2013-12-22, 11:02
Medlem
Jag har vid flera tillfällen sagt till sossar och fackfolk, "borgarjä--na vill knäcka facket med så många utlänningar som möjligt.

Svaren har alltid varit de samma, ett långt tigande och sedan kanske något helt oviktigt i frågeställningen.
Citera
2013-12-22, 11:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Varför bara S? Riksdagen har ju flera gånger tidigare gaddat ihop sig emot SD's politik. Det vore väl inget hinder all som de var ett par stycken som plötsligt tog tag i invandrarfrågan och höll varandra om ryggen på just den punkten?

Problemet som jag personligen har med invandrarpolitiken är att det bara är SD som har en logisk sådan. Jag behöver inte ens se en så pass drastisk minskning av invandringen som SD föreslår, eller ens en minskning alls bara man kan integrera invandrare på ett bättre sätt än idag, där de driver sverige till arbetslöshet. Jag bryr mig inte ett skit om ifall min granne är vit eller arab, bara Sverige som land inte tar ekonomiskt stryk av den höga invandringen.

Jag ogillar starkt många av SD's punkter, men jag överväger att rösta på dem nästa val i vilket fall. Om så bara för att driva frågan och få politiker på andra håll att öppna ögonen för ett verkligt problem som de låter ske.
Vad menar du med att SD är de enda med logisk invandringspolitik? För att sedan omedelbart börja kritisera deras politik?
Du menar väl att du tycker att SD är de enda som adresserar frågan, eller hur, men att du inte egentligen håller med SD. Du skriver ju tom att du starkt ogillar många av SDs frågor.

Om det är så så borde du enligt din logik faktiskt sluta sympatisera med SD och inse att bara för att någon lägger tid på invandringsfrågor så behöver det inte innebära att de faktiskt föreslår en bra politik. SD för ingen bra politik, vare sig i invandringsfrågor eller i andra.
Det bästa vore om du hade insett detta och inte röstat SD bara för att ... Dessutom borde du inse att ju starkare SD blir ju räddare kommer övriga partier bli för att förknippas med SDs politik. Så dina förhoppningar om att proteströsta på SD kommer inte att fungera, det borde du väl inse. Det är borgerligheten som skapat konflikterna och Sd som hoppat på tåget. SD kan aldrig bli annat än vad de redan nu är - dvs arga rasister som älskar etniska konflikter.
Citera
2013-12-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femlitersbongen
Det beror på att de realpolitiskt står för samma ekonomiska politik som Reinfeldt. Dvs att i jämförelse med gulingar som jobbar nästan gratis utan att klaga med gevärspipan i käften, så kan man nationalekonomiskt dra slutsatsen att i kölvattnet av det utsålda industrisamhälle är vår tjänsteproduktion oekonomisk - därför "tjänar" vi pengar på att dumpa levnadsstandarden till deras nivå. Det gäller förstås inte akademiska tjänster, bara arbetartjänster, men det förstår förstås alla ekonomer implicit.

Så SAP kan inte "stjäla" en fråga som står deras ideologiska kärna nära. Blattar och negrer är den framtida låglöneklass utöver vilken den kaviarätande socialdemokratin kan förbarma sina rationella vingar. Fast de konsekvenserna lär du inte kunna förklara för gemene fettdrickande hjärndöda avskrap som röstar på dem.

Om det vore så väl .... hade man i sådana fall ordnat så att massinvandringen utgjordes av lågkvalificerade men högproduktiva asiater (som bl a i Kanada och Australien).

Istället utgörs massbidragsinvandringen i huvudsak av lågkvalificerade, lågproduktiva religiösa fanatiker, vars klanmentalitet och låga prestationer dessutom består mellan generationerna. Detta trots att det svenska samhället bokstavligen gödslar skattebetalarnas pengar över dem (mycket högre skolpeng, lotsar, nystartsbidrag, SFI-bonus, retroaktivt barnbidrag etc.) i förhoppning om att häva utanförskapet.

Den statliga utredningen som släpptes för någon vecka sedan visade att trots detta har utfallet varit helt katastrofalt.

Nä du, om målet hade varit att åstadkomma en "intern devalvering" i smyg, hade man valt en helt annan väg.

Du har rätt i att S stödjer Reinfeldts invandringspolitik men det beror på helt andra bevekelsegrunder. S har ju defacto blivit partiet för "flyktingar" och bidragstagare (även svenska).

Genom den nuvarande invandringspolitiken får man en permanent underklass som man kan använda som långsiktig valboskap (eftersom självförsörjande svenskar (och invandrare) historiskt rört sig höger ut). Detta är dessutom taget rakt ut ur "New Labours" spelbok från Storbritannien, där man bl a under Tony Blair agerade på samma sätt och där höga Labour-funktionärer nu i efterhand dessutom erkänt att så varit fallet.
Citera
2013-12-22, 16:52
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthahood
Nu öppnar man väl dörren för konkurenter till LO och även mer extrema partier?
Ett starkt SD ÄR lösningen för att sätta stopp för extrema partier.
Citera
2013-12-25, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inthahood
Vill man dra bort mattan under fötterna för SD så är det väl bara för t.ex S att stjäla invandringsdebatten???
Inte genom att anklaga invandrare givetvis.

Nu öppnar man väl dörren för konkurenter till LO och även mer extrema partier?
Det är ju inte så konstigt när konkurrensen på arbetsmarknaden ökar och lönerna sjunker.
Varför?

Det finns ett trovärdighetsproblem. Skulle sossarna eller moderaterna vilja minska invandringen så skulle jag ändå inte rösta på stollarna, det går inte att lita på dom. Det största problemet i Sverige är att politiker kan ljuga sig gula och blå utan att behöva ta ansvar efter valet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in