Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-25, 16:26
  #1
Medlem
Detta att alla skall söka sig till svensk storstad som enda inkomstmöjlighet leder oundvikligen till
att bostäder saknas för många. Och vinterns köld kan bli obarmhärtig.

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/...ig_8850480.svd
Citera
2013-12-25, 16:29
  #2
Medlem
Se till att kronofogden utfärdar ett förbud och riv!
Citera
2013-12-25, 16:43
  #3
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ska man ha öppna gränser så ska man. Borde inte reportaget glädjas över att det mångkulturella Sverige också kan få slum och kåkstäder, som andra världsmetropoler? Det spelar ingen roll om svenskar befinner sig i bostadskö i 20 år, in med alla som kan ta sig hit, i bostäder som inte finns och ge dem offentliga medel som vi inte har.

Såhär kommer det bli när skyddsnätet kollapsat och är bara en liten framtidsglimt av vad som komma skall i mycket större skala än detta. Antingen har man ett nationellt skyddsnät och reglerade gränser, eller så har man öppna gränser och inget skyddsnät. Man kan inte äta kakan och behålla den.
Citera
2013-12-25, 16:49
  #4
Medlem
Mikojans avatar
Och det kommer naturligtvis bara bli värre och värre. Rumänska zigenare är vårt broderfolk numera genom EU och det finns inga myndighetsinstanser som kommer att agera så dom åker ut.

Det här blir nåt Stockholm får leva med.

Off topic: på en svdbild springer en man i sportkläder. Kåkstaden på ett motionsspår eller en zigenare som söker koppar?
Citera
2013-12-25, 16:51
  #5
Medlem
Flyttar de på husen var 24:e timme eller hur kommer det sig att de får stå kvar? Faller man inte under allemansrätten så länge man bygger någonting?
Behöver dessa byggnader inget bygglov?

Är detta i praktiken ett klartecken för mig att godtyckligt slå upp egna byggnader?
Citera
2013-12-25, 16:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Flyttar de på husen var 24:e timme eller hur kommer det sig att de får stå kvar? Faller man inte under allemansrätten så länge man bygger någonting?
Behöver dessa byggnader inget bygglov?

Är detta i praktiken ett klartecken för mig att godtyckligt slå upp egna byggnader?

bara om man inte är svensk. Vi har ju en rasistisk regering som skiljer mellan folk och folk.

Invandrare som slår upp bostad -> repotage tidning och snyft repotage.

Tage Johansson bygger garage utan tillstånd-> rivning böter och offentlig förnedring
Citera
2013-12-25, 17:00
  #7
Medlem
Det är iförsig en bra ide om man inför områden där vem som helst får bygga utan hänsyn till regelverk. Bättre ett boende än inget alls.

Dessutom öppnar det för att vi kan leva upp till devisen fri invandring.
Citera
2013-12-25, 17:05
  #8
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ska man ha öppna gränser så ska man. Borde inte reportaget glädjas över att det mångkulturella Sverige också kan få slum och kåkstäder, som andra världsmetropoler? Det spelar ingen roll om svenskar befinner sig i bostadskö i 20 år, in med alla som kan ta sig hit, i bostäder som inte finns och ge dem offentliga medel som vi inte har.

Såhär kommer det bli när skyddsnätet kollapsat och är bara en liten framtidsglimt av vad som komma skall i mycket större skala än detta. Antingen har man ett nationellt skyddsnät och reglerade gränser, eller så har man öppna gränser och inget skyddsnät. Man kan inte äta kakan och behålla den.

Man kan ju undra hur kåkstäder kommer gå ihop med vårt relativt kalla klimat? Kan tänka mig att isoleringen inte är den bästa.
Citera
2013-12-25, 17:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
bara om man inte är svensk. Vi har ju en rasistisk regering som skiljer mellan folk och folk.

Invandrare som slår upp bostad -> repotage tidning och snyft repotage.

Tage Johansson bygger garage utan tillstånd-> rivning böter och offentlig förnedring
Om vi ska försöka vara hyfsat sakliga så tror jag knappast att det ligger till på det sättet. Om du frågar en av de ansvariga så tror jag knappast att de svarar så.

Men jag vet inte vad de svarar, och skulle hemskt gärna vilja veta detta.
Citera
2013-12-25, 17:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Om vi ska försöka vara hyfsat sakliga så tror jag knappast att det ligger till på det sättet. Om du frågar en av de ansvariga så tror jag knappast att de svarar så.
Vi kan inte lyssna på vad dom säger bara se vad dom gör.
Citera
2013-12-25, 17:39
  #11
Medlem
KaffeBlattes avatar
Valboskapen som röstat fram honom får människor som kommer hit och blandas.

Sedan gråts det förvånat ut i en borgerlig tidning när "det vackra" resultatet inte följer gängse byggnorm.
Citat:
Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige.

Fredrik Reinfeldt intervjuad i Sydsvenskan

http://www.sydsvenskan.se/malmo/stat...-avsky-mot-sd/
Citera
2013-12-25, 18:08
  #12
Medlem
Niggerss avatar
KFM kommer knappast göra något om inte markägare begär detta. KFM tar 600:- per person som det skall avhysa, tänk er då läger med 20 pers ( 12000:- i sjön ) som sedan kommer tillbaka lika snabbt.

Plus att en del extremist grupper kommer göra detta till en politisk känslig fråga, så den markägare som vill avhysa tattarplågan kommer inte bara lida ekonomisk skada utan kan även bli uthängd som rasist av media.

Därav kommer problemet att eskalera mer, då kör man hellre huvudet i sanden. Så länge man bygger sitt läger längs järnvägsspåren, kommer de inte störa någon till och börja med.

Efter nyår, då kommer man öppna kranen med Romer helt ifrån Rumänien och Bulgarien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback