2013-12-19, 16:43
Medlem
Anonymens avatar
Hej kära medlemmar och admins.

Ville ta upp förslaget om att starta upp en by kategori i Vetenskapsdelen. Forumet skulle vara dedikerad till de som vill starta upp vetenskapliga projekt, undersökningar m.m. Idén är att man ska kunna hitta likasinnade människor med olika kunskaper och meriter och att kunna bygga, skapa eller forska tillsammans irl och även att kunna ta kunskap från kollektivet som är fb.

Tack i förhand
Mvh//
Anonymen
2013-12-19, 16:48
Medlem
Hmm. Ligger väl på gränsen till annonsering, då va?

Vad skulle en sån forumdel kunna heta?
2013-12-19, 17:39
Medlem
Anonymens avatar
Nja vet inte om det är annonsering då jag varken säljer en tjänst eller försöker bli av med något. Se det istället som en inbjudan till ett projekt där man gratis, kan få vara med likasinnade människor som tillsammans vill kunna nå ett mål. Min idé kom ifrån att jag själv ville starta upp ett projekt med målet att skapa en fungerande raket för att testa hur man bygger en sådan, vilka hastigheter man kan uppnå och hur högt upp man kan få den. All data ska dokumenteras och det hade ju varit otroligt häftigt om man började komma upp till sådana nivåer att man får en betydlig minskning på gravitationskraften från jorden.

Man kan då tillsammans få ihop resurser, erfarenheter och kunskap för att kunna genomföra projekten man enas på. Självklart skulle jag kunna skapa en massa trådar i diverse olika forum, läsa på en massa och sedermera bygga ihop allt men om man istället som en grupp, ett kollektivt tänkande kunde skapa något så hade det ju varit otroligt mycket mer intressant. Tror rätt många har projekt som de hade velat skapa men som inte vill ta på sig allt själv. För den delen så finns det också den positiva effekten av att man kan motivera varandra till att få det färdigbyggt. Vet själv att jag haft otroligt många olika projekt som jag gjort och velat göra.

Namnen på forumsdelen är jag inte säker på, kanske bara något simpelt som Vetenskapliga Projekt. Man får nog även sätta upp ett fungerande regelverk innan.

Mvh//
Anonymen
2013-12-19, 17:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymen

Ville ta upp förslaget om att starta upp en by kategori i Vetenskapsdelen. Forumet skulle vara dedikerad till de som vill starta upp vetenskapliga projekt, undersökningar m.m. Idén är att man ska kunna hitta likasinnade människor med olika kunskaper och meriter och att kunna bygga, skapa eller forska tillsammans irl och även att kunna ta kunskap från kollektivet som är fb.

Din argumentation känns mycket tunn.
2013-12-19, 18:29
Medlem
najass avatar
Som det står i FAQ:en och som påpekats i massor av trådar så finns det väldigt enkla steg för att en diskussion om underforum överhuvudtaget ska övervägas.

Påvisa ett behov!

Att TS tycker det skulle vara kul räcker alltså inte...

I stället ska TS samla ihop 25-30 befintliga och aktuella trådar som skulle passa i det nya delforumet.

När detta är gjort kan TS kontakta en moderator i delforumet Flashback så öppnas denna tråd igen.

Denna tråd låses till detta inträffar.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in