2005-08-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Sedan torgförs en mängd extrema åsikter på flashback, man jag tror det är få som lämnar flashback knäppare än när de kom in.
FB har alltså betydelse för den personliga utvecklingen hos vissa, oftast till det bättre... Det är gott så!

Men ändå... ett stort forum med massvis av synpunkter och skribenter borde sikta högre och ha en ambition att påverka samhällsutvecklingen.

I en annan tråd var det någon som föreslog att kända debattörer och proffstyckare skulle bjudas in till vissa diskussioner. Kan deta vara något att spinna vidare på???
Citera
2005-08-28, 08:09
Medlem
vgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
FB har alltså betydelse för den personliga utvecklingen hos vissa, oftast till det bättre... Det är gott så!

Jag tror att det har en större inverkan än så.
Citera
2021-03-01, 13:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixon
Flashback har nog inte påverkat Sverige men du i spetsen har sett till att många har blivit påverkade väldigt dåligt.

Visst har Flashback påverkat Sverige.

Tittar vi exempelvis på SD och SD-väljarna så var Flashback ett ganska viktigt forum för dem i början. Det hjälpte SD att växa i början på 2000-talet och nog måste man säga att SD påverkat Sverige - även om de formellt inte haft makt ännu.

Idag har SD växt ifrån Flashback, men så var det ju inte innan de kom in i riksdagen.

Flashback som sådant är ett neutralt forum, men PK-censuren gjorde dock att det som SD:are var svårt att diskutera fritt på många ställen. Men på Flashback fanns ingen censur.
Citera
2021-03-01, 14:33
Medlem
najass avatar
Inlägg flyttade från: (FB) Idag fyller Flashback Forum 15 år!

/mod
Citera
2021-03-01, 18:13
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Korrigerade rubriken.

admin5
Citera
2021-03-07, 17:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Många debattörer på forumet tar strid om yttrandefriheten och torgför sina åsikter om nasism, pedofili, bombtillverkning, bästa knarkkranen osv. osv. En del känner sej också personligt kränkta i debatterna och Flashback tvingas därför ha mängder med regler.

Men ändå... Flashback är bra och ett utmärkt forum för dessa personers, och andras, åsikter.

Men har Flashback egentligen betytt någonting reellt för samhällsutvecklingen eller medfört någon förändring av samhället?

Eller är Flashback, i anonymitetens namn, en träningsskola för olika debattörer att testa sina åsikter och argument innan man ger sej ut i den verkliga världen?

Fråga kolon:
Finns det konkreta exempel där Flashback påverkat samhällsutvecklingen?

(Ja, jag är mycket väl medveten om att diskussionerna på Flashback påverkat enskilda personer men det är inte det tråden handlar om).

(Ni som inte har konkreta exempel behöver inte svara)!
Något måste ju flashback betyda eftersom man gång efter gång lyfter flashback som en håla med rötägg och skriver om flashback i ett flertal böcker. Oftast i positiv bemärkelse i böcker dessutom.
Det visar ju att de " vanliga" människorna skriver positiva saker om forumet medan " eliten" enbart letar efter nålar i höstacken.
På ett eller annat sätt lyfts flashback fram och de som inte vet vad flashback är kommer och besöker forumet.
De som pustar och frustrar och leker goda människor lockar även de människor till forumet.

Det man diskuterar om i samhället är ju utav intresse på ett eller annat sätt.
Det måste i grund och botten ha en betydelse i samhället eftersom man vill lyfta fram forumet. Mest negativt förstås.
Det är ju bra på ett sätt. Man visar forumet för alla, oavsett gruppering eller individuellt intresse.
Det man pratar högt om drar blickarna till sig.

Så ser jag på det hela.
Personligen kan jag finslipa mina åsikter och sätt att uttrycka det jag tycker och tänker.
Bra för mig. Om jag kommer att använda det i samhället så kan jag svara att det gör jag redan.
Senast redigerad av gabrielle2 2021-03-07 kl. 18:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in