Citat:
Ursprungligen postat av
Raxxorz
Synd bara att KM har fått sitt serveringstillstånd indraget nu, folk drog ladd lite för öppet

Bor inte i Kalmar sedan 2 år (studerar på annan ort) men hörde detta genom kompisar. Det senaste jag läst var:
"Hej, tills beslutet har delgivits, vilket kan ta från några dagar -ca 2 veckor, har vi öppet som vanligt.
Vill passa på att tacka för det enorma stöd vi har fått! TACK!!
Miche & Kickan med personal"
Någon som sitter på nyare info?
FB-länk: "Rädda KM"
https://www.facebook.com/raddakm
Citat:
Ursprungligen postat av
Lastbil
Var ute i Kalmar nästan varje helg när jag va 18-22. Blev oftast KM, Palace/Vallen eller Sandra på den tiden. Nu bor jag lite längre ifrån så är bara där ett par gånger om året på sin höjd. Tänkte faktiskt dra dit i helgen dock. Brukar oftast bli O'learys eller Harrys nu för tiden (är 26). Hur är Z som klubb? Lite som Palace misstänker jag? Palace är väl förresten nerlagt nu eller har det öppnat nåt nytt?
Palace är nerlagt pga konkurs. Det har varit negativa siffror ett bra tag och till sist gick det inte att rulla vidare palatset. Jag känner vakterna rätt bra och enligt dem så fyller lokalen 1400 pers men man kom aldrig upp i detta antal, undantagsvis större event. Stor lokal = Hög hyra och när inte intäkterna täcker utgifterna så...
Bistro och Rock är också borta och det är klubb Z som är det nya dansstället. Klubb Z är Bistros och Rocks gamla lokaler så det är rätt stort med 3 st våningar och 2 dansgolv. Har för mig det spelas sommarklassiker där uppe på mellanflooret och mest komersiell house där nere. Nuförtiden är det mycket events t.ex. gratis /halva priset för bekräftade gäster vilket innebär att det går att komma in billigt vissa helger. Här finns bra information om Kalmars nöjesliv:
https://www.facebook.com/groups/316721873960/
Ska tillägga att det är mycket yngre folk på Z, dvs de som precis fyllt 18. Skulle tro majoriteten är 18-20.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Nu har jag inte varit i Kalmar pa 2 ar, men av vad jag minns sa ar ju
The rock och
Bistro nastan overgivet. Bistro brukade vara populart men pa senare tiden sa ar det knappt nagon fart dar langre, alltid glestbefolkat pa dansgolvet. Tycker det ar mest invandrarkillar som hanger dar med
Olerrys har jag alltid gillat, bra stamning och sedan ett litet dansgolv dar man kan fa ut lite av sin energi om man vill

valdigt litet dock.
Bistro och Rock är borta som jag skrev ovan.
Olearys är trevligt, De har också börjat med ett torsdagsupplägg med priser som studentbarerna.
TORSDAGAR
CLUB THIRSTDAY, vår STORA nyhet hösten 2013!
Varför sitta hemma en torsdag när du kan dansa på vårt dansgolv till grymma dj´s?
OTROLIGA PRISER I BAREN FRÅN 22.00 TILL 02.00
Vad sägs om kvällens öl / cider 29:- (40cl)
Drinkar från 75:- och Shots från 49:-
Alkoholfritt från 15:-
Fri entré och ålder 18+