2013-12-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jag är inte högerextrem. Så bara för att man hatar dem så ska de behandlas som lägre stående? Jävla fascistmetoder ni tar till. Fruktansvärt, ni är inte bättre än Hitler när det kommer till kritan. Ni ser ner på nazister, han såg ner på judar.

Då är ju vänsterextremisterna farligast, eller hur? Exakt på vilket sätt hotar det dig att någon skriver anonymt på kommentarsfält? Stör det dig att såna människor existerar? Ska vi avrätta dem?
Jude är något du föds till, det är medfödda egenskaper som du inte kan rå för som nazister hatar. Vi hatar nazister, de har tagit ett aktivt val att ha dessa åsikter, de kan byta åsikter om väljer att göra så.
Det är en ocean av skillnad.
Citera
2013-12-22, 20:23
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Haha älskar hur media prioriterar brott

"Brott" som i åsiktsbrott, är ju inom svensk gammelmedia miljarder solresor värre än att fegt sätta en kniv i ryggen på någon. Yrkeskriminella barnmisshandlare på vänsterkanten får ju inte hängas ut för fega brott. Det är mycket större "allmänintresse" och betydligt mer "pressetiskt" att hänga ut en pensionerad kemist, som ju sa något elakt om genusmaffian.
Citera
2013-12-22, 20:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Tro vad du vill, Nätverket Linje 17 är kvar i söderort och kommer fortsätta arrangera festivaler, insamlingar till behövande som när 170 boende fick sina hem utbrända, kollektiva trädgårdsodlingar, läxläsning för ungdomar, kamp mot fascismen osv.

Man visar stolt upp sin "kamp mot fascismen osv" i dessa reklamfilmer.

http://www.youtube.com/watch?v=6ivTydMXdpQ

http://www.liveleak.com/view?i=80e_1377436282
Citera
2013-12-22, 20:28
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Eftersom att alla hatar högerextrema, ni har inte stöd någon annanstans än på flashback och avpixlat. I verkligheten existerar ni inte.

Det enda ni gör är att ni sitter på internet och klagar och försöker splittra folk. Ni har inte gjort en enda bra insats någonsin för folket i Sverige.

Samtidigt är de "vänsterextrema" ute i verkligheten och faktiskt organiserar folk, får folk att hjälpa varandra och sig själva samtidigt.

Citat:
Hade de haft sådant stöd i Kärrtorp då? Vänstern är väl också som arbetarklassen är mest, eftersom den förhoppningsvis är en del av den.

Vad du tramsar. "Klasskampen" är stendöd sedan 1968. Kvar är ett hundratal yrkeskriminella gammelkommunister och anarkistiska snorungar, som helt enkelt bara är för korkade för att skaffa riktiga liv med karriärer och företagande. Det är allt annat än en insats för Sverige att grilla korv med hopplöst förortsslödder och krossa rutor hos elaka butiker och företagare,

Jag organiserade min morsa och farsa till att gå från att rösta på S till att rösta på SD. Det är mer konstruktiv organisering än du och dina gelikar någonsin åstadkommit. Jag behövde inte ens begå några brott eller trakassera någon för det.
Citera
2013-12-22, 20:30
Medlem
Powergirls avatar
Jag tar avstånd från allt vad våld heter men skulle inte själv tveka en sekund om jag blev överfallen. Dock går jag inte omkring med kniv på mig men nazisten hade inte på manifestationen att göra och var dessutom beväpnad så han får nog skylla sig själv.
Citera
2013-12-22, 20:31
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Jude är något du föds till, det är medfödda egenskaper som du inte kan rå för som nazister hatar. Vi hatar nazister, de har tagit ett aktivt val att ha dessa åsikter, de kan byta åsikter om väljer att göra så.
Det är en ocean av skillnad.
Man väljer inte sina åsikter, man formas till dem efter uppväxt och erfarenheter. Ingen väljer att bli nazist, lika lite som du valde att bli kommunist.
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag tar avstånd från allt vad våld heter men skulle inte själv tveka en sekund om jag blev överfallen. Dock går jag inte omkring med kniv på mig men nazisten hade inte på manifestationen att göra och var dessutom beväpnad så han får nog skylla sig själv.
Jaså, brottsoffret får skylla sig självt? Resonerar du likadant när det kommer till våldtäkt?
Citera
2013-12-22, 20:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
"Brott" som i åsiktsbrott, är ju inom svensk gammelmedia miljarder solresor värre än att fegt sätta en kniv i ryggen på någon. Yrkeskriminella barnmisshandlare på vänsterkanten får ju inte hängas ut för fega brott. Det är mycket större "allmänintresse" och betydligt mer "pressetiskt" att hänga ut en pensionerad kemist, som ju sa något elakt om genusmaffian.

Japp, här sägs detta explicit av Helena Giertta i tidningen Journalistens senaste ledare:

Citat:
Vad är egentligen ett uppenbart allmänintresse? Ja, det kanske är att avslöja vilka det är som i skydd av anonymitet har spridit skräck och hat på nätet. Samhällsintresset av att avslöja en del av de mest aktiva, och eventuellt brottsliga, näthatarna och rasisterna är hursomhelst avsevärt större än att avslöja enskilda brottslingars namn.

http://www.journalisten.se/ledare/lite-respekt-tack
Citera
2013-12-22, 20:34
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Man väljer inte sina åsikter, man formas till dem efter uppväxt och erfarenheter. Ingen väljer att bli nazist, lika lite som du valde att bli kommunist.

Jaså, brottsoffret får skylla sig självt? Resonerar du likadant när det kommer till våldtäkt?

Japp om tjejen är beväpnad och sätter kniven i våldtäktsmannen så får han skylla sig själv.
Citera
2013-12-22, 20:35
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Japp om tjejen är beväpnad och sätter kniven i våldtäktsmannen så får han skylla sig själv.
Nej, om tjejen rör sig i områden hon inte bör vara i, och blir våldtagen, är det då hennes fel? Likadant resonerar du nämligen i detta fall, men själv tror jag att det har politiska grunder snarare än rationellt tänkande.

Och innan du anklagar mig för att vara kvinnohatare: Nej, jag tycker aldrig att det är tjejens fel om hon blir våldtagen.
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2013-12-22 kl. 20:38.
Citera
2013-12-22, 20:38
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Nej, om tjejen rör sig i områden hon inte bör vara i, och blir våldtagen, är det då hennes fel? Likadant resonerar du nämligen i detta fall, men själv tror jag att det har politiska grunder snarare än rationellt tänkande.

Men för h...vete det var nassarna som angrep en fredlig organisation så din jämförelse haltar betänkligt.
Citera
2013-12-22, 20:41
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Men för h...vete det var nassarna som angrep en fredlig organisation så din jämförelse haltar betänkligt.
Nej, jämförelsen haltar inte på något sätt. En person har satt en kniv i en annans rygg. Du säger att det beror på att offret var på fel plats och därför bör skylla sig självt. Exakt samma argumentation kan appliceras på ett våldtäktsoffer som rör sig i farliga områden.

Men vi leker med tanken att det var en fredlig nazistisk demonstration, och exakt samma scenario utspelade sig, bara det att offret var en vänsterextremist. Vems är felet? Enligt mig är det fortfarande förövaren, och inte offret. Är du lika konsekvent som jag, och om inte, varför?
Citera
2013-12-22, 20:42
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Man kan alltså anta du tycker det är acceptabelt om vänsteraktivister avlider eller skadas allvarligt när de angriper demonstrationståg som högeraktivister har sökt tillstånd för och att de får skylla sig själva?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-12-22 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in