2013-12-25, 18:19
Medlem
Kan kommersialism, den kommersiella livsstilen, bli spirituell?

De båda kan tyckas utesluta varandra, men med spirituell menar jag främst det känslomässiga tillstånd människor befinner sig i när de är eller gör något spirituellt.
Citera
2013-12-25, 18:26
Medlem
Är den inte det till viss del?

Mycket musik, konst, kurser, böcker och en hel del annat skulle man kunna klassa som både spirituellt och kommersiellt enligt mig.

Men exakt vad som är kommersiellt och spirituellt skulle nog behöva förtydligas kanske. Kanske behöver man också slänga in vetenskapliga livsåskådningar i det hela.
Senast redigerad av 3. 2013-12-25 kl. 18:30.
Citera
2013-12-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Är den inte det till viss del?

Mycket musik, konst, kurser, böcker och en hel del annat skulle man kunna klassa som både spirituellt och kommersiellt enligt mig.

Men exakt vad som är kommersiellt och spirituellt skulle nog behöva förtydligas kanske. Kanske behöver man också slänga in vetenskapliga livsåskådningar i det hela.

Det framkommer spirituella varor i den kommersiella världen, men hur är det med kärnan i kommersialismen och den kommersiella livsstilen som i hög grad genomsyrar allt.
Citera
2013-12-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netelskare
Det framkommer spirituella varor i den kommersiella världen, men hur är det med kärnan i kommersialismen och den kommersiella livsstilen som i hög grad genomsyrar allt.
Jag ser inte varför utbud och efterfrågan skulle exkludera spiritualism förutom ur den aspekten att efterfrågan kan vara låg.
Citera
2013-12-25, 19:02
Medlem
MrOaikis avatar
Vill du definiera "den kommersiella livsstilen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in