2013-12-19, 16:43
Medlem
Anonymens avatar
Hej kra medlemmar och admins.

Ville ta upp frslaget om att starta upp en by kategori i Vetenskapsdelen. Forumet skulle vara dedikerad till de som vill starta upp vetenskapliga projekt, underskningar m.m. Idn r att man ska kunna hitta likasinnade mnniskor med olika kunskaper och meriter och att kunna bygga, skapa eller forska tillsammans irl och ven att kunna ta kunskap frn kollektivet som r fb.

Tack i frhand
Mvh//
Anonymen
2013-12-19, 16:48
Medlem
Hmm. Ligger vl p grnsen till annonsering, d va?

Vad skulle en sn forumdel kunna heta?
2013-12-19, 17:39
Medlem
Anonymens avatar
Nja vet inte om det r annonsering d jag varken sljer en tjnst eller frsker bli av med ngot. Se det istllet som en inbjudan till ett projekt dr man gratis, kan f vara med likasinnade mnniskor som tillsammans vill kunna n ett ml. Min id kom ifrn att jag sjlv ville starta upp ett projekt med mlet att skapa en fungerande raket fr att testa hur man bygger en sdan, vilka hastigheter man kan uppn och hur hgt upp man kan f den. All data ska dokumenteras och det hade ju varit otroligt hftigt om man brjade komma upp till sdana niver att man fr en betydlig minskning p gravitationskraften frn jorden.

Man kan d tillsammans f ihop resurser, erfarenheter och kunskap fr att kunna genomfra projekten man enas p. Sjlvklart skulle jag kunna skapa en massa trdar i diverse olika forum, lsa p en massa och sedermera bygga ihop allt men om man istllet som en grupp, ett kollektivt tnkande kunde skapa ngot s hade det ju varit otroligt mycket mer intressant. Tror rtt mnga har projekt som de hade velat skapa men som inte vill ta p sig allt sjlv. Fr den delen s finns det ocks den positiva effekten av att man kan motivera varandra till att f det frdigbyggt. Vet sjlv att jag haft otroligt mnga olika projekt som jag gjort och velat gra.

Namnen p forumsdelen r jag inte sker p, kanske bara ngot simpelt som Vetenskapliga Projekt. Man fr nog ven stta upp ett fungerande regelverk innan.

Mvh//
Anonymen
2013-12-19, 17:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymen

Ville ta upp frslaget om att starta upp en by kategori i Vetenskapsdelen. Forumet skulle vara dedikerad till de som vill starta upp vetenskapliga projekt, underskningar m.m. Idn r att man ska kunna hitta likasinnade mnniskor med olika kunskaper och meriter och att kunna bygga, skapa eller forska tillsammans irl och ven att kunna ta kunskap frn kollektivet som r fb.

Din argumentation knns mycket tunn.
2013-12-19, 18:29
Medlem
najass avatar
Som det str i FAQ:en och som ppekats i massor av trdar s finns det vldigt enkla steg fr att en diskussion om underforum verhuvudtaget ska vervgas.

Pvisa ett behov!

Att TS tycker det skulle vara kul rcker allts inte...

I stllet ska TS samla ihop 25-30 befintliga och aktuella trdar som skulle passa i det nya delforumet.

Nr detta r gjort kan TS kontakta en moderator i delforumet Flashback s ppnas denna trd igen.

Denna trd lses till detta intrffar.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in