Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-21, 01:59
Bannlyst
Jo, de tär så att jag precis omformaterade min dator, laddade ner det spelet som jag brukar spela som brukar funka aldrig haft problem med det. Men efter att jag omformaterade min dator helt o hållet, så slutade spelet fungera, efter att jag laddat ner det.

När jag försöker starta det så står det, directX failed to initialize(stavning). Har sökt på nätet men har ej fått någon vettig information som hade kunnat vart till hjälp, så nu vänder jag mig till er. Någon som vet vad problemet är? Hur kan jag lösa detta?
Citera
2013-12-21, 09:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jo, de tär så att jag precis omformaterade min dator, laddade ner det spelet som jag brukar spela som brukar funka aldrig haft problem med det. Men efter att jag omformaterade min dator helt o hållet, så slutade spelet fungera, efter att jag laddat ner det.

När jag försöker starta det så står det, directX failed to initialize(stavning). Har sökt på nätet men har ej fått någon vettig information som hade kunnat vart till hjälp, så nu vänder jag mig till er. Någon som vet vad problemet är? Hur kan jag lösa detta?

Du har troligen glömnt att installera något av följande:

Drivrutinerna för ditt moderkorts chipset.
Drivrutinerna för ditt grafikkort.
(ELler så är din installation av DirectX för gammal, uppdatera)
Citera
2013-12-21, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du har troligen glömnt att installera något av följande:

Drivrutinerna för ditt moderkorts chipset.
Drivrutinerna för ditt grafikkort.
(ELler så är din installation av DirectX för gammal, uppdatera)

Hur installerar jag drivrutinerna för morderkortet? eller för grafikkortet? Jag kan nästan ingeting om sånt så lite hJälp Skulle uppskattas!
Citera
2013-12-21, 16:57
Medlem
TheGovindas avatar
Citat:
Hur installerar jag drivrutinerna för morderkortet? eller för grafikkortet? Jag kan nästan ingeting om sånt så lite hJälp Skulle uppskattas!
Kolla vilken dator du har och gå sedan in på deras hemsida under support/downloads. Där skriver du in modellnumret på burken och sedan går du till drivers/drivrutiner..
Där hittar du lämpliga uppdateringar för din dator/moderkort osv..
//The Govinda
Citera
2013-12-21, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGovinda
Kolla vilken dator du har och gå sedan in på deras hemsida under support/downloads. Där skriver du in modellnumret på burken och sedan går du till drivers/drivrutiner..
Där hittar du lämpliga uppdateringar för din dator/moderkort osv..
//The Govinda

Modellnummret hur får jag upp det?
Citera
2013-12-21, 19:29
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Modellnummret hur får jag upp det?

Brukar alltid finnas en klisterlapp under datorn som talar om vad det är för modellnummer. Utifall det är en laptop vill säga.

Om det är en desktop så kan det finnas på undersidan ibland. Eller på baksidan.
Citera
2013-12-21, 20:40
Medlem
anuspontens avatar
Vill man vara bekväm så kan man köpa uniblues driver scanner som sköter uppdateringen av drivisar bra och smidigt. Kostar ca 30 dollar men finns säkert på många fildelningssidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in