2013-12-26, 18:15
Medlem
Tjenare, på nyår har jag och min flickvän varit tillsammans i ett halvår, och vi har det oftast bra ihop. Men inatt började vi bråka, då det handlade om att jag har svårt för att lita på henne. Jag känner att hon undanhållit saker, dock har jag inget konkret bevis på detta.

Nåja, efter några timmars bråk fick jag ur henne att hon rensat alla konversationer hon haft med killar i början när vi började träffas, för att hon inte ville att jag skulle bli ledsen. Enligt henne så har hon inte varit på dom, men att dom småraggat lite på henne, vilket hon trodde jag skulle bli ledsen över, ovh därav tog hon bort det. Jag blev jävligt besviken på henne, då hon bl.a rensat en konversation med en kille, en "killkompis" som tydligen småraggat lite på henne. I början av förhållandet satt dom och skickade mycket bilder på varandra via appen "snapchat". Hon hävdar att det aldrig varit något mer, även om jag har svårt för att tro på detta. Han brukar fortfarande sitta och gilla bilder på henne.

Iallafall, tjejen mår väldigt dåligt över detta, gråter när jag säger att jag är besviken och har dåligt samvete. Jag har sagt att det kommer ta tid innan jag litar på henne helt. Frågan är, överreagerar jag? Jag har sagt åt henne att jag vill att hon berättar allt, ovh att allt ska komma från henne. Och jag har sagt att jag aldrig kommer förlåta henne om hon ljuger för mig.

Jag behöver ert stöd och hjälp, hur tolkar ni allting?
Förlåt för rörigt inlägg, jag sitter och skriver på telefonen.
Citera
2013-12-26, 18:21
Medlem
Bargents avatar
Du borde lugna ner dig lite. Kväv inte varandra utan bygg förhållandet på tillit. Det är inte meningen att man ska läsa varandras brev, konversationer, sms, eller mail.
Citera
2013-12-26, 18:25
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Du blev besviken for att hon inte ville att du skulle bli ledsen pga tidigare konversationer. Ja vad ska man saga du ar typen som aldrig blir nojd (aven kant som att leta fel). Hade hon inte rensat hade du blivit sur for det saklart.
Citera
2013-12-26, 18:33
Medlem
Det låter inte helt normalt att rensa ut sina konversationer. Oftast så låter man dom ligga kvar.

Hon döljer givetvis något för dig, hon har skrivit olämpliga saker till andra killar förmodligen. Varför skulle du bli ledsen för att någon annan raggar på henne? Så länge hon inte raggar så har hon ju inget att dölja.

Har varit i samma situation själv. Det slutade illa.

Men avvakta ett tag...
Citera
2013-12-26, 18:37
Bannlyst
Din tjej är otrogen dumpa henne
Citera
2013-12-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divison
Det låter inte helt normalt att rensa ut sina konversationer. Oftast så låter man dom ligga kvar.
Om man har ett svartsjuk partner med sjukligt kontrollbehov är det helt förståeligt.
Citera
2013-12-26, 18:48
Medlem
Citat:

Hon döljer givetvis något för dig, hon har skrivit olämpliga saker till andra killar förmodligen. Varför skulle du bli ledsen för att någon annan raggar på henne? Så länge hon inte raggar så har hon ju inget att dölja.

Men avvakta ett tag...
Det var längesen hon gjorde detta, och hon säger att hon inte har gjort det en enda gång sedan vi blev tillsammans. Men om hon gjort det förut, varför skulle hon inte kunna göra det igen? Hon säger att hon ångrar set och att hon blivit en mycket bättre person, och hon säger att hon vill att allting ska komma från henne, och att hon inte vill dölja något för mig. Men jag vet inte. Jag har tänkt precis som du, vad är det att dölja om hon inte har raggat tillbaks?
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Om man har ett svartsjuk partner med sjukligt kontrollbehov är det helt förståeligt.
Det är dumt att döma när du inte vet hur jag är. Jag är inte särskilt svartsjuk av mig, men jag har märkt att min flickvän har svårt för att erkänna saker och konfronterade henne, och till slut kom ju detta fram.
Hon är den i förhållandet som är svartsjuk och kontrollerande.
Citera
2013-12-26, 18:49
Medlem
Citat:

Men avvakta ett tag...

Hon rensade konversationerna säkert för sin egna skull. Jag brukar göra det när jag vill undvika killar. Och glömma bort dem.
Citera
2013-12-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosthog
Tjenare, på nyår har jag och min flickvän varit tillsammans i ett halvår, och vi har det oftast bra ihop. Men inatt började vi bråka, då det handlade om att jag har svårt för att lita på henne. Jag känner att hon undanhållit saker, dock har jag inget konkret bevis på detta.

Nåja, efter några timmars bråk fick jag ur henne att hon rensat alla konversationer hon haft med killar i början när vi började träffas, för att hon inte ville att jag skulle bli ledsen. Enligt henne så har hon inte varit på dom, men att dom småraggat lite på henne, vilket hon trodde jag skulle bli ledsen över, ovh därav tog hon bort det. Jag blev jävligt besviken på henne, då hon bl.a rensat en konversation med en kille, en "killkompis" som tydligen småraggat lite på henne. I början av förhållandet satt dom och skickade mycket bilder på varandra via appen "snapchat". Hon hävdar att det aldrig varit något mer, även om jag har svårt för att tro på detta. Han brukar fortfarande sitta och gilla bilder på henne.

Iallafall, tjejen mår väldigt dåligt över detta, gråter när jag säger att jag är besviken och har dåligt samvete. Jag har sagt att det kommer ta tid innan jag litar på henne helt. Frågan är, överreagerar jag? Jag har sagt åt henne att jag vill att hon berättar allt, ovh att allt ska komma från henne. Och jag har sagt att jag aldrig kommer förlåta henne om hon ljuger för mig.

Jag behöver ert stöd och hjälp, hur tolkar ni allting?
Förlåt för rörigt inlägg, jag sitter och skriver på telefonen.

Tjenna dude, svårt att säga.. Eftersom hon har tagit bort alla konversationer så betyder det att hon fortfarande kanske gör det. Be henne att sluta upp med det.. så vet du ifall det händer igen.

Helt ärligt så måste du lita på din gut-feeling.. om du fortfarande är osäker så sätt lite prov på henne (ovetandes för henne) tills du kan känna dig nöjd / säker.

Jag träffade en tjej i drygt 4 månader, visade sig att hon hade en pojkvän. Jag hade ingen aning, och är nästan hundra på att hennes kille fortfarande inte har det.
Citera
2013-12-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menwuuut
Hon rensade konversationerna säkert för sin egna skull. Jag brukar göra det när jag vill undvika killar. Och glömma bort dem.
fast hon erkände att hon gjorde det för att jag inte skulle bli ledsen. Dock förstår jag inte varför jag skulle bli ledsen om hon inte raggade tillbaks, men när jag säger det till henne så säger hon att hon inte förstod hur hon tänkte då, och att det är så längesen. Sedan så skickade hon ju bilder till honom i början av vårat förhållande, han var på hennes 3 vanligaste "vänner" på snapchat, en av dom hon skickade mest till.
Citat:
Ursprungligen postat av IllojalaFanskapet
Tjenna dude, svårt att säga.. Eftersom hon har tagit bort alla konversationer så betyder det att hon fortfarande kanske gör det. Be henne att sluta upp med det.. så vet du ifall det händer igen.

Helt ärligt så måste du lita på din gut-feeling.. om du fortfarande är osäker så sätt lite prov på henne (ovetandes för henne) tills du kan känna dig nöjd / säker.

Jag träffade en tjej i drygt 4 månader, visade sig att hon hade en pojkvän. Jag hade ingen aning, och är nästan hundra på att han fortfarande inte har det.
jag har tänkt i dom banorna också, och jag har sagt åt henne att det kommer ta tid innan jag kan lita på henne fullt ut, och jag sa åt henne att jag uppskattar när hon berättar saker för mig, och att hon berättar det frivilligt utan att jag ska behöva tvinga det ur henne. Hon säger att hon ska berätta så fort det är något som hänt som jag bör veta, men man vet ju aldrig.

Jag känner mig lite tryggare efter att vi pratat, men hur ska jag kunna sätta prov på henne, har du något tips?
Det känns som hon menar det hon säger nu, och hon säger att hon förstår att jag mår dåligt över det, och att hon lovar att hon inte skrivit/träffat någon kille under vårat förhållande.
Citera
2013-12-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosthog
Det var längesen hon gjorde detta, och hon säger att hon inte har gjort det en enda gång sedan vi blev tillsammans. Men om hon gjort det förut, varför skulle hon inte kunna göra det igen? Hon säger att hon ångrar set och att hon blivit en mycket bättre person, och hon säger att hon vill att allting ska komma från henne, och att hon inte vill dölja något för mig. Men jag vet inte. Jag har tänkt precis som du, vad är det att dölja om hon inte har raggat tillbaks?

Precis! Vad har hon att dölja?

Jag kan inte säga till dig vad du ska göra. Men jag får en dålig känsla av sånt här faktiskt. Det är en viss typ av tjej som gör detta. Tjejer som går med på att cama med andra killar t.ex., även om det inte blir avklätt så är det ändå en viss typ av kvinnor som gör detta eller hur?

Tjejer som skriver med andra killar i början av förhållandet är inget att ha tyvärr. Tyder på låg självkänsla. Hon måste ah reserver.
Citera
2013-12-26, 19:22
Medlem
Citat:
Precis! Vad har hon att dölja?

Jag kan inte säga till dig vad du ska göra. Men jag får en dålig känsla av sånt här faktiskt. Det är en viss typ av tjej som gör detta. Tjejer som går med på att cama med andra killar t.ex., även om det inte blir avklätt så är det ändå en viss typ av kvinnor som gör detta eller hur?

Tjejer som skriver med andra killar i början av förhållandet är inget att ha tyvärr. Tyder på låg självkänsla. Hon måste ah reserver.
Men som jag skrev ovan så säger hon att hon ångrar att hon gjorde det, och att hon inte visste hur hon tänkte då. Men jag antar att det bara är att vara på sin vakt, tills något kommer fram. Skulle hon bestämma sig för att göra något dumt så kan jag ändå inte påverka det, och då hoppas jag att det kommer fram så fort som möjligt så jag kan avsluta det.

Men jag har svårt att förstå varför hon nu skulle visa andra killar något intresse.
Hon älskar mig, vi sover tillsammans varje natt och hon är otroligt rädd för att jag ska lämna henne, så det är enbart hennes förlust om hon skulle göra någonting och jag skulle få reda på det, för jag har gjort klart för henne att otrohet och lögner=slut. Hon får bara en chans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in