• 4
  • 5
2013-12-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
hej Diciplina, har du nån länk på forskning kring mäns egentliga psykiska hälsotillstånd?
Alltså som underbygger din tes, som jag för övrigt helt håller med om.
Jag ska inte säga att mina åsikter i den här frågan är direkt grundade på vetenskapliga undersökningar. En snabb sökning säger mig att det här stycket ur en E-bok är tillgängligt gratis, och innehåller flera referenser till att män med mentala problem som liknar kvinnors är mindre benägna att söka vård, men jag ska inte understryka studiernas kvalitet då jag inte stiftat någon närmare bekantskap med originalforskningen.

Citat:
Ursprungligen postat av FyPharao
Hur är det själv med läs och skrivförståelsen.

Men visst behöver jag också lära mig läsa bättre, ordet affliktera hade jag bara en vag aning om , men var alls inte säker. Jag fick det till "drabbas" eller "plågas av". Stämmer det enligt dig?
Suck... Det är som sagt tydligt att du inte förstår mig här. Om kvinnors problem syns i högre grad än männens, trots att de i själva verket mår lika dåligt, kommer fler kvinnor att synas i de studier som görs, då det är mindre svårt att se kvinnors problem.

Ja, det är korrekt.

Citat:
Jag vet inte om du har barn eller inte, men jag kan försäkra dig om att åtminstone mina barn gör massvis med konstiga, ibland skadliga, saker som jag definitivt inte gillar och som oroar mig.
Jag måste säga att jag aldrig ens slagits av tanken att betrakta mina barn på ett nedlåtande sätt för det.
Men vi är alla olika förstås.
Tror att vi ska släppa diskussionen om mina barn också, det är väl sådant som kallas OffTopic?
Jag tycker att det framgår tydligt hur du som man ser på dina döttrars sätt, och det hör i mitt tycke till ämnet. Jag tror inte att fortsatt prat om det kommer att ge dig någon ny insikt, så vi kan släppa det om du vill.
Citera
2013-12-29, 00:41
Bannlyst
Kvinnor mår sämre för att dom förlorat sin feminina identitet samtidigt som dom uppmuntras att tävla med män - som med handen på hjärtat är totalt överlägsna kvinnor när det kommer till i stort sett allt.

Klar som korvspad att självkänslan slås ned i botten då.
Citera
2013-12-31, 11:33
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueEquality
Kvinnor mår sämre för att dom förlorat sin feminina identitet samtidigt som dom uppmuntras att tävla med män - som med handen på hjärtat är totalt överlägsna kvinnor när det kommer till i stort sett allt.

Klar som korvspad att självkänslan slås ned i botten då.

Och varför mår män sämre då?
Citera
2013-12-31, 15:01
Medlem
Det beror på manshatet/föraktet i skolan,politiken och media bla.
Citera
2014-01-01, 03:14
Medlem
trixy2s avatar
Evolution är en långsam proceas. På 10 000 år har ingenting hänt oss. Alla människor idag är genetiskt identiska med jägare-samlare.

Men inte nog med att vi lever i ett omänskligt samhälle så har feministerna strypt både manligheten och kvinnligheten. Klart att psykisk ohälsa då är så utbrett.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in