• 1
  • 2
2014-03-31, 15:20
Medlem
ReiseReises avatar
Nu har jag inte varit i Kalmar pa 2 ar, men av vad jag minns sa ar ju The rock och Bistro nastan overgivet. Bistro brukade vara populart men pa senare tiden sa ar det knappt nagon fart dar langre, alltid glestbefolkat pa dansgolvet. Tycker det ar mest invandrarkillar som hanger dar med

Olerrys har jag alltid gillat, bra stamning och sedan ett litet dansgolv dar man kan fa ut lite av sin energi om man vill valdigt litet dock.

KM ar nog den storsta vinnaren. Det kan vara riktigt soft samtidigt som det kan vara bra drag, allt vad du gor det till Nu lar jag vall inte ha sa manga vanner kvar nar jag val kommer hem igen men innan sa hittade man alltid nagon som man kannde igen.

Vallen har jag nastan aldrig varit pa, vet inte varfor. Palace gick jag bara till om mina vanner insisterade pa det. Nu lar jag vall vara for gammal haha (24 ar) for att ga dit igen, de flesta var vall runt 18-21 ar gammla.
Citera
2014-04-01, 17:33
Medlem
Carpy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Synd bara att KM har fått sitt serveringstillstånd indraget nu, folk drog ladd lite för öppet

Bor inte i Kalmar sedan 2 år (studerar på annan ort) men hörde detta genom kompisar. Det senaste jag läst var:

"Hej, tills beslutet har delgivits, vilket kan ta från några dagar -ca 2 veckor, har vi öppet som vanligt.
Vill passa på att tacka för det enorma stöd vi har fått! TACK!!
Miche & Kickan med personal"

Någon som sitter på nyare info?
FB-länk: "Rädda KM" https://www.facebook.com/raddakm

Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Var ute i Kalmar nästan varje helg när jag va 18-22. Blev oftast KM, Palace/Vallen eller Sandra på den tiden. Nu bor jag lite längre ifrån så är bara där ett par gånger om året på sin höjd. Tänkte faktiskt dra dit i helgen dock. Brukar oftast bli O'learys eller Harrys nu för tiden (är 26). Hur är Z som klubb? Lite som Palace misstänker jag? Palace är väl förresten nerlagt nu eller har det öppnat nåt nytt?

Palace är nerlagt pga konkurs. Det har varit negativa siffror ett bra tag och till sist gick det inte att rulla vidare palatset. Jag känner vakterna rätt bra och enligt dem så fyller lokalen 1400 pers men man kom aldrig upp i detta antal, undantagsvis större event. Stor lokal = Hög hyra och när inte intäkterna täcker utgifterna så...

Bistro och Rock är också borta och det är klubb Z som är det nya dansstället. Klubb Z är Bistros och Rocks gamla lokaler så det är rätt stort med 3 st våningar och 2 dansgolv. Har för mig det spelas sommarklassiker där uppe på mellanflooret och mest komersiell house där nere. Nuförtiden är det mycket events t.ex. gratis /halva priset för bekräftade gäster vilket innebär att det går att komma in billigt vissa helger. Här finns bra information om Kalmars nöjesliv:
https://www.facebook.com/groups/316721873960/

Ska tillägga att det är mycket yngre folk på Z, dvs de som precis fyllt 18. Skulle tro majoriteten är 18-20.

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Nu har jag inte varit i Kalmar pa 2 ar, men av vad jag minns sa ar ju The rock och Bistro nastan overgivet. Bistro brukade vara populart men pa senare tiden sa ar det knappt nagon fart dar langre, alltid glestbefolkat pa dansgolvet. Tycker det ar mest invandrarkillar som hanger dar med

Olerrys har jag alltid gillat, bra stamning och sedan ett litet dansgolv dar man kan fa ut lite av sin energi om man vill valdigt litet dock.

Bistro och Rock är borta som jag skrev ovan.

Olearys är trevligt, De har också börjat med ett torsdagsupplägg med priser som studentbarerna.

TORSDAGAR
CLUB THIRSTDAY, vår STORA nyhet hösten 2013!
Varför sitta hemma en torsdag när du kan dansa på vårt dansgolv till grymma dj´s?
OTROLIGA PRISER I BAREN FRÅN 22.00 TILL 02.00
Vad sägs om kvällens öl / cider 29:- (40cl)
Drinkar från 75:- och Shots från 49:-
Alkoholfritt från 15:-
Fri entré och ålder 18+
Citera
2014-04-01, 18:32
Medlem
MrWalross avatar
Fyfan att bo i småstad asså, känns som om du beskrev staden min kusin bor i, var ute där...
Skönt att vara STOCKHOLMARE
Citera
2014-04-01, 22:43
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpy92
text

TORSDAGAR
CLUB THIRSTDAY, vår STORA nyhet hösten 2013!
Varför sitta hemma en torsdag när du kan dansa på vårt dansgolv till grymma dj´s?
OTROLIGA PRISER I BAREN FRÅN 22.00 TILL 02.00
Vad sägs om kvällens öl / cider 29:- (40cl)
Drinkar från 75:- och Shots från 49:-
Alkoholfritt från 15:-
Fri entré och ålder 18+
Det där låter ju faktiskt rätt intressant!

Vidare kan jag även rekommendera Krögers, om du gillar känslan av att snacka med folk och så. Dom har även för oss fattiga studenter billigt käk och öl/cider för 45 kr
Citera
2014-10-01, 21:57
Medlem
Kalliss avatar
Harrys i Kalmar skall visst bara vara gris och skit!
https://www.facebook.com/pages/Harry...180?sk=reviews

Harrys som jag allt annat förknippar med Harrys Kalmars egna recensionssida om sig själva, där deras gäster får tycka till om restaurangen. En känsla av kriminalitet, motorcykelgäng till invandraraktivitet klingar som begravningsklockorna i sockenkyrkan, då någon skall begravas.

Vilket jävla rövhålsställe!

Lägg ned skiten och skicka hem ägarna och vakterna till Etiopen eller om det nu är Irak de härstammar i från, för någon tiotalsmånad bakåt i tiden. svart som svart - svåra att skilja åt! He, he....
Citera
2014-10-01, 23:16
Medlem
Kalliss avatar
Är inte från Kalmar, men brukar vara där, har bekanta där och att ha som mål att få till en utekväll på Harrys Kalmar, då man besöker Kalmar!?!?! Nu = Finns inte på kartan!

Efter det som hänt på Harrys i Kalmar, är det knappt att man vill återbesöka staden, om inte staden rensar upp i ett smutsigt krogliv med kriminalitet, som uppenbaras för oss dödliga besökare!

Oss dödliga besökare, nystart, delge egna iakttagelser, som inte togs aktion på, då, eftersom man var full och trött! Men tänkt på det som nykter och mitt i veckan, om ni förstår? Ge polisen all info, stanna kvar och spela in vakterna, larma polisen, filma, när polisen kommer ta kontakt då, eller om du vill vänta av någon dag eller vecka - ta din tid! Viktigast är att den skyldige sätts dit!

Har du något att berätta, men inte vågar, kontakta polisen eller socialen, så hjälper de dig utan efterfrågan eller registrering.
Citera
2019-10-11, 19:09
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Är inte från Kalmar, men brukar vara där, har bekanta där och att ha som mål att få till en utekväll på Harrys Kalmar, då man besöker Kalmar!?!?! Nu = Finns inte på kartan!

Efter det som hänt på Harrys i Kalmar, är det knappt att man vill återbesöka staden, om inte staden rensar upp i ett smutsigt krogliv med kriminalitet, som uppenbaras för oss dödliga besökare!

Oss dödliga besökare, nystart, delge egna iakttagelser, som inte togs aktion på, då, eftersom man var full och trött! Men tänkt på det som nykter och mitt i veckan, om ni förstår? Ge polisen all info, stanna kvar och spela in vakterna, larma polisen, filma, när polisen kommer ta kontakt då, eller om du vill vänta av någon dag eller vecka - ta din tid! Viktigast är att den skyldige sätts dit!

Har du något att berätta, men inte vågar, kontakta polisen eller socialen, så hjälper de dig utan efterfrågan eller registrering.

Och nu, 5 år senare, är Harrys ett fullständigt otänkbart alternativ. Jag har inte bott i Kalmar på 3 år men senast jag var i staden fick Harrys ett besök och jag kommer aldrig mer besöka det. Antingen har jag blivit äldre och insett hur grisigt det är, eller har faktiskt Harrys i sig blivit mycket värre.

Dansgolvet bestod till stor del av bråkiga flyktingar och lukten av ingrott svett var påtaglig. Min kompis hamnade i en dispyt då han blev knuffad av en flykting och frågade vad problemet var. Vi fick ställa oss emellan och gå till ett annat dansgolv för att undvika onödigt bråk. Resterande folk var väldigt unga tjejer, runt 18 år. I övrigt var stämningen väldigt okontrollerad och stimmig. Betalade dessutom 120 kr för inträdet, vilket inte gjorde mitt besök mer justifierat. Förr var det en härlig stämning bland folk som var ute i Kalmar. KM och Harrys var trevliga ställen att gå till. Nu kommer jag undvika Harrys då jag besöker Kalmar igen.

Pipes och Krögers är de säkra korten. Även Park Hermina (gamla Byttan) ska enligt bekanta vara ett trevligt ställe sommartid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in