Citat:
Ursprungligen postat av
.Chloe
Så istället för att hjälpa TS så ger du tipset att "lägga av"? Det är väldigt negativ energi du sprider, samt okunskap. Läs TS andra tråd så kanske du förstå varför han vill ha Truecrypt.
Nope, men krypterar men så får man räkna med extra svårigheter vid hårdvarufel osv. Man bör då räkna med att mista allt vid sådana här scenarier, men det tror jag nog TS är införstådd med.
Jag behöver inte förstå varför kryptera, ovanstående reella fakta föreligger likt förbannat liksom
Citat:
Ursprungligen postat av
fluffhaj
Fast det var inte krypteringen jag misslyckades med. Det var dekrypteringen. Hade inte datorn stängt av sig så hade jag inte haft sådana bekymmer.
Men du har i övrigt helt rätt i det du säger. Nästa gång ska jag inte kryptera hela systemet. Precis som med allt annat så är det lätt att vara efterklok.
Man lär så länge man lever, ska man ha data man värderar och vill ha kvar så får man skaffa sig kunskap om lösningar för det. Kryptering är onekligen en egen sfär, speciellt när det kommer till såna här situationer. Hoppas att det löser sig för dig.
Att byta hårddisk i laptop är inga problem, dock är det olika hur mycket du måste plocka ner för att komma åt, men sökning på modellen på Youtube lönar sig oftast. Vad är det för modell och märke?