Citat:
Ursprungligen postat av
.LA.
Många debattörer på forumet tar strid om yttrandefriheten och torgför sina åsikter om nasism, pedofili, bombtillverkning, bästa knarkkranen osv. osv. En del känner sej också personligt kränkta i debatterna och Flashback tvingas därför ha mängder med regler.
Men ändå... Flashback är bra och ett utmärkt forum för dessa personers, och andras, åsikter.
Men har Flashback egentligen betytt någonting reellt för samhällsutvecklingen eller medfört någon förändring av samhället?
Eller är Flashback, i anonymitetens namn, en träningsskola för olika debattörer att testa sina åsikter och argument innan man ger sej ut i den verkliga världen?
Fråga kolon:
Finns det konkreta exempel där Flashback påverkat samhällsutvecklingen?
(Ja, jag är mycket väl medveten om att diskussionerna på Flashback påverkat enskilda personer men det är inte det tråden handlar om).
(Ni som inte har konkreta exempel behöver inte svara)!
Något måste ju flashback betyda eftersom man gång efter gång lyfter flashback som en håla med rötägg och skriver om flashback i ett flertal böcker. Oftast i positiv bemärkelse i böcker dessutom.
Det visar ju att de " vanliga" människorna skriver positiva saker om forumet medan " eliten" enbart letar efter nålar i höstacken.
På ett eller annat sätt lyfts flashback fram och de som inte vet vad flashback är kommer och besöker forumet.
De som pustar och frustrar och leker goda människor lockar även de människor till forumet.
Det man diskuterar om i samhället är ju utav intresse på ett eller annat sätt.
Det måste i grund och botten ha en betydelse i samhället eftersom man vill lyfta fram forumet. Mest negativt förstås.
Det är ju bra på ett sätt. Man visar forumet för alla, oavsett gruppering eller individuellt intresse.
Det man pratar högt om drar blickarna till sig.
Så ser jag på det hela.
Personligen kan jag finslipa mina åsikter och sätt att uttrycka det jag tycker och tänker.
Bra för mig. Om jag kommer att använda det i samhället så kan jag svara att det gör jag redan.