Citat:
Ursprungligen postat av
mapache
En nära väninna till både mig och min pojkvän berättade att hon eventuellt skulle kunna få tag i en trea i samma stad som min pojkvän pluggar. Om den blev hennes, skulle min pojkvän i så fall vara intresserad av att flytta in? Min pojkvän hörde med mig om jag tyckte det skulle vara okej, och eftersom jag vet hur jävla äcklig hans studentkorridor är, sa jag ja.
Ja, vad ska man säga? Instinktivt skulle jag säga att det var en riktigt stollig ide av er gemensamma väninna att föreslå att hon och din pojkvän ska flytta ihop. Lika stolligt tycker jag det var av din pojkvän att nappa på detta - och givetvis var det illa genomtänkt av dig att gå med på detta. Nu kommer det sannolikt dyka upp en och annan som kommer påstå att detta är helt ofarligt - men givetvis är det minerad terräng och extra minerat är det med tanke på att er gemensamma väninna gillar att göka samt att hon dessutom ser riktigt bra ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
mapache
Är det rätt av mig att vara misstänksam mot det här? Eller är jag paranoid? Borde jag tagga ner och vara glad för min pojkväns skull? Hur skulle ni andra tänka i min situation?
Nej, jag tycker inte du är "paranoid" när du finner detta upplägg riktigt obehagligt. Trots att jag som dig litar på min partner så skulle jag i din sits tycka att ett sådant upplägg verkligen vore att utmana ödet.