2013-12-20, 15:59
Medlem
Kärlek bör inte bevisas.
Citera
2013-12-20, 15:59
Bannlyst
Oj vad det kommer att liggas. Ja, du borde vara orolig och inte lite heller.
Citera
2013-12-20, 16:00
Bannlyst
Du får väl dela med dig lite. Om han skulle ligga med henne så är det väl inte hela världen?

Du vet "en nyckel som kan öppna flera lås..."
Citera
2013-12-20, 16:03
Medlem
chilipreppers avatar
Oj, svårt det där. Är din kompis slynig av sig? Kräver hon uppmärksamhet från killar när ni går ut tillsammans? Är uppmärksamhet viktigt för henne? Tror hon att själen sitter i brösten? När hon sitt självförtroende med otaliga sexpartners? Krökar hon mycket och har hon dålig impulskontroll?

Jag har vänner som jag hade litat på med min partner. Jag har bekanta som jag skulle beskriva som riktiga luder, dem litar jag inte på med min partner i sin närhet. Inte för att han är ute efter annat, men för att dessa tjejer kan göra i princip vad fan som helst för att få till det
Citera
2013-12-20, 16:13
Medlem
davetheslaves avatar
Är studentkorridoren i Jönköping?
Citera
2013-12-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mapache
Bakgrund: Jag och min pojkvän har varit tillsammans i tre och ett halvt år. Med undantag av ett halvår då jag bodde utomlands har vi alltid bott tillsammans; först i lägenhet i vår hemstad och sedan - när vi flyttade för att plugga - i ett minimalt rum i en sunkig studentkorridor.

I höstas bytte jag utbildning och började plugga på annan ort. Jag flyttade in hos släktingar och min pojkvän blev ensam i studentrummet. Eftersom våra studieorter ligger hyfsat nära varandra har vi kunnat ses varje helg, men både han och jag saknar att dela alla veckans dagar med varandra. Vi står i kö i bostadsbolag i de orter som ligger precis mitt emellan de platser vi pluggar, och borde - enligt köstatistiken - kunna få en lägenhet om sådär ett år.

Så till mitt problem: En nära väninna till både mig och min pojkvän berättade att hon eventuellt skulle kunna få tag i en trea i samma stad som min pojkvän pluggar. Om den blev hennes, skulle min pojkvän i så fall vara intresserad av att flytta in? Min pojkvän hörde med mig om jag tyckte det skulle vara okej, och eftersom jag vet hur jävla äcklig hans studentkorridor är, sa jag ja.

Då var det fortfarande teoretiskt och enkelt. Nu har min väninna skrivit kontrakt på lägenheten och det är bestämt att hon och min pojkvän flyttar in om någon månad. Jag vet att jag sa att det var okej för min del, och jag vet också att det hade varit jävligt taskigt av mig att säga "nej, bo kvar i korridoren du", bara för att jag inte vill att han ska bo med någon annan än mig - men jag kan ju inte rå för vad jag känner.

Det jag känner är: oro, irritation, svartsjuka, ilska, sorg, besvikelse med mera. Känslor som dessutom förstärks ytterligare varje gång någon vän eller bekant - som får höra att min pojkvän och väninna ska flytta ihop - reagerar med lätt höjda ögonbryn och säger saker som: "jaha, oj, vad oväntat!" eller "men vad TYCKER DU OM DET?!".

Jag vill vara öppensinnad och rationell och kunna säga "det känns helt okej faktiskt" utan att ljuga. För jag vet ju hur pålitlig min pojkvän är och hur mycket han älskar mig. Han säger att jag verkligen inte behöva oroa mig för någonting och jag borde ju kunna lita på det.

Men samtidigt: 1) min väninna ser fantastiskt bra ut och gillar att ligga (vilket hon ofta pratar om), 2) hon och min pojkvän har alltid kommit väldigt bra överens och 3) saker som ingen kunnat förutspå i förväg kan hända.

Just den sista punkten skakar min pojkvän bara på huvudet åt. Han tycker det är befängt att jag lägger energi på att oroa mig över fiktiva scenarion där han och hon kanske kollar på film tillsammans, kanske kommer hem samtidigt från en fest eller kanske ger varandra vänskaplig axelmassage - vanliga grejer som sedan - utan att det var tanken från början - leder till någonting annat.

Jag däremot menar att det faktiskt är befogat att jag oroar mig. Inte för att han någonsin har varit otrogen (såvitt jag vet), men just för att det kan hända. Och för att risken - enligt mig, men inte honom - kommer öka markant genom att de bor tillsammans.

Är det rätt av mig att vara misstänksam mot det här? Eller är jag paranoid? Borde jag tagga ner och vara glad för min pojkväns skull? Hur skulle ni andra tänka i min situation?

Tacksam för svar!

oroa dig inte du kan inget göra om han väljer att ligga med henne mer än att du kan hitta en annan du också om de slutar så pass illa sen lyssna inte på alla bull shit här i trådden vänta tills du vet fakta hur han gör och nästan sätt han ligga med henne med egna ögon om han nu är sån.
Citera
2013-12-20, 16:20
Medlem
Adelaides avatar
Ja, du bör nog oroa dig. En kille tackar alltid ja till ett ligg, oavsett vad.
Citera
2013-12-20, 16:21
Medlem
waikikiis avatar
Omöjligt att svara på, vissa killar hade försökt få till det första natten medans andra klarar av att hålla en neutral vänskap. Men eftersom din i grunden verkar ha tillit för din kille och att ni alla är nära vänner så ska du nog inte oroa dig för mycket.
Citera
2013-12-20, 16:23
Medlem
ps870s avatar
Jag tror inte de kommer ligga direkt. Men helt klart efter någon vecka eller två blir det ligga av. Ett par glas vin på kvällen och sedan är det klart... Sedan går det på rutin med eftermiddagsligg, nattligg och så klart morgonligg. Eftersom det gör någon "förbjudet" blir det spännande och upphetsande och de kommer att ligga som kaniner.

Men sköter de det snyggt kommer du aldrig märka det och inte heller lida av det.
Citera
2013-12-20, 16:24
Medlem
Obscurites avatar
Är det bara jag som får känslan att TS utgår ifrån sig själv när hon granskar sin pojkväns nuvarande situation?

D.v.s TS kanske skulle lätt nappa på bytet om det varit omvända roller varvid hon inte kan föreställa sig varför hennes pojkvän inte skulle göra det.

Kanske långsökt men en "hunch" här säger mig att TS troligtvis fifflat bakom sin killes rygg någon gång varvid anledningen till att hon är så misstänksam.
Citera
2013-12-20, 16:34
Medlem
johnhenryIVs avatar
Citat:
En nära väninna till både mig och min pojkvän berättade att hon eventuellt skulle kunna få tag i en trea i samma stad som min pojkvän pluggar. Om den blev hennes, skulle min pojkvän i så fall vara intresserad av att flytta in? Min pojkvän hörde med mig om jag tyckte det skulle vara okej, och eftersom jag vet hur jävla äcklig hans studentkorridor är, sa jag ja.

Ja, vad ska man säga? Instinktivt skulle jag säga att det var en riktigt stollig ide av er gemensamma väninna att föreslå att hon och din pojkvän ska flytta ihop. Lika stolligt tycker jag det var av din pojkvän att nappa på detta - och givetvis var det illa genomtänkt av dig att gå med på detta. Nu kommer det sannolikt dyka upp en och annan som kommer påstå att detta är helt ofarligt - men givetvis är det minerad terräng och extra minerat är det med tanke på att er gemensamma väninna gillar att göka samt att hon dessutom ser riktigt bra ut.

Citat:
Är det rätt av mig att vara misstänksam mot det här? Eller är jag paranoid? Borde jag tagga ner och vara glad för min pojkväns skull? Hur skulle ni andra tänka i min situation?

Nej, jag tycker inte du är "paranoid" när du finner detta upplägg riktigt obehagligt. Trots att jag som dig litar på min partner så skulle jag i din sits tycka att ett sådant upplägg verkligen vore att utmana ödet.
Senast redigerad av johnhenryIV 2013-12-20 kl. 16:41.
Citera
2013-12-20, 16:35
Medlem
asdasd12s avatar
Du är körd, skaffa en nyckel eller något och kom och våldgästa. Jag hade nog gjort det som kille, så länge det aldrig kommer ut. Visst skulle man få ångest men i stridenshetta är killar djur haha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in