problemet här. För att å andra sidan är männen här så pass patetiska ryggradslösa maneter som inte kan säga nej ens om du väljer att äta dig så pass fet att du får stroke.

I aghanistan slår man ihjäl dig. I sverige matar man ihjäl dig.

Inget av dom är ju idealiskt, bra, hälsosamt, lyckligt. Att jämföra dom är som att jämföra äpplen och apelsiner. Om jag måste välja så säger jag att ojäställda länder har det bättre för där har dom åtminstånde en riktning. I diktaturer har man iaf en mall att gå efter. Nu skulle jag inte välja att bo i varken sverige eller afghanistan. Men om du nu tvingar mig att svara så måste jag väl välja afghanistan. Ska jag dö så dör jag hellre snabbt av en missil, än en lång långsam död av ett alldeles för högt kolesterolvärde.

ja du gissa 3 gånger vilket land jag anser vara mer lyckat av dessa två.
Och vilken man ber om ursäkt när frun är otrogen? wtf?
Och kvinnor blir inte ihjälmatade i Sverige. De utbildar sig, jobbar, tjänar pengar, skaffar familj, på samma sätt som alla andra dvs män. Ingen skillnad.

Men fint! Folk med dina åsikter torde mer höra hemma i Afghanistan så vänligen ta dig dit.
Dö av för högt kolesterolvärde är nämligen självförvållat och går att göra något åt, dö av en missil är mestadels helt slumpmässigt och oplanerat. Så vill du dö av dödlig slump go ahead.
Tror få kvinnor skulle sakna dig och dina åsikter. De hör nämligen mer hemma under en sten eller missil nånstans i nått ökenladskap, gärna månen.
Citera
2013-12-27, 22:51
Medlem
Citat:
ja du gissa 3 gånger vilket land jag anser vara mer lyckat av dessa två.
Och vilken man ber om ursäkt när frun är otrogen? wtf?
Och kvinnor blir inte ihjälmatade i Sverige. De utbildar sig, jobbar, tjänar pengar, skaffar familj, på samma sätt som alla andra dvs män. Ingen skillnad.

Gissning 1: Jag tror du inte tycker att något av länderna är mer lyckat.
Gissning 2: Jag tror att du är ganska olycklig iomed att kvinnor hela tiden jämförs med män.
Gissning 3: Jag tror att du hellre skulle bo på månen.

.... och så är skiljsmässostatistiken på över 50% i sverige. Du insinuerar på att lycka är direkt jämförbart med att vara man. Alltså, att för att vara lycklig så måste du vara man. Är du därav kvinna så är vägen till lycka att betée dig, tänka, agera och tycka som en man.

Och bara det i sig låter ju helt fel. Bara det i sig visar ju hur off sverige är jämfört med något annat land - om man nu måste jämföra äpplen med apelsiner.

Citat:
Men fint! Folk med dina åsikter torde mer höra hemma i Afghanistan så vänligen ta dig dit.
Dö av för högt kolesterolvärde är nämligen självförvållat och går att göra något åt, dö av en missil är mestadels helt slumpmässigt och oplanerat. Så vill du dö av dödlig slump go ahead.
Tror få kvinnor skulle sakna dig och dina åsikter. De hör nämligen mer hemma under en sten eller missil nånstans i nått ökenladskap, gärna månen.

"dödlig slump" haha. Vilket gulligt uttryck. Så himla annorlunda. Rakt tvärtemot häftiga termer så som "dödligt vapen". Du borde bli hollywood-producent tycker jag.

Vi kan bo på månen ihop haha. Du kan slå mig med en mån-brödkavel för att du hatar mina dumma åsikter (som egentligen inte är åsikter, utan snarare retoriska frågor) så himla mycket.
Citera
2013-12-27, 23:06
Medlem
Citat:
Gissning 1: Jag tror du inte tycker att något av länderna är mer lyckat.
Gissning 2: Jag tror att du är ganska olycklig iomed att kvinnor hela tiden jämförs med män.
Gissning 3: Jag tror att du hellre skulle bo på månen.

.... och så är skiljsmässostatistiken på över 50% i sverige. Du insinuerar på att lycka är direkt jämförbart med att vara man. Alltså, att för att vara lycklig så måste du vara man. Är du därav kvinna så är vägen till lycka att betée dig, tänka, agera och tycka som en man.

Och bara det i sig låter ju helt fel. Bara det i sig visar ju hur off sverige är jämfört med något annat land - om man nu måste jämföra äpplen med apelsiner.

"dödlig slump" haha. Vilket gulligt uttryck. Så himla annorlunda. Rakt tvärtemot häftiga termer så som "dödligt vapen". Du borde bli hollywood-producent tycker jag.

Vi kan bo på månen ihop haha. Du kan slå mig med en mån-brödkavel för att du hatar mina dumma åsikter (som egentligen inte är åsikter, utan snarare retoriska frågor) så himla mycket.

Du har komplett fel både i dina gissningar och dina antaganden kring min person hit och dit.
Sen noterar jag att du starkt påminner om en debattör som jag har på min lista "hundaprocentig nutcase" så tyvärr jag avslutar här innan jag spyr ner min laptop.
Citera
2013-12-27, 23:20
Medlem
Citat:
Du har komplett fel både i dina gissningar och dina antaganden kring min person hit och dit.
Sen noterar jag att du starkt påminner om en debattör som jag har på min lista "hundaprocentig nutcase" så tyvärr jag avslutar här innan jag spyr ner min laptop.

Din fråga om att jag skulle gissa 3 gånger var sarkastisk. Vad förväntade du dig. Att jag skulle följa med på din sarkasm och ta dig seriöst? Ironiskt att du attackerar "hur" jag debatterar och skriver när du själv använder sarkasm, vilket är den mest efterblivna och oproduktiva argumentations-tekniken som finns. Om det ens kan kallas en argumentations-teknik. Spy väldigt gärna ner din laptop tack, så du inte influerar någon att använda sarkasm och sprider viruset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in