2013-12-19, 15:40
Medlem
Hej
Jag är nyexad programmerare och vill faktiskt utöka och praktisera mina kunskaper inom programmering.
Var någonstans på nätet kan man fång upp typ programmeringsuppdrag och utföra dem.
vilket kan vara värt och nämna i CV:t.
Citera
2013-12-19, 20:32
Medlem
Mysfarbrorn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h131200
Hej
Jag är nyexad programmerare och vill faktiskt utöka och praktisera mina kunskaper inom programmering.
Var någonstans på nätet kan man fång upp typ programmeringsuppdrag och utföra dem.

Tyvärr vet jag ingen sida med tips på fritidsprojekt... Där kanske är svaret på din fråga - gör ett community där folk kan slänga upp idéer på projekt.

Webbsystem är ju ett hett område så det kanske inte är så dumt att göra något typ av webbsystem som övning
Citera
2013-12-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h131200
Hej

Jag själv hade använt freelancer.com. Tjäna pengar och få erfarenheter samtidigt, plus att du kan givetvis spara projekten du gör och visa upp dom för eventuella framtida arbetsgivare. Det svåra kan vara att få jobben på freelancer för det är en hel del indier som budar automatiskt på alla projekt, så tips från coachen är att inte ta för mycket betalt. Finns också övningar du kan göra för $5, då får du typ ett certifikat som visar att du vet vad du gör.
Citera
2013-12-20, 22:11
Medlem
Protons avatar
Java --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2013-12-21, 01:19
Medlem
TorrentLovers avatar
Mitt bästa tips är faktiskt att bidra till FLOSS. Då blir din kod ditt CV.
Citera
2013-12-21, 02:14
Medlem
bluecafes avatar
Swedroid är fullt med folk som postar projekt där de söker utvecklare och har helt orealistiska idéer om ersättning, så om du vill jobba billigt / gratis eller mot delägarskap och hittar något du tror på, så kan du säkert få napp där.

Annars tror jag att om du deltar i något open source projekt typ Mozilla eller något kring linux, så finns det säkert alltid jobb att göra vilket ger dig både lärdomar, meriter och kontakter som du har nytta av.
Citera
2013-12-25, 12:22
Medlem
The Barrs avatar
Övriga utvecklingsfrågor --> Personlig utveckling, studier och arbetsliv

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem