Citat:
Okej. Det är väl många, både män och kvinnor som vill komma sig upp i hierarkierna på en arbetsplats för att de gillar att komma sig upp.
Vad världen behöver är väl VD:ar och andra människor som gör något bra. Dock är ju det ett rätt vagt uttryck i sammanhanget då folk sällan är överens om vad som är bra.
Jag är inte för kvotering till VD-poster. Om det inte kommer inifrån företagets egna önskan om det.
Att någon utifrån ska lägga sig i en sån sak är ju enligt mig skadligt.
Vad världen behöver är väl VD:ar och andra människor som gör något bra. Dock är ju det ett rätt vagt uttryck i sammanhanget då folk sällan är överens om vad som är bra.
Jag är inte för kvotering till VD-poster. Om det inte kommer inifrån företagets egna önskan om det.
Att någon utifrån ska lägga sig i en sån sak är ju enligt mig skadligt.
Med den logiken är ju feminismen skadlig iomed att feminister hela tiden lägger näsan i just det. Feminister är ju och gräver i alla möjliga företag och instanser. Om nu ett företag ska få bestämma - så borde dom ju få bestämma att diskriminering t.ex är okej. Om jag startar ett företag, och jag diskriminerar folk där, så borde med din logik feminister hålla tassarna borta. Säg att du har en dotter som jobbar för mig, och jag sparkar henne pga hennes kön - då ska jag med din logik få komma undan med det.
Feminister låter ju verkligen inte män få komma undan med sånt. Det räcker ju med att man flirtar med en tjej på en arbetsplats för att en feminist ska ha grund nog till att anmäla en för våldtäkt.
Citat:
Säg att jag startar ett företag för endast killar. Anledningen till detta är för att kvinnor och män inte kan vara kompisar och därav blir det bara distraherande att ha kvinnor närvarande, iomed att vi inte är intresserade av varken romantik eller sex på arbetet. Jag söker samarbete i min jobb-annons, inte romantik. Kompetensen som krävs är alltså att du har en penis, inte en fitta. Bryter jag då mot dom mänskliga rättigheterna om jag väljer bort dig pga ditt kön?
Eller vänd på steken och kolla in den här länken;
http://sabahionline.com/en_GB/articl.../05/feature-02
En kvinnlig endast radiostation. Män får inte komma, pga deras kön. Är det emot dom mänskliga rättigheterna? Eller gäller mänskliga rättigheterna bara för kvinnor?
Citat:
Varför är detta självklart? Män och kvinnor har olika intressen t.ex, varför ska jag då bemöta en kvinna på samma sätt som jag bemöter en man? Ska jag bemöta en chef på samma sätt som jag bemöter en kund? Ska jag bemöta en katt på samma sätt som jag bemöter en björn? Jag är ju inte intresserad av att klappa en björn, och ajg är inte intresserad av att hålla en katt på säkert avstånd. Så varför skulle jag närma mig och bemöta björnen med en klapp, och varför skulle jag närma mig en katt med ett björnspray? (björnspray är som en ultra-stark pepparspray man använder för att mota bort björnar vid attack, det är väldigt händigt att ha på sig om man vistas där det finns björn.)
Senast redigerad av humphreythebogart 2013-12-27 kl. 20:44.
Senast redigerad av humphreythebogart 2013-12-27 kl. 20:44.