Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-23, 20:44
Medlem
Slovoviks avatar
Som titeln lyder är min fråga.

Jag hörde om en kille som köpte en aktie ett bolag och fick ett antal gratis måltider över årets lopp.
Citera
2013-12-23, 21:06
Medlem
thefiremans avatar
Ja, det gör det. Ibland bättre, ibland sämre. Volvo serverade i år lax med potatis, men 2011 bjöds det på korv med bröd.
Citera
2013-12-23, 21:30
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefireman
Ja, det gör det. Ibland bättre, ibland sämre. Volvo serverade i år lax med potatis, men 2011 bjöds det på korv med bröd.

Wow. Det här är min plan: Köp aktier i bolag, få en del gratis middagar, minska levnadskostnaderna. Finns det någon brist jag överskådat?
Citera
2013-12-23, 22:47
Medlem
köp EN aktie
Citera
2013-12-23, 23:21
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovovik
Wow. Det här är min plan: Köp aktier i bolag, få en del gratis middagar, minska levnadskostnaderna. Finns det någon brist jag överskådat?
Att du bara får en gratis middag per år, företrädelsevis på våren - om det nu serveras något alls.
Citera
2013-12-23, 23:45
Medlem
Loises avatar
jo det händer men det varierar kraftigt i kvalitet

visst kan man räkna hem en eller ett par portioner massproducerad cateringmat som en liten vinst... men ärligt talat, tiden man spenderar på stämman kan lika gärna investera i något som genererar en större vinst.
Citera
2013-12-29, 21:13
Medlem
Köp en svart kostym istället och gå på begravningar! Brukar stå i dödsannonsen om det är minnesstund efteråt och då vankas kaffe lättöl och landgång! Ibland blir det mer påkostat och är det på östermalm så får du ofta vin! Begravningsbyrån frågar inget när du anmäler dig!
Citera
2014-01-02, 16:12
Medlem
fums avatar
Detta med gratisätande på bolagsstämmor är mer utbrett än man kan tro.

Ericsson ska enligt uppgift bytt ut maten mot enklare varianter då det hela gick över styr. Pensionärer med en aktie och på tok för mycket tid över svärmade kring buffébordet och många tog till och med med mat hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in