2013-12-30, 16:23
Medlem
Är den här tråden en tävling i vem som är intelligentast?
Jag utropar mig härmed som ledare eftersom jag slog fast sanningen.
Fritt fram att försöka peta ner mig från tronen.
Jag är emotionellt högintelligent.
Senast redigerad av Halmhatt 2013-12-30 kl. 16:26.
Citera
2013-12-30, 16:57
Medlem
troller iii bara....

Ja leder!!!
Citera
2013-12-30, 18:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurapa
Det är det jag funderar på, men det kan vara svårt att hitta de som är tillräckligt intelligenta för att inte vara posörer. Det är därför Mensa är svårt, vad har drivit de att vilja bevisa sin intelligens och betala medlemskap?

Hur hittar man intelligenta som är som honom, och inte är intresserade av att visa upp det?
Kanske det finns några likt din kille som enbart är medlemmar för att de vill träffa andra högintelligenta. Han kanske t om kan träffa någon som är smartare än han själv, vilket skulle kunna vara skönt överraskande. Värt att testa
Senast redigerad av Madagascar 2013-12-30 kl. 18:20.
Citera
2013-12-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanske det finns några likt din kille som enbart är medlemmar för att de vill träffa andra högintelligenta. Han kanske t om kan träffa någon som är smartare än han själv, vilket kanske skulle vara skönt överraskande. Värt att testa

Det där är något jag tänker på ofta då jag pratar med folk som jag tycker verkar "bakom flötet"
Det finns alltid de som är smartare än en själv. Man ska behålla sin ödmjukhet. vad skulle hända om TS började umgås med professorer och annat högutbildat mensa-folk....rollerna skulle bli ombytta. Allt är relativt.
Citera
2013-12-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det där är något jag tänker på ofta då jag pratar med folk som jag tycker verkar "bakom flötet"
Det finns alltid de som är smartare än en själv. Man ska behålla sin ödmjukhet. vad skulle hända om TS började umgås med professorer och annat högutbildat mensa-folk....rollerna skulle bli ombytta. Allt är relativt.
Professorer behöver verkligen inte vara smarta, än mindre att dom skulle tillhöra mensa, herregud.

Vad lever du i för värld?
Citera
2013-12-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Professorer behöver verkligen inte vara smarta, än mindre att dom skulle tillhöra mensa, herregud.

Vad lever du i för värld?
Humorlösa personer anser jag vara bakom flötet.

Edit.
Skrattar fortfarande.....vilken jäkla högdragen torr kommentar, så jäkla kul.
Senast redigerad av lacrima 2013-12-30 kl. 19:10.
Citera
2013-12-30, 20:43
Medlem
reptilekings avatar
Fuck me... Sverige är kört. Våra mest intelligenta personer är inte bara egotrippade arslen, de skriver 1.1 på högskoleprovet, särskriver och har svårt att skilja på subjekt och objekt i enkla satser...
Citera
2013-12-30, 20:55
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Väldigt tråkigt att denna ursprungligen intressanta tråd utmynnade i diverse sidospår. Vill man Ursprungsfrågeställningen gick liksom förlorad. Istället en massa munhuggande om annat, plus alla som inte kan hantera att andra (rätt eller fel) ses som över genomsnittet intelligenta.

Jag själv började ge upp redan igår. Att det ska vara så j*kla svårt att starta en ny tråd ifall man vill diskutera sidospår.

Hur som helst, TS får gärna uppdatera så småningom med info om huruvida hon (eller om det nu är en han) fann något som tillämpats med positivt resultat.

Personligen ser jag sidospåren som relevanta för att lösa TS grundproblem. Men fortsätter via PM för att inte skapa olägenhet för dem som tycker annorlunda.
Citera
2013-12-30, 21:56
Medlem
Har han ens en PhD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här