2013-12-24, 10:28
Medlem
Hej!
Nu den 27:de kommer jag bli inlåst i sluten anstalt,jag har möjlighet till bojan men shiten är att jul kommer och planen var att skriva in mig på Komvux som sysselsättning men de har lika dåliga öppettider nu men verkar öppna samma dag den 27:de när jag ska åka in.
Hur skulle jag kunna skjuta upp det en vecka eller finns det nån annan sysselsättning jag kan ordna i så fall.
Funderade om jag går till vanlig arabkiosk eller pizzeria och erbjuda gratis arbete mot hjälp?
Mvh Arnold och tack för alla svar!
Citera
2013-12-24, 13:44
Bannlyst
har du klurat på organisationer som stadsmissionen? Nu vet jag inte vilken stad du bor i, men frivilligorganisationer blir säkert glada över hjälp nu under jul, samt att det ser bra ut på papperet!

Lycka till!
Citera
2013-12-25, 10:05
Medlem
Googlade precis men hittar inget i Vänersborg,kan du förklara lite hur kan de hjälpa mig.
Jag har löst en praktikplats men vad gör jag nu vem vänder jag mig till innan fredag ingen som svarar:/
Citera
2013-12-25, 11:37
Bannlyst
http://vanersborg.pingst.se/?page_id=21

det hittade jag i vänersborg, men om du redan har en praktikplats så har du ju sysselsättning. Min tanke var att ideella föreningar oftast är i behov utav folk som hjälper, därv är det lätt att komma in.

Och tråkigt nog och ärligt talat så vet jag inte vem du kan vända dig till, behöver själv få kontakt med transportstyrelsen och socialen då de utreder mitt körkort och jag inte bor kvar i sverige och åker tillbaka efter nyår och alla är på semester.

I ditt fall antar jag att det är frivården du måste få kontakt med.

Ring alla nummer och kontakter du har fått i samband med utredning etc, och hoppas på att någon inte är på semester.

Lycka till, håller tummarna för dig
Citera
2013-12-25, 14:52
Medlem
crillecrilles avatar
Jag tror att du är körd. Enda möjliga lösningen är att prata med din handläggare på Frivården, men om du har fått order om inställan så tror i alla fall inte jag att de heller kan göra något saken. Varför har du inte tagit tag i det här tidigare..?
Citera
2013-12-25, 20:25
Medlem
Vill du ha ett riktigt svar?

Du ger fan och åker till kåken den 27 och stannar hemma till dom kommer och hämtar dig(kommer ingen detta året), undvika tiden är nog omöjligt när du väntat så här länge och ifall du stannar hemma tills efter nyår kommer inget att hända dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in