2013-12-19, 14:14
Medlem
ForeverADrones avatar
Precis som att efterfrågan i Väst i många avseenden blivit lik den i USA tror jag att vi kommer få se liknande effekter i Asien när medelklassen blir allt större. Kan röra sig från allt till streamingtjänster av filmer(Mavshack t ex) till Walmart-liknande affärskedjor.

Så det jag exakt nu letar efter är företag med affärsideer som har slagit igenom i Väst men inte ännnu i Asien pga att människor inte haft råd eller möjligheten att efterfråga dessa saker. Frågar ni mig är det i denna sortens företag man ska investera i om man vill få ordentligt bra med avkastning.

Jag pratar alltså INTE om Japan utan framförallt Kina och Indien då det är här medelklassen växer som mest!
Citera
2013-12-19, 15:32
Medlem
Spackelackans avatar
Jag håller på att starta upp ett till företag i Argentina. Denna gång en restaurang/café med tydlig skandinavisk profil.
Mina andra projekt går som tåget så det var läge att expandera, även om affärsläget i Argentina inte är det bästa just nu generellt sett.

Vad är det du vill diskutera?

(Såg nu att det var främst asien som var intressant)
Citera
2013-12-19, 15:44
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag håller på att starta upp ett till företag i Argentina. Denna gång en restaurang/café med tydlig skandinavisk profil.
Mina andra projekt går som tåget så det var läge att expandera, även om affärsläget i Argentina inte är det bästa just nu generellt sett.

Vad är det du vill diskutera?

(Såg nu att det var främst asien som var intressant)

Han söker med största sannolikhet efter börsnoterade företag.
Citera
2013-12-19, 15:52
Medlem
jhon bickles avatar
Kolla upp Miris, nyss genombrottsorder i Bangladesh.
Citera
2013-12-19, 17:35
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Han söker med största sannolikhet efter börsnoterade företag.
Jo det misstänker jag med, men just i fall han/hon inte är en ren spekulant så vill jag erbjuda litet insikt i vad som man som europé kan tjäna pengar på i Sydamerika och då specifikt i Argentina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in