2013-12-25, 15:35
Medlem
Lantbruks avatar
Sik
Citera
2013-12-25, 16:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Får tacka för svaren. Det blev smörstekt ryggbiff med stekgraden rare samt utan salt och peppar. Katterna glufsade i sig köttet med god aptit.

Blev inga räkor, fiskdisken var stängd.

Snäll kattvakt De kommer inte vilja husse/matte kommer hem.
Citera
2013-12-26, 14:34
Medlem
burberrys avatar
Senaste uppdatering. Ägaren till katterna tyckte att jag var snål som inte gav katterna 200 g ryggbiff vardera. Jag gav katterna hälften av den mängden. Otack är världens lön.
Citera
2013-12-26, 15:14
Medlem
Myrtens avatar
Hade ägarn sagt nåt överhuvudtaget om att katterna skulle få nåt eller kom du på det själv? Om hen inte sagt nåt - vem är det som är snål egentligen? Du kan hälsa hen det från mig. Skulle tro att kissarna tyckte om att vara med dig.
Citera
2013-12-26, 15:56
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Hade ägarn sagt nåt överhuvudtaget om att katterna skulle få nåt eller kom du på det själv? Om hen inte sagt nåt - vem är det som är snål egentligen? Du kan hälsa hen det från mig. Skulle tro att kissarna tyckte om att vara med dig.

Som sagt jag var inte kattvakt. utan det hade hänt ägaren lite tråkigheter. Meningen var att ägaren skulle ge katterna lite bättre mat på julafton. Jag äger ingen katt så jag vet inte hur mycket en sådan äter på per dag. Men jag antog att att inte katterna åt 200 g biff på en gång. Mycket större biff får man inte på restaurang. Tänkte att en katt äter väl inte mer än hälften kött vad en människa gör.
Senast redigerad av burberry 2013-12-26 kl. 16:01.
Citera
2013-12-26, 16:08
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Haha han skämtade nog med dig , 100g är mer än nog med rent fint kött, fan renset från en fläskfile kan räcka några dagar!
Citera
2013-12-26, 17:00
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Haha han skämtade nog med dig , 100g är mer än nog med rent fint kött, fan renset från en fläskfile kan räcka några dagar!

Tveksamt att ägaren skämtade. Var fler som antydde att det var snålt. Eller hur feta är folks katter nu för tiden?
Citera
2013-12-26, 17:12
Medlem
Myrtens avatar
Övervikt är extremt vanligt, väldigt många har en otroligt snedvriden syn på hur en normalviktig katt ser ut. En följd av detta är väldigt många sjukdomar som förkortar katternas liv (urinsten, diabetes, leverproblem osv osv).
Citera
2013-12-26, 17:52
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Okej, känns nästan lite omöjligt för en katt att äta 200g nötkött. ägaren själv är nog ett skämt
Citera
2013-12-26, 18:04
Moderator
evilhoneys avatar
Jag skulle inte ge en katt mat jag inte vet att den ätit förut och klarar av, det finns alldeles för många katter som blir kassa i magen av det ena eller andra om de bara äter torrfoder i vanliga fall.

Katter förstår inte om det är vardag eller fest beroende på vad du ger dem för mat.
Citera
2013-12-30, 03:06
Medlem
Katten skiter i vad det är för kött eller hur det är stekt. Den kommer slafsa i sig ändå så länge du inte använder några konstiga kryddor. Peppar är nog inte bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in