2005-07-21, 00:50
Medlem
JustMes avatar
Låt mig återigen ta upp detta problem! Är det bara jag som stör mig användare, ofta registrerade för nån månad sen som överöser samtliga forumets delar med fullständigt triviala diskussioner. Nu tycker kanske ni att det bara är att ignorera dessa - MEN - detta gör inte folk. Istället ödslas massor med tid på att svara dessa rena tramsfrågor, vilket stjäl tid från de mer seriösa diskussionerna.

Så - moderatorer etc. - se till att sätta stopp för detta.... ni kan nog räkna ut vilka frågor som är trams - och vilka som är seriöst ställda.

I förlängningen leder detta ju till en utarmning av forumen - ett forum fyllt av frågor som "Hur långt är ett snöre?".
Citera
2005-07-21, 00:57
Bannlyst
Du säger att folk besvarar frågorna - alltså finns det ett intresse även för det som du kallar trams. Är inte FB ett folkets forum längre?

Däremot anser jag att man ska vara tydlig i sin rubriksättning vad det handlar om - på så sätt kan de icke-folkliga välja sina diskussioner...
Citera
2005-07-21, 01:17
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Du säger att folk besvarar frågorna - alltså finns det ett intresse även för det som du kallar trams. Är inte FB ett folkets forum längre?

Däremot anser jag att man ska vara tydlig i sin rubriksättning vad det handlar om - på så sätt kan de icke-folkliga välja sina diskussioner...

Njaej,

Jag skulle nog vilja säga att det inte är så enkelt.
Många av användarna hänger på i en tramstråd, bara för att tramsa vidare...
Och svarar egentligen inte på någonting.
Citera
2005-07-21, 01:29
Medlem
Afonsos avatar
Det kan också vara så att det finns ett behov av tramsa lite lagom så där (utan att känna sig tvungen att besöka loungen) för ett rätt stort antal användare. Lite lighttrams innebär inte med automatik att trådarna förstörs för alla 'seriösa' användare.
Citera
2005-07-21, 01:54
Bannlyst
Det bor en tramsare i oss alla
i både trista och grymt balla

En del är grymt roliga andra är bara påfrestande, men då väljer jag att inte läsa deras trådar heller. Så länge dom inte är låsta och bortkastade så antar jag att det finns ett intresse för trådarna. EN del får ju faktiskt ganska bra svar av användarna här, andra inte. Sedan är det ju inte bara nyreggade som ibland går utanför ramarna och häver ur sig det ena efter det andra.
Citera
2005-07-21, 01:56
Medlem
JustMes avatar
Jag tror inte riktigt vissa av er förstått vad jag menade. Användarna är visserligen "nyreggade" medan knappast nya för forumet - och eftersom syftet med dessa trådar uppenbarligen inte är att faktiskt få svar på frågorna - utan bara att jävlas. Vissa fd användare har ju satt detta i system.
Citera
2005-07-22, 00:35
Medlem
JustMes avatar
Jag väntar fortarande på kommentar....

Sist en användare betedde sig på detta vis blev denna bannad... men nu bryr sig ingen?
Citera
2005-07-22, 00:45
Moderator
tobess avatar
Även om detta givetvis är störande så finns det inte så mycket att göra åt saken. Enligt reglementet kan man inte bannlysa någon bara för att man inte tycker om hans/hennes åsikter.

Men visst tas det åtgärder mot dylika fenomen om tramsaren fortsätter efter upprepade tillsägningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in