• 7
  • 8
2013-12-26, 21:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
kunskap ar atererinring? Och det ar inte min definition.

Jo, men öppna en ordbok och kolla.
Citera
2013-12-26, 22:53
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Vetenskapen och teknologin ar fullstandigt destruktiv. Det ar den totala destruktionen av allt, levnadskvalitet och blir slutligen blir den hela planetens dod. Den har snart utrotat allt liv och forstort alla forutsattningar for ett vardigt liv. Den ar ondskan sjalv. Det finns inte en enda sak som ar bra. Allt ar illusioner och ideologi.

Men vi har ju kommit så långt fram i vår utveckling!
Otäckt hur historieböcker är så onyanserande. I framtiden borde man beskriva människan som ett virus.

På tal om hurvida vetenskap är en metologisk religös fanatism.. I den mening att människor referar till "vetenskap" och "forskning" utan omsvep är otäckt. Som om det fanns ett moln av sanning som alla borde ta del av. (i.e genusvetenskap)

Vetenskap används som en tro; att den kan tillämpas i framtiden, vilket har tjänat människans vulgära behov betydligt.

Vetenskapen har sina begränsningar. Såvida inte TS har bättre metoder om hur vi snabbast ska förinta mänskligheten så får vi låta de stå så länge tycker jag
Citera
2013-12-27, 08:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Vetenskap används som en tro;

I händerna på dom okunniga och inkompetenta kan det mesta bli förvrängt.

Antingen det nu rör sig om "Svensson" som iblant kan ha en blind tillitt till vetenskapen eller nån religiös dåre, som pseudo-kritiserar en hemmasnickrat strawman's version av vetenskap.
Citera
2013-12-27, 13:20
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Antingen det nu rör sig om "Svensson" som iblant kan ha en blind tillitt till vetenskapen eller nån religiös dåre, som pseudo-kritiserar en hemmasnickrat strawman's version av vetenskap.

Har jag uttryckt någon version av vetenskap? Eller har jag missförstått dig?

Det enda jag menade var att delparter av dess anhängare har en okritisk inställning till vetenskapen, som om den vore oföränderlig, i linje med topic.

Jag själv värderar vetenskapen högt.
Citera
2013-12-27, 13:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Har jag uttryckt någon version av vetenskap? Eller har jag missförstått dig?

Du missförstod mig; min kommentar var inte personlig, men generell.

Citat:
Det enda jag menade var att delparter av dess anhängare har en okritisk inställning till vetenskapen, som om den vore oföränderlig, i linje med topic.

Visst, men Dunning-Kruger'a * och fanatiker kommer säkert alltid att finnas, och det enda som går att göra med dessa är att försöka att undvika att bli en del av dessa individers tillspetsade gängkrig.

* Dunning-Kruger syndromet är en typ av kunskaps-megalomani.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in