Citat:
Förkylning gör halsen lätt-irriterad.
Annat:
Jag misstänker att FSC-ciggen med tillsats påverkar viskositeten i slemmet på slemhinnor.
Fire safe cigarettes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_safe_cigarette
Tokskallar tror det minskar brandfaran.
Det är någon listig lurendrejare som nog försöker bli rik på att lobba fram lagar mm, som i hemlighet tvingar på oss FSC. Vi får inte välja produkt.
Förra vintern blev jag torr och täppt i ena näsborren, samt lite ont i huvudet. Jag ändrade rök-beteende, så jag inte fick in rök i näsan och problemet minskade.
Då var luften torr.
Nu känns det ibland som man fått frimärksklister på tungan efter att rökt minst två i följd.
Detta har inte nått med förkylning att göra.
När jag rökte en limpa John Silver utan filter, så var det som vanlig riktig tobak. Då den är ganska stark, så drar jag in mindre rök.
Detta är självklart inte vetenskapligt verifierat. Det är bara min hypotes att FSC stör slemhinnan.
Allmänt om slemhinnor:
Vatten och A-vitamin behövs för att slemhinnor skall fungera.
Ibland har jag tyckt lök påverkar slemhinnor.
(Någon fann bara en enda gemensam faktor för mycket gamla, det var att alla gillade lök.)
Obs: Allt i lagom dos.
Det finns massor av myter och överdrifter om tobak.
Men:
Världshistoriens äldsta kvinna och man var rökare.
Rökning verkar inverka ytterst lite på livslängden för högutbildade kvinnor.
Rökning verkar ofarlig för gruppen rika, högutbildade, som inte utsatts för asbest, radon, vitaminbrister och lever lika hälsosamt som ickerökare i övrigt.
Kanske inte konstigt, se signatur.
Christer
Annat:
Jag misstänker att FSC-ciggen med tillsats påverkar viskositeten i slemmet på slemhinnor.
Fire safe cigarettes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_safe_cigarette
Tokskallar tror det minskar brandfaran.
Det är någon listig lurendrejare som nog försöker bli rik på att lobba fram lagar mm, som i hemlighet tvingar på oss FSC. Vi får inte välja produkt.
Förra vintern blev jag torr och täppt i ena näsborren, samt lite ont i huvudet. Jag ändrade rök-beteende, så jag inte fick in rök i näsan och problemet minskade.
Då var luften torr.
Nu känns det ibland som man fått frimärksklister på tungan efter att rökt minst två i följd.
Detta har inte nått med förkylning att göra.
När jag rökte en limpa John Silver utan filter, så var det som vanlig riktig tobak. Då den är ganska stark, så drar jag in mindre rök.
Detta är självklart inte vetenskapligt verifierat. Det är bara min hypotes att FSC stör slemhinnan.
Allmänt om slemhinnor:
Vatten och A-vitamin behövs för att slemhinnor skall fungera.
Ibland har jag tyckt lök påverkar slemhinnor.
(Någon fann bara en enda gemensam faktor för mycket gamla, det var att alla gillade lök.)
Obs: Allt i lagom dos.
Det finns massor av myter och överdrifter om tobak.
Men:
Världshistoriens äldsta kvinna och man var rökare.
Rökning verkar inverka ytterst lite på livslängden för högutbildade kvinnor.
Rökning verkar ofarlig för gruppen rika, högutbildade, som inte utsatts för asbest, radon, vitaminbrister och lever lika hälsosamt som ickerökare i övrigt.
Kanske inte konstigt, se signatur.
Christer
En liten del av befolkningen verkar vara immun mot följdsjukdomar relaterade till rökning. Känner flera som storrökt och blivit över 90 år. Problemet är att du inte vet om du tillhör den kategorin förrän det är försent. Att högutbildade skulle klara sig bättre tror jag är ytterst marginellt även om andra faktorer säkert kan påskynda händelseförloppet.