2013-12-18, 23:38
Medlem
Den judiska fräckheten tämjer inga gränser. Den chauvinistiske frilansskribenten, svensk-israeliska aktivisten, tidigare IDF soldaten, författaren och hycklande strategiska grupprevolutionära juden Eli Göndör nekar bestämt med att svenskhet inte existerar och påstår flitigt att vem som helst kan bli svensk så länge man hava svenskt medborgarskap. Eli Göndör är samtidigt en ständig försvarare av rasiststaten Israel som "judisk stat". Hur det går ihop är en gåta som behöver besvaras.

Han skriver följande:

Måste en svensk titta på Kalle Anka på julen?

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article18043608.ab

Citat:
SD vill göra skillnad mellan landets medborgare grundat på etnicitet, åsikter och beteende. SD anser uppenbarligen att i stället för själva kunskapen borde etnicitet och människors val av identifikation, avgöra personers nationella tillhörighet. Om det sedan kallas ickerasism eller något annat, spelar mindre roll.

Det som anses vara svenskt finns det anledning att värna om. Men en person ska anses vara svensk från den stund den fått sitt svenska medborgarskap. Vad en människa har för åsikter om Sveriges historia, vad den läser för böcker eller ser för filmer, väljer att tro på eller be till ska inte ha någon betydelse.

Här nedan försöker han på ett klassiskt judesätt alá divide and conquer förlöjliga svenskheten som någonting icke-existerande diffust:

Citat:
"Hur livet i enlighet med den svenska kulturen ska levas finns det många olika svar på. Men frågan är om det är acceptabelt att på julafton exempelvis titta på ”Sagan om ringen” i stället för Kalle Anka och ändå anses leva enligt svensk kultur?"

Samtidigt hävdar han i en krönika om judisk identitet i Sverige som jag hittade på nätet att judar inte bör anpassa sig:

www.diva-portal.org/smash/get/diva2:16391/FULLTEXT01.pdf‎

Citat:
"Frågan är hur mycket en jude ska behöva offra av sina religiösa och traditionella traditioner för att accepteras i ett samhälle. Hur mycket ”judiskhet” kan man bevara och fortfarande förbli accepterad av sina icke-judiska landsmän som en lojal medborgare? Enligt Eli skapar sig varje person en identitet beroende på vilken referensram man har. Judar har alltid underställt sig makt och dess omgivning och därför lärt sig leva med det förflutna. Därför klarar judar av att leva som en särart och ändå behålla sin identitet. – Den karakteristiska, juden, inom citationstecken säger Eli, är anpassningsbar, och har alltid varit känd för att ha anpassat sig. Men det har ju inte hjälp hittills så varför fortsätta?

Vilken fräck jude, han fortsätter:

Citat:
Ett ”paket” fortsätter Eli, med förbestämda ramar som går 2000 år bakåt i tiden och som tvingar en jude att hela tiden leva i gränslandet mellan det som är svenskt och judiskt.

Hela tiden ifrågasätts vi från de icke-judiska, vi får frågor om det är bra eller inte med barmitzva men framför allt slipper vi aldrig ifrån frågor om förintelsen, Eli blir tyst.

Här har vi alltså en jude som fräckt hävdar att svenskhet inte existerar men samtidigt anklagar icke-judar för att ifrågasätta judisk identitet.

Citat:
Koscherian på övervåningen är nästan tom när Eli har pratat klart. Jag och Martin gör sällskap mot Östermalmstorg och pratar om hur kvällen varit. Resonemanget som Eli hade om att man ska finna sin egen fyrkant och nisch var något som Martin fastnade för. – Som jude ska man vara stolt, det finns gott om framgångsrika judar i Sverige, säger Martin, man ska inte skämmas för att man är jude.

Eli och hans stamfrände är eniga. "Som jude ska man vara stolt". Det skall man dock inte vara om man är svensk, och för den delen palestinier. Det här är ganska intressant eftersom det inte är någonting nytt man använder sig av. Det är samma gamla strategiska krigskonst för att söndra enhet genom kritik. För att citera:
Citat:
"If you repeat a lie often enough, it becomes the truth."

Någonting som också används för att förlöjliga det palestinska folket. "Palestinier finns inte" "Svenskar finns inte" " men jo då, judar finns. Det hävdar man och man ska dessutom vara stolt!

Vad som också är anmärkningsvärd är att juden Eli's medborgarskap verkar ha föga betydelse när det kommer till svenskhet. Som svenskfödd jude åkte han ner och stred för Israel, en främmande stat på en annan kontinent. Det är också en fråga som behövs besvaras. Hur kan en jude som trots sin svenskhet åka ner för att kriga om ett annat lands suveränitet? Vad har då medborgarskapet för betydelse om man ändå är lojal till en annan stat?

Vad tror ni om detta? Hur ska man motarbeta självhatet han propagerar för? Vad tycker ni om att Eli Gönder värnar om judisk identitet men hånar svenskhet?

För övrigt vill jag påpeka att jag varken är svensk eller nazist utan en ren och skär blatte som gärna vill belysa det judiska hyckleriet. För min del är det är ganska uppenbart vad agendan går ut på. Man försöker genom kritik och söndring försöka skapa en identitetslös massa européer som inom en snar skålig framtid kommer ersättas med en globalistisk identitet. Sedan är det upp till var och en att hitta det logiska sambandet.
Senast redigerad av Kamora 2013-12-19 kl. 00:24.
Citera
2013-12-18, 23:47
Medlem
Fjodorovs avatar
Fast han har ju rätt i att man inte måste vara svensk för att titta på kalle anka på julafton, ej heller att man inte är svensk för att man inte tittar på kalle anka på julafton.

Det blir ju löjligt när man ska definiera någons etnicitet utifrån vilka traditioner man följer och inte utifrån vilket folk som följer vilka traditioner, vilket därmed gör traditionen till just den specifika etnicitetens tradition.

Men vem som är svensk handlar fortfarande om vad för arv man har, vad är dina föräldrar för något? Vilken etnicitet hade deras föräldrar osv. Och det går inte att bortse ifrån det, när man försöker definierar en etnicitet. För hade det inte varit för att det specifika folket hade utövat en viss tradition (låt säga midsommarfirandet) så hade inte den traditionen varit tätt förknippat med just den etniciteten.

Det kan SD aldrig bortse ifrån oavsett hur svenska de hävdar att små grodehoppande, kalle anka-tittande deras assimilerade negrer är. De är inte svenskar, precis som juden Eli Göndör inte är svensk.
Citera
2013-12-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast han har ju rätt i att man inte måste vara svensk för att titta på kalle anka på julafton, ej heller att man inte är svensk för att man inte tittar på kalle anka på julafton.

Det blir ju löjligt när man ska definiera någons etnicitet utifrån vilka traditioner man följer och inte utifrån vilket folk som följer vilka traditioner, vilket därmed gör traditionen till just den specifika etnicitetens tradition.

Men vem som är svensk handlar fortfarande om vad för arv man har, vad är dina föräldrar för något? Vilken etnicitet hade deras föräldrar osv. Och det går inte att bortse ifrån det, när man försöker definierar en etnicitet. För hade det inte varit för att det specifika folket hade utövat en viss tradition (låt säga midsommarfirandet) så hade inte den traditionen varit tätt förknippat med just den etniciteten.

Det kan SD aldrig bortse ifrån oavsett hur svenska de hävdar att små grodehoppande, kalle anka-tittande deras assimilerade negrer är. De är inte svenskar, precis som juden Eli Göndör inte är svensk.

Sant. Det är endast SD som försöker med sin "Kulturnationalism". Det är din genetik som gör dig svensk. En svensk som föds i MENA och är troende muslim är fortfarande svensk.
Citera
2013-12-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Ja, det stämmer onekligen men min poäng var inte att diskutera om kalle anka är en svensk tradition utan det är för att belysa den fräcka taktiken judar använder sig av för att förlöjliga identiteter samtidigt som man värnar om sin egna identitet. Enligt Göndör är man svensk om man har ett svensk medborgarskap. Rolig kille, de förnekar sig aldrig.
Citera
2013-12-19, 00:37
Medlem
retepm.s avatar
Då kontrar jag med att förintelsen var en bluff det är lika rimligt påstående.
Citera
2013-12-19, 04:46
Medlem
fan vad "najs" gäller detta bara sverige eller alla länder? har alltid velat testa att ha någon annan etnicitet under en kortare tid liksom åker jag till somalia och skaffar medborgarskap blir jag somalisk då? vad skulle dom säga om jag gick runt och kalla mig somalisk i somalien, troligvis skulle dom le glatt med att dra av ett skott i pannan
Citera
2013-12-19, 05:38
Bannlyst
Vilken jävla rasist!

Juden borde kika på klassikern: http://m.youtube.com/watch?v=dPxv4Aff3IA

Och hör sen!

Sverige för svenskar!
Citera
2013-12-19, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
fan vad "najs" gäller detta bara sverige eller alla länder? har alltid velat testa att ha någon annan etnicitet under en kortare tid liksom åker jag till somalia och skaffar medborgarskap blir jag somalisk då? vad skulle dom säga om jag gick runt och kalla mig somalisk i somalien, troligvis skulle dom le glatt med att dra av ett skott i pannan

Du blir en somalisk medborgare, men du kommer inte tillhöra en stor somalisk etnisk grupp.

Rent språkligt, kan vad man syftar på när man säger "somalisk" skifta; ska man referera till etniciteten eller till medborgarskapet?

Det är naturligtvist av intresse att införa en allmängiltig definition. En sådan definition måste även gälla för diskussioner gällande USA. Eftersom "amerikansk" inte kan definieras utifrån etnicitet, måste det vara medborgarskapet man syftar på. Därmed måste även "somalisk" referera till medborgarskapet.
Citera
2013-12-19, 05:57
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Då kontrar jag med att förintelsen var en bluff det är lika rimligt påstående.
Nu blev det väl lite fel? Svenskar existerar men det gör inte Förintelsen.

Fan vilken trist dussinartikel av judesvinet. De där Kalle Anka-argumenten har dom ju för fan dragit varenda dag i 20 år nu. Det är ingen svensk över 12 år som bryr sig om Kalle Anka, även om det faktiskt är bra program från antisemiten Walt Disney. Nu är ju inte judarna ute efter att diskutera vuxna samhällsfrågor som ras och nation utan endast intresserade av att fördumma och indoktrinera gojimerna, men om dom vill ha några läsare kvar överhuvudtaget kan det vara smart att höja nivån något lite över IQ-fiskmås.
Citera
2013-12-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eli Göndör
Men en person ska anses vara svensk från den stund den fått sitt svenska medborgarskap. Vad en människa har för åsikter om Sveriges historia, vad den läser för böcker eller ser för filmer, väljer att tro på eller be till ska inte ha någon betydelse.
Ledsen, men man blir medveten om sin nationella identitet redan som barn, och det går inte att ändra på. Ska en afrikan, som kom hit som 15-åring, försöka lura sig själv genom att intala sig att han inte den bakgrund han har och inte har de minnen han har??
Det går liksom inte.
Hur mycket han än lär sig om Sverige, har han ju ändå en annan bakgrund som de etniska svenskarna inte har.
En skillnad finns alltså.
Citera
2013-12-19, 16:39
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Den judiska fräckheten tämjer inga gränser. Den chauvinistiske frilansskribenten, svensk-israeliska aktivisten, tidigare IDF soldaten, författaren och hycklande strategiska grupprevolutionära juden Eli Göndör nekar bestämt med att svenskhet inte existerar och påstår flitigt att vem som helst kan bli svensk så länge man hava svenskt medborgarskap. Eli Göndör är samtidigt en ständig försvarare av rasiststaten Israel som "judisk stat". Hur det går ihop är en gåta som behöver besvaras.

Han skriver följande:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article18043608.ab

Här nedan försöker han på ett klassiskt judesätt alá divide and conquer förlöjliga svenskheten som någonting icke-existerande diffust:

Samtidigt hävdar han i en krönika om judisk identitet i Sverige som jag hittade på nätet att judar inte bör anpassa sig:

www.diva-portal.org/smash/get/diva2:16391/FULLTEXT01.pdf‎

Vilken fräck jude, han fortsätter:

Här har vi alltså en jude som fräckt hävdar att svenskhet inte existerar men samtidigt anklagar icke-judar för att ifrågasätta judisk identitet.

Eli och hans stamfrände är eniga. "Som jude ska man vara stolt". Det skall man dock inte vara om man är svensk, och för den delen palestinier. Det här är ganska intressant eftersom det inte är någonting nytt man använder sig av. Det är samma gamla strategiska krigskonst för att söndra enhet genom kritik. För att citera:

Någonting som också används för att förlöjliga det palestinska folket. "Palestinier finns inte" "Svenskar finns inte" " men jo då, judar finns. Det hävdar man och man ska dessutom vara stolt!

Vad som också är anmärkningsvärd är att juden Eli's medborgarskap verkar ha föga betydelse när det kommer till svenskhet. Som svenskfödd jude åkte han ner och stred för Israel, en främmande stat på en annan kontinent. Det är också en fråga som behövs besvaras. Hur kan en jude som trots sin svenskhet åka ner för att kriga om ett annat lands suveränitet? Vad har då medborgarskapet för betydelse om man ändå är lojal till en annan stat?

Vad tror ni om detta? Hur ska man motarbeta självhatet han propagerar för? Vad tycker ni om att Eli Gönder värnar om judisk identitet men hånar svenskhet?

För övrigt vill jag påpeka att jag varken är svensk eller nazist utan en ren och skär blatte som gärna vill belysa det judiska hyckleriet. För min del är det är ganska uppenbart vad agendan går ut på. Man försöker genom kritik och söndring försöka skapa en identitetslös massa européer som inom en snar skålig framtid kommer ersättas med en globalistisk identitet. Sedan är det upp till var och en att hitta det logiska sambandet.

Fullständigt motbjudande och med en slaktarhunds fräckhet! Man baxnar och finner inte ord! Jag brukar inte ha svårt med målföre och formuleringar, men här är det enda rätta svaret av det slag man mäter i kaliber! Packa väskan och lämna för satan landet, smutsjude!
Citera
2013-12-19, 17:33
Medlem
Citat:
Nej. Men en svensk ska vara en del av den nordiska genpoolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in